حضور ثابت قدم در جلسه شورای شهر رشت

ثابت قدم: زیرگذر شهید رجایی رشت هفته آینده افتتاح می‌شود/ علت کنده کاری پیاده راه رشت عدم توافق با میراث فرهنگی گیلان است/علوی: خسارت وارده شده به پیاده راه توسط کارشناس دادگستری بررسی شود/رجبی:سبزه میدان نیاز به آرام سازی نداشت/ به شهردار رشت علاقه مند هستم/کاظمی: غیبت‎های باقری خطیبانی موجه است!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم در خصوص انتقادات وارده به کنده کاری های پیاده راه فرهنگی رشت عنوان داشت: در اجرای برخی از طرح‌ها با اداره کل میراث فرهنگی گیلان به توافق نرسیده بودیم و سعی کردیم تا به مرور طرح‌های خود را اجرایی کنیم و به همین دلیل دوباره در پیاده‌راه کنده‌کاری انجام شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت با حضور در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر رشت به سوالات اعضای شورا پاسخ داد.

خسارت وارده شده به پیاده راه توسط کارشناس دادگستری بررسی شود۰۱۳alavi

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، امیر حسین علوی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: شورای شهر کانال ارتباطی میان مردم و مدیریت شهری است و امروزه به علت ضعف در اجرای پروژه پیاده راه مدیرت شهری مورد انتقاد قرار گرفته است.

علوی با اشاره به اینکه پس از افتتاح پیاده راه شاهد کند و کاری هایی در این مکان بودیم گفت: هزینه متر به متر این سنگ های گرانیتی که اکنون بسیاری از آنها مورد تخریب قرار گرفته است را چه کسی می‎دهد؟

وی با بیان اینکه بارها به صورت شفاهی و مکتوب به شهردار تذکر داده شده اظهار کرد: خسارتهای به وجود آمده به دو علت طراحی معیوب و اجرای ضعیف بوده و پیشنهاد میکنم که خسارت ها توسط کارشناس دادگستری بررسی گردد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه سال ۹۴ در زمینه آسفالت به خوبی عمل شده بود اظهار کرد: چه اتفاقی که شهر رشت امروز به حالت جنگ زده درآمده است.

علوی در پایان گفت: تفریغ بودجه ۹۴ هنوز به شورا ارسال نشده است.

rajabi2016-10-20_13-36-27سبزه میدان نیاز به آرام سازی نداشت/ به شهردار رشت علاقه مند هستم

در ادامه جلسه مجید رجبی ویسرودی با بیان اینکه هیچ مخالفتی با شهردار رشت ندارد، یادآور شد: شهردار خودشان می‎دانند که به ایشان علاقه مند هستم اما در جایگاه عضویت در شورا باید سوالات و ابهامات برطرف شود.

وی با بیان اینکه روند مدیریت مناقصه ها صحیح نیست و شهردار باید در ابن رابطه پاسخگو باشد، افزود: بنده نامه هایی در این مورد ارسال کرده ام.

رجبی ویسرودی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد آرام سازی سبزه میدان عنوان کرد: شهردار رشت در روز استیضاح شروع به آرام سازی آن محدوده کرد تا بگوید شهر پروژه های عمرانی درحال انجام است در حالیکه آن منطقه نیاز به آرام سازی نداشت.

زیرگذر شهید رجایی رشت هفته آینده افتتاح می‌شود/ علت کنده کاری پیاده راه رشت عدم توافق با میراث فرهنگی گیلان استsabetghadamo_2016-11-09_12-35-28

در ادامه این جلسه شهردار رشت نسبت به اظهارات مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اولویتهای فعلی شهرداری رشت در دو مبحث زیست محیطی وحمل و نقل و ترافیک متمرکز شده است.

ثابت قدم افزود: در مقوله محیط زیست، پروژه سراوان در حال انجام است و در حوزه حمل و نقل عمومی نیز با تجهیز ناوگان اتوبوسرانی اقداماتی دردست اجراست.

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه زیر گذرشهید رجایی رشت نیز تا هفته آینده به بهره برداری می رسد اظهار کرد: شهرداری توسعه فضای سبز شهری را نیز در دستور کار دارد.

ثابت قدم اظهار کرد: همچنین مباحث نرم‌افزاری از جمله سرمایه‌گذاری و هدفمندسازی در رشت در دست بررسی است.

وی در خصوص ارسال ماشین آلات شهرداری رشت به سامرا تصریح کرد: درخصوص اینکه برای اعزام تجهیزات ماشین آلات شهرداری به سامرا باید از شورا مجوز می‎گرفتم اطلاعی نداشتم و این موضوع را بررسی خواهم کرد.

شهردار رشت درخصوص کاهش برداشت شن و ماسه توسط کارخانه آسفالت سازی شهرداری گفت: ریشه این کار به عدم صدور مجوز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و آبفای شهری برمی‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: روند برگزاری مناقصات شهرداری رشت با نظارت سازمان بازرسی برگزار شده است.

ثابت قدم در خصوص انتقادات وارده به کنده کاری های پیاده راه فرهنگی رشت عنوان داشت: در اجرای برخی از طرح‌ها با اداره کل میراث فرهنگی گیلان به توافق نرسیده بودیم و سعی کردیم تا به مرور طرح‌های خود را اجرایی کنیم و به همین دلیل دوباره در پیاده‌راه کنده‌کاری انجام شده است.

غیبت های محمود باقری خطیبانی موجه است!۰۲۱kazemi

گفتنی است در پایان جلسه مسعود کاظمی رئیس شورای شهر شت با بیان اینکه همه شاهد هستیم که در شهر کارهای بسیاری انجام شده است، گفت: از شهردار می‎خواهیم که پاسخگوی نامه های اعضای شورا را باشد و همچنین ماموریت های خود را حتی تلفنی هم شده هماهنگ کنند.

وی افزود: شهرداری و شورا یک خانواده هستتد و باید در فضای آرام به دغدغه های مردم رشت بپردازند.

کاظمی همچنین از شهردار خواست تا حقوق کارگران در حوزه پسماند به موقع پرداخت شود.

رئیس شورای شهر رشت در خوص غیبتهای پیاپی محمود باقری خطیبانی اظهار کرد: مکاتباتی با سپاه پاسداران انجام شد و غیبت ایشان موجه است.

Share