سرپرست معاونت توسعه راه‌آهن و فرودگاه‌ها:

خط ریلی آستارا-آستارا ایران را به اروپا متصل می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: با اتصال خط ریلی آستارا-آستارا ایران به خط آهن اروپا متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: با اتصال خط ریلی آستارا-آستارا ایران به خط آهن اروپا متصل می‌شود.photo_2016-03-20_12-59-15
جبار علی ذاکر با بیان اینکه با اتصال خط آهن «آستارا-آستارا» راه آهن ایران به جمهوری آذربایجان شاهد توسعه اقتصادی دو کشور هستیم، اظهار داشت: هم اکنون اتصال خط آهن ایران با جمهوری آذربایجان از طریق مرز جلفا انجام شده که با توجه به مشکلات موجود بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان این اتصال تنها از طریق نخجوان صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه اتصال خط آهن آستارا-آستارا اتصال ایران به اروپا را فراهم می‌کند افزود: برنامه دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه خط آهن جهت اتصال به این خط از طریق خط آهن قزوین به رشت و آستارا در حال انجام است.

علی ذاکر با اشاره به اینکه بخش عظیم اتصال خط آهن آستارا -آستارا از سوی دولت جمهوری آذربایجان انجام شده است تصریح کرد: دولت ایران نیز در همین راستا اقدامات خوبی در جهت اتصال به این خط آهن انجام داده که هم اکنون نیز پل مشترک ریلی به اتمام رسیده است.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه دولت ایران نیز عملیات ساخت بارانداز در ایستگاه آستارای ایران را آغاز کرده است افزود: با ساخت و تجهیز بارانداز ایستگاه آستارا در جمهوری اسلامی ایران، قطارهای باری مشترک دو کشور می‌توانند عملیات تخلیه و بارگیری را در این ایستگاه انجام دهند.

علی ذاکر با قدردانی از مساعدت‌ها و همکاری مسئولان محلی و استانی در سرعت بخشی به اتمام پروژه خط آهن آستارا-آستارا اظهار امیدواری کرد با توجه به گزارشات مسئولان ذی‌ربط محلی و استانی و تملک اراضی این طرح امیدواریم خط آهن آستارا-آستارا تا پایان امسال به اتمام برسد.

Share