تجمع سه هزار کارگر مقابل مجلس

جلودارزاده: اجرای غلط طرح تحول سلامت درآمد پزشکان را به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش داد/با ادغام صندوق تامین اجتماعی موافق نیستیم/منابع درمان کارگران را صرف افزایش درآمد پزشکان نمی‌کنیم/اگر دولت فشار بیاورد آماده حضور گسترده‌تر در صحنه‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سهیلا جلودارزاده گفت: ما به هیچ عنوان با ادغام صندوق تامین اجتماعی موافق نیستیم چراکه منابع درمان کارگران را صرف افزایش درآمد پزشکان می‌کند. اگر فشارها افزایش یابد، به صورت گسترده‌تری در صحنه حاضر می‌شویم و با اقدامات ضدکارگری مخالفت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، تجمع جامعه کارگری به دعوت خانه کارگر از ساعت ۹ صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این مراسم که حدود سه هزار نفر در آن حضور داشتند؛ بر ضرورت مخالفت جامعه کارگری با لایحه ضدکارگری و معیوب اصلاح قانون کار و ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت تاکید شد.%d8%b3%d9%87%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%ac%d9%84%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

«سهیلا جلودارزاده» نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از سخنرانان این مراسم بود. وی با اشاره به توقف بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی گفت: به دلیل اینکه این لایحه در جهت تضعیف نظام و کارگران است درحالیکه بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بررسی لایحه در کمیسیون اجتماعی متوقف شد.

وی افزود: این لایحه معیوب به صورت گسترده‌ای حقوق کارگران را در جهت منافع اقلیتی بهره‌مند تضییع می‌کند.

وی با اشاره به طرح ادغام صندوق درمان تامین در طرح تحول سلامت گفت: اجرای غلط این طرح درآمد پزشکان را به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان افزایش داد اما هیچ امکاناتی از حیث درمانی نصیب اکثریت محروم جامعه نکرد.

وی افزود: ما به هیچ عنوان با ادغام صندوق تامین اجتماعی موافق نیستیم چراکه منابع درمان کارگران را صرف افزایش درآمد پزشکان می‌کنیم.

وی در پایان متذکر شد: اگر دولت و وزارت بهداشت بخواهند بر ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی و لایحه اصلاح قانون کار فشار وارد آورند؛ به صورت گسترده‌تری در صحنه حاضر می‌شویم و با این اقدامات ضدکارگری مخالفت می‌کنیم.

Share