رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

تکمیل احداث موج شکن جلوگیری از پیشروی آب دریا در روستای دهنه سر بندرکیاشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: جلوگیری از پیشروی آب دریا در روستای دهنه سر سفیدرود بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: جلوگیری از پیشروی آب دریا در روستای دهنه سر سفیدرود بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، با جدیت پیگیری و دنبال می شود.۸۲۳۱۱۹۵۴-۷۱۱۸۰۵۱۹
اسماعیل نجار غروب چهارشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرای طرح احداث موج شکن در ساحل روستای دهنه سر بخش بندرکیاشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: بمنظور جلوگیری از مشکلات ناشی از پیشروی آب دریا ، تکمیل و اتمام عملیات احداث موج شکن در سواحل روستای دهنه سر سفیدرود در اولویت ستاد بحران قرار دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون سه موج شکن در سواحل روستای دهنه سر احداث شده، افزود: با توجه به طرح ها و مطالعات انجام شده، احداث دو موج شکن دیگر در سواحل این روستا ضروری است.
نجار همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به پیشروی آب دریا در این روستا اظهار داشت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات مناسب، هرچه زودتر شاهد اتمام طرح احداث موج شکن در سواحل روستای دهنه سر سفیدرود باشیم.
بخشدار بندرکیاشهر نیز در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: روستای دهنه سر سفید با داشتن یک کیلومتر نوار ساحلی و ۱۷۰ خانوار جمعیت در ۲۰ کیلومتری شهر بندرکیاشهر قرار دارد.
قربان خوشحال با اشاره به اینکه پیشروی آب دریا در این روستا از سال ۷۴ آغاز شده، اظهار داشت: پیشروی آب دریا در این روستا بسیاری از منازل مسکونی ، گلزار شهداء و جاده آسفالت این منطقه را با خطر روبرو کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه طرح احداث موج شکن در سواحل این روستا از سال ۹۳ آغاز شده، افزود: تاکنون تعداد سه موج شکن با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال با هدف پیشگیری از پیشروی آب دریا در سواحل روستای دهنه سر سفید رود احداث شده است.
خوشحال با اشاره به اینکه روستای دهنه سر سفیدرود همچنان با خطر پیشروی آب دریا روبروست، ادامه داد: احداث ۲ موج شکن دیگر در سواحل این روستا، در جلوگیری از پیشروی آب دریا موثر است.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

Share