گفتگویی متفاوت با سیدجلال حسینی:

در محله غازیان انزلی به دنیا آمدم و بچه گیلانم/همه موفقیت‌هایم را مدیون یک نفر هستم/ دوست ندارم با فشار مردم از تیم ملی بروم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید جلال حسینی در سواحل دریای خزر و در شهر بندری انزلی چشم به جهان گشود. او در این سال ها فوتبالش را بدون حاشیه و جنجال سپری کرد و توانست در بهترین تیم های این مملکت هم توپ بزند و هم برای خود و تیم متعلقه اش افتخار آفرینی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مشرق، سید جلال حسینی در سواحل دریای خزر و در شهر بندری انزلی چشم به جهان گشود. او در این سال ها فوتبالش را بدون حاشیه و جنجال سپری کرد و توانست در بهترین تیم های این مملکت هم توپ بزند و هم برای خود و تیم متعلقه اش افتخار آفرینی کند. او چندی قبل به جرگه بازیکنان صدتایی در بازی های ملی رسید و به تازگی هم با انتخاب شدن از سوی مجله معتبر فرانس فوتبال افتخاری دیگر برای فوتبال این مملکت کسب کرده است که تحسین خیلی ها را برانگیخت.

۱۸۱۹۷۹۹سید جلال حسینی علاوه بر مباحث فوتبالی درباره زندگی شخصی اش هم حرف زد و زندگی اش را از نمایی دیگر رو به طرفدارانش گرفت. مدافع ملی پوش تیم پرسپولیس آرزو دارد این فصل با این تیم قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند.

*تبریک بابت نتایج اخیر تیم ملی و انتخابت از سوی مجله فرانتس فوتبال

– ممنون. موفقیت تیم ملی متعلق به همه مردم ایران است و این پیش از هر چیز بابت حمایت های بی شائبه آنها از تیم ملی بوده است. همه دیدند که در روز بازی با کره چه حماسه ای رخ داد و این روزها قطعا در ذهن و دل تاریخ این مملکت و فوبتال جهان باقی می ماند و هرگز پاک شدنی نیست. اینکه به عنوان مدافع تیم منتخب جهان هم اسم من در لیست ۱۱ نفره جای گرفت ابتدا شاکر خدای خودم هستم که این لیاقت را به جلال حسینی داد تا نماینده فوتبال مملکتم در این تیم باشم و بعد هم امیدوارم به اندازه سرسوزنی توانسته باشم اسباب خوشحالی هموطنانم را فراهم کرده باشم. این مهمترین خواسته من از این دنیا و کاری است که انجام می دهم.

* این روزها بازی زیبای تیم ملی تحسین همه را به همراه داشته است!
– طبیعی است. هر زمان کاری به شکل درست انجام شود تحسین هم به همراه خود خواهد داشت. فکر می کنم بازی این روزهای تیم ملی به چند دلیل است که مهمترین آنها همراهی و کمک همه جانبه تمامی مربیان لیگ برتری و البته بازیکنانی است که در دل لیگ بازی می کنند و به تیم ملی هم دعوت نمی شوند. اگر در این همراهی کمی ناهماهنگی و موج منفی وجود داشته باشد قطعا روی کار تیم ملی تأثیر می گذارد و مانع از بازی خوب تیم ملی می شود. کمک های اهالی ورزش هم دخیل بوده و البته خود بچه ها هم در حد توان شان بدون کمترین حاشیه ای گوش به فرمان کادر فنی و کی روش هستند و وقتی همه چیز سرجای خودش باشد باید هم بازی تیم ملی چشم نواز باشد و حریفان را متعجب کند.

* فکر می کنی این روند تا رسیدن به جام جهانی ادامه خواهد داشت؟
– انشاءالله که خواهد داشت و در نهایت با حضور تیم ملی در جام جهانی همه ملت ایران به ویژه اهالی فوتبال خوشحال شوند. از خدا می خواهم که کمک کند تا بتوانیم بار دیگر سهمیه ورود به جام جهانی را بگیریم و دل مردم را شاد کنیم.

* برنامه ات برای این فصل لیگ برتر چیست؟
من تاکنون یک بار با سایپا و سه بار با سپاهان در لیگ برتر قهرمان شده ام ولی این افتخار را با پرسپولیس بدست نیاورده ام. پارسال که نایب قهرمان شدیم و در دور قبلی که بازیکن این تیم بودم هم در جام حذفی نایب قهرمانی را بدست آوردیم. از این رو خیلی دوست دارم این فصل با پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان شوم و این یکی از بزرگترین آرزوهای فعلی ام بشمار می رود.

* چند سال سن داری؟
من متولد ۱۴ بهمن سال ۱۳۶۰ هستم. امیدوارم بتوانم تا جام جهانی بعد شرایط بدنی ام را حفظ کنم و با قدرت در خدمت تیم ملی باشم.

* گیلانی هستی؟
– بله من در محله غازیان که پل معروف غازیان هم آنجاست متولد شده ام و بچه گیلانم.

* چرا این پل اینقدر معروف شده؟
– فکر می کنم این پل را آلمان ها به سفارش ایرانی ها ساختند تا پل ارتباطی بین رشت و قزوین با آذربایجان باشد. پلی که نزدیک به ۸۰ سال قدمت دارد. هر مسافری که به انزلی می آید حتما این پل را دیده و یا از رویش رد شده و یا کنار آن عکس دارد.

* چند خواهر و برادر داری؟
– چهار برادر دارم و یک خواهر.

* چه مدت است که ازدواج کردی؟
– همان روزهای نخست حضورم در پرسپولیس در تابستان ۱۳۹۱.

* دو دختر داری؟
– زندگی و عمر من هستند. نورا و نیلا. با توجه به اینکه نام دختر اولم را نورا گذاشته بودیم با همسرم تصمیم گرفتیم که نام دومی را “نیلا” بگذاریم.

* معانی اسامی شان چیست؟
– فکر می کنم نورا به معنی درخشان و تابان است و یک اسم فارسی عربی. نیلا هم یعنی آرامش بخش که از رنگ نیلی می آید.

* ظاهراً در حین تولد فرزند دومت در اردو بودی؟
– بله! من آن زمان (فصل پانزدهم) در اردوی تیم نفت تهران برای بازی با استقلال بودم که به من خبر دادند باید به بیمارستان بروم و برای همین از علیرضا منصوریان اجازه گرفتم تا برای اینکه کنار همسرم باشم به بیمارستان بروم. البته بعد از تولد “نیلا” و اینکه مطمئن شدم حالش خوب است به اردوی نفت برگشتم و برابر استقلال هم بازی کردم…

* …و برنده هم شدید؟
– بله! استقلال شکست خورد. اتفاقا خود ما هم مدتها بود که نتایج خوبی نمی گرفتیم و بعد از آن بازی شرایط برای تیم مان خیلی بهتر شد. منصوریان بعد از اینکه برنده شدیم از من شیرینی می خواست. من هم گفتم که شیرینی همین بردی بود که به مناسبت پاقدم دخترم به دست آمد!

* با این حساب پاقدم دختر دومت خوب بوده که در این مدت هم کلی اتفاق خوب در رده ملی و باشگاهی برایت رخ داد؟
– این از برکت وجود هر دوی آنهاست و البته حمایت هایی که همسرم از من در زندگی ورزشی و شخصی ام می کند. قطعا اگر کمک و همراهی او نبود و فضای درون خانه را برایم امن و آرام نمی کرد من هم نمی توانستم در کارم پیشرفت کنم. او در این مدت که ما دو بار صاحب فرزند شدیم یک تنه در روزهایی که من طولانی مدت در خانه نبودم مسئولیت بچه ها را بر عهده داشته و از این بابت مدیون او و زحمات شبانه روزی اش هستم و دوست دارم در دوران بازنشستگی ام از فوتبال تک تک این روزها و ساعت ها که نتوانستم کنار خانواده ام باشم را جبران کنم. تا امروز هم هر تلاشی انجام دادم برای راحتی و آسایش آنها در طول زندگی شان بوده است.

* در این سال ها با پول فوتبال چه کردی؟
تا چند سال پیش با برادر بزرگترم در این قبیل کارها برای استفاده درست از پولم مشورت می کردم و حالا هم هر زمان لازم باشد این کار را می کنم.

* رابطه ات با غذای خانگی چطور است؟
– عالی…من عاشق ماهی هستم و انواع آن را دوست دارم و بیشتر ماهی می خورم.

* اهل ولخرجی هم هستی؟
نه زیاد…به جا و درست خرج می کنم. دوست دارم پولم را در راه درستی خرج کنم و بی دلیل آن را هزینه نکنم. به ویژه حالا که زن و بچه دار هم شده ام و باید به فکر آینده آنها هم باشم.

* با وجود دو فرزند کم سن و سال اوقات فراغتی هم برای تان باقی می ماند؟
– البته اینقدر با این دخترها سرمان گرم است که آنها هم اوقات فراغت مان شده اند هم اوقات غیر فراغتمان. من و همسرم از صبح تا شب سرمان با آنها گرم است و هر زمان که به خانه برمی گردم تا جایی که توان داشته باشم در بچه داری کمک همسرم کمک خواهم کرد.

* دوست داری تحت هر شرایطی به جام جهانی بعدی بروی؟
– هرگز از این اخلاق ها ندارم. تا جایی که در توانم باشد برای موفقیت تیم ملی تلاش خواهم کرد ولی هر زمان ببینم که نمی توانم صددرصد در خدمت تیم ملی باشم آن زمان خودم کنار می روم. اصلا دوست ندارم رسانه ها و مردم از من بخواهند از تیم ملی بروم.

* درباره کار کردن با برانکو و کی روش حرفی نمی زنی؟
– هر دو آنها دو مربی بزرگ هستند که این از جمله شانس های خوب من است که در این سال با هر دو آنها کار می کنم. فکر می کنم هیچ تجربه ای بهتر از کار کردن همزمان با آنها نیست.

* کار همزمان با آنها باعث نمی شود در روند کاری ات مشکلی بوجود بیاید؟
– اتفاقا هر دو آنها فوتبال را از یک دیدگاه می بینند و این به من هم کمک می کند که در هر دو تیم موفق تر باشم. اگر در تیم ملی یک سبک کار می کردم و در پرسپولیس به یک سبک دیگر ایراد بود. اما هر دو آنها تقریبا در همه موارد یک اصل را رعایت می کنند و زبان فوتبالی شان زبان روز فوتبال دنیاست.

* حرف باقی مانده؟
– فعلا دو آرزوی فوتبالی دارم که قبلا هم گفتم یکی راهیابی دوباره تیم ملی به جام جهانی است. ما تا امروز هرگز در دو دوره پیاپی در این رقابت ها حضور نداشته ایم و اگر این اتفاق بیفتد علاوه بر اینکه یک رکورد محسوب می شود سبب خواهد شد تا مردم بیش از پیش به ورزش فوتبال روی بیاورند و دومین آن هم قهرمانی پرسپولیس است که دوست دارم این افتخار را هم کسب کنم که با این تیم بزرگ هم طعم قهرمانی را بچشم.

tel final1

Share