انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از تجمع مردم بر سر مزار کوروش؛

در مزار کوروش جمع شده‌اند، همان شعارهایی که برای رهبری می‌دهیم، برای کوروش می‌هند و باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم/ کدام قدرت کوتاهی کرده که این افراد اینگونه جمع شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شاه می‌گفت کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم، اکنون عده‌ای دور مزار کوروش جمع شدند و طواف کردند و در این تجمع دستمال درآوردند و گریه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، یکی از مراجع تقلید گفت:‌ تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم.۱۲۳۵۱۵۱۱۲۲image634301638696093750

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع با بیان اینکه سوره‌ای به عنوان انسان در قرآن کریم اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: انسان از نطفه آفریده شده و از این راه درس‌های فراوانی از جمله خداشناسی وجود دارد که باید وظیفه خود را در برابر این موضوع درست تشخیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان دارای قدرت شنوایی، بینایی و تعقل است، بنابراین در راهی که انسان باید در پیش گیرد،‌ مسئله هدایت بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت استفاده از محضر استاد گفت:‌ انسان باید استادی برای خود انتخاب کند و خدمت به استاد را فراموش نکند و باید در نظر داشت برکت علم در احترام استاد وجود دارد، هر اندازه برای استاد احترام بیشتری قائل باشیم، علم برکت بیشتری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب راز آفرینش در مورد شگفتی‌های خلقت انسان است، انسان می‌تواند از طریق این کتاب درس خداشناسی بخواند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد:‌ تمام شایستگی‌هایی که باید در انسان وجود داشته باشد، در نطفه وجود دارد، بنابراین قدرت بزرگی باید انسان را با عقل، کمال و هوش آفریده باشد.

وی با بیان اینکه کار پیامبران انسان‌سازی است، گفت: آنها می‌خواهند انسان را بسازند و راهنمایی کنند، خداوند تنها معصومان را کامل خلق کرده، انسان‌های عادی از ابتدا کامل نیستند، باید در دنیا به عنوان مدرسه درس بخوانند و کامل شوند.

استاد حوزه علمیه قم علم‌آموزی را از جمله اصول برای آفرینش انسان ذکر کرد و افزود: هر اندازه مطالعه و علم انسان بیشتر باشد، شایستگی او نیز افزایش پیدا می‌کند، امام علی(ع) در سخنی فرمودند ارزش هر انسان به اندازه علم اوست.

وی خاطرنشان کرد: عقل از دیگر مواردی است که انسان باید به آن توجه داشته باشد، عقل با علم متفاوت است،‌ علم دانستن و عقل به معنای بصیرت و تشخیص حق از باطل است، انسان عاقل دچار لغزش نمی‌شود، باید در نظر داشت، تقوا در عقل تأثیر دارد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند باید عقل، جهل و لشکریان آن را بشناسید و باید در نظر داشت هر کجا عقل است، لشکریان آن نیز حاضر هستند.

وی یادآور شد: آزمونی که بتوانیم معین کنیم، افراد در چه حدی از عقل هستند، وجود ندارد، ولی گذشت زمان، روزگار و فراز و نشیب‌ها می‌تواند تا اندازه‌ای عقل افراد را نشان دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور ایران سال‌های فراوانی زیر سیطره پادشاهان و رژیم شاهنشاهی بودند، افزود: مردم انقلاب کردند و زحمت کشیدند تا با شکل‌گیری انقلاب، اسلام ناب آورده شود.

وی با اشاره به تجمع برخی افراد بر سر مزار کوروش گفت: شاه می‌گفت کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم، اکنون عده‌ای دور مزار کوروش جمع شدند و طواف کردند و در این تجمع دستمال درآوردند و گریه کردند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در دوران امام خمینی(ره) نیز عده‌ای به یاد کوروش بودند، ایشان فرمودند شنیدم این افراد جمع شدند، گریه کردند که اسلام به این مملکت آمده است، این افراد همان‌ها هستند و ضد انقلاب هستند، تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم.

وی ادامه داد: کدام قدرت در این بخش کوتاهی کرده که این افراد اینگونه جمع شوند، با توجه به اینکه مملکت اسلامی و انقلابی قرار داریم، باید بیدار و هوشیار باشیم، این انقلاب دنباله‌گر انقلاب پیامبر و ائمه اطهار(ع) است و آنها خواستند انسان بسازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اصل ایمان و عقیده به عنوان اصل دیگر برای انسان‌سازی گفت: ایمان و عقیده به انسان قدرت می‌دهد، این اصل در هشت سال جنگ استکبار و استبداد را قلع و قمع کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعهد، تقوا و عمل از دیگر اصول است، بنابراین انسان باید در نظر داشته باشد که با این اصول ساخته می‌شود و انقلاب با این اصول به وجود آمد، بنابراین باید بیدار و آگاه باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: خداوند خواسته انسان‌ها آگاه، بیدار و با استقامت باشند، تا جلوی نقشه‌های دشمنان را بگیرند و در انقلاب زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: باید به اندازه‌ای قوی باشیم که کسی جرأت نکند، در برابر انقلاب حرکتی را انجام دهد.

tel final1

Share