در نشست مشترک عنوان شد

ثابت قدم: شهرداری رشت در یک برنامه ریزی منسجم سعی در توانمندسازی شهروندان دارد/رفیعی: رشت به عنوان شهر الگویی در استان مطرح شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ثابت قدم تصریح کرد: امروز شهرداری در یک برنامه ریزی منسجم با نگاه اعتماد سازی سعی در توانمند سازی خانواده ها دارد و نگاه عمومی شهرداری باید به یک برنامه عینی و خواسته عمومی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه مشترک فاطمه رفیعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت با حضور محمدی مدیر کل کمیته امداد استان در خصوص برگزاری مباحث آموزشی با موضوع تحکیم بنیان خانواده، بهداشت سلامت جسم و روان در سرای محلات، هم اندیشی در خصوص ایجاد بازارچه خوداشتغالی بانوان و هم اندیشی در خصوص نمایشگاه توانمندی زنان روستایی در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.abd9

سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در این نشست با تاکید بر اینکه شهرداری امروز متولی کارهای فرهنگی نیز است اظهار داشت: برای تحکیم بخشی بنیان خانواده و توانمندسازی خانواده ها به خصوص بانوان باید موضوعات فرهنگی اجتماعی و سلامت در قالب پکیچ در دل مناطق اتفاق بیفتد.

ثابت قدم تصریح کرد: امروز شهرداری در یک برنامه ریزی منسجم با نگاه اعتماد سازی سعی در توانمند سازی خانواده ها دارد و نگاه عمومی شهرداری باید به یک برنامه عینی و خواسته عمومی تبدیل شود.

وی افزود: در این زمینه شهرداری رشت با پرداختن به فعالیت های فرهنگی در کنار ارائه خدمات شهری ,توجه به مقوله هایی چون سلامت و توانمندی خانواده ها با قابلیت تزریق بودجه های دولتی و با استفاده از مشارکت عمومی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

ثابت قدم گفت: از آنجایی که منابع مردمی در تولید ثروت جدید نقش بسزایی دارد. با توسعه منابع انسانی آموزش دیده با محوریت محله ای میتوان به ارتقا سلامت خانواده در همه حوزه ها دست یافت.

معرفی شهر رشت به عنوان شهر الگویی در استان

فاطمه رفیعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به توان شهرداری در ارتقا سلامت شهروندان اذعان داشت: با داشتن خانواده سالم می توان به جامعه سالم دست یافت.

وی با تاکید بر پتانسیل های موجود در سرای محلات شهر رشت گفت: با تشکیل سرای محلات و تشریح اهداف آن گام های اولیه برداشته شده و با ایجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ شهرداری با دستگاههای حمایتی و اجرایی میتوان گام دیگری در ارتقا سلامت و تحکیم بنیان خانواده برداشت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت جسم و روان و خود مراقبتی می توان از توان بسیج جامعه پزشکی در قالب ویزیت رایگان شهروندان در سرای محلات بهره جست.

وی با اشاره به اقدامات شایسته شهرداری و اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی اذعان داشت: شهر رشت به عنوان شهر الگویی در استان در کارگروه چهارم مطرح شده است.

طیبه بینا مدیر سلامت و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده با سازمانهای حمایتی اظهار داشت: شهرداری رشت با انعقاد تفاهم نامه با سازمانهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان بهزیستی و… آمادگی خود را در راستای در اختیار گذاشتن سرای محلات برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام میدارد.

مدیر سلامت و رفع تخلفات شهروندی شهرداری رشت با اشاره به نشر کتاب ۸ جلدی در حوزه پیشگیری یادآور شد: ضمن انتشار کتاب ۸ جلدی در حوزه پیشگیری تخلفات شهروندی شهرداری اقدام به جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنان در سامانکده های موقت نموده است.

وی با اشاره به عدم اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی ومعاونت بهداشت و درمان گفت: از بین سازمانهای حمایتی تنها بهزیستی به تعهدات خود عمل نموده است.

در ادامه نمایندگان دستگاههای حمایتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در راستای مسائلی چون بهداشت خانواده و…مطرح کردند.

گفتنی است که از جمله مصوبات این نشست تشکیل پرونده سلامت شهروندی در سرای محلات با مسئولیت بهداشت و درمان، راه اندازی ایجاد بازارچه بانوان و راه اندازی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی همزمان با هفته بزرگداشت رشت در پیاده راه فرهنگی از جمله مصوبات بوده که ثابت قدم علاوه بر تایید مصوبه تشکیل پرونده سلامت شهروندی مشروط به حمایت مالی دولت و تخصیص بودجه از اعتبارات داخلی با دو مصوبه آخر موافقت نیز نمود.

tel final1

Share