در پی اعتراض هنرمندان به عملکرد مدیران ارشاد گیلان رخ داد

حمایت عضو شورای شهر رشت از تئاتر گیلان/این روزها حال و روز تئاتر رشت خوب نیست/مهد تئاتر ایران دارد بی‎خانه می شود/ وقت آن رسیده طرحی نو دراندازیم

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی دیارمیرزا رسولی نوشته است: در فقدان سیاستگزاری درست در سالهای متمادی، در راستای اقتصادی شدن صحنه، هنوز نیاز به حمایت دارد. این روزها حال و روز تئاتر رشت خوب نیست. مهد تئاتر ایران دارد بی خانه می شود.

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی دیارمیرزا چندروزی است که در فضای مجازی هنرمندان تئاتر گیلان در اعتراض به واگذاری اماکن هنری و فرهنگی کمپین «خاتم را واگذار نکنید» را تشکیل داده اند.photo_2016-11-07_11-05-49

رضا رسولی عضو شورای شهر رشت که حضور فعالی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارد در صفحه شخصی اینستاگرام خود به دغدغه امروز هنرمندان تئاتر پرداخته است.

رسولی نوشته است:

«تئاتر را بسیار دوست می دارم. صحنه روایت ملموس و منحصر به فردی ست از حقیقت یک داستان، و بازیگر، در عین حال که نقش می آفریند، با واقعیت خود فقط یک آن فاصله دارد… .
اما تئاتر برای شهرِ محبوبِ من معنایی متفاوت دارد. در تاریخ شهرم، تماشاخانه رشت به عنوان اولین سالن مدرن تئاتر ایران زمین، همچون گوهری رخشان، می درخشد.
بر خلاف بسیاری از اولین های شهر رشت اما، با عشقی که جوانانِ فرهیخته ی شهرم به تئاتر می ورزند، امتداد این مسیر ارزشمند از امروز شهرم می گذرد.
شاهد این مدعا، شب های زنده و زیبای بهار و تابستان امسالِ رشت بودند، که اجاق هر شبمان، به شعله ی نمایشی ارزشمند، که هنرمندان پیشکسوت و جوان، با هم و در کنار هم، با چنگ و دندان و دست های خالی افروخته بودند، گرم و روشن گردید… .
به جرات می توان گفت هیچ زمینه ای در رشت، دارای چنین سرمایه اجتماعی ارزشمندی نیست…

اما این درخت کهنسال، در فقدان سیاستگزاری درست در سالهای متمادی، در راستای اقتصادی شدن صحنه، هنوز نیاز به حمایت دارد.

این روزها حال و روز تئاتر رشت خوب نیست. مهد تئاتر ایران دارد بی خانه می شود.

وقت آن رسیده که این بار، ما، مدیران شهری برای رفع این دغدغه ی جدی هنرمندان شهرمان، طرحی نو دراندازیم …»

گفتنی است در سایه سکوت سنگین رسانه های گیلان دیارمیرزا در گزارشی نسبت به دغدغه اهالی تئاتر پرداخته بود

Share