رئیس سازمان چای کشور مطرح کرد:

تولید یکصد کیلوگرم چای سفید در لاهیجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، روزبهان خاطرنشان کرد:از هر هشت کیلوگرم برگ سبز چای، می توان یک کیلوگرم چای خشک سفید تولید کرد که به دلیل سختی کار، فقط می توان روزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم غنچه چای برداشت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، محمدولی روزبهان بیان کرد: یکصد کیلوگرم چای سفید برای نخستین بار توسط دو واحد چایسازی در لاهیجان تولید شده که با تولید چای خشک سفید، ایران در ردیف تولیدکنندگان این محصول همچون سریلانکا، چین و هند قرار گرفت.
وی افزود: چای خشک سفید از غنچه های در حال باز شدن بوته چای بدست می آید که تاکنون در کشور ما چندان شناخته شده نبوده و نیست.۸۲۲۸۱۴۰۷-۷۱۱۱۹۶۲۸
روزبهان خاطرنشان کرد: از هر هشت کیلوگرم برگ سبز چای، می توان یک کیلوگرم چای خشک سفید تولید کرد که به دلیل سختی کار، فقط می توان روزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم غنچه چای برداشت کرد.
سه نوع چای سبز ، سیاه و سفید از محصولات شناخته شده چای در جهان هستند که از یک نوع بوته چای بدست می آیند. پیشتر در ایران، دو نوع چای سیاه (معمولی) و چای سبز تولید می شد.
از جمله فواید چای سفید، کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات اعلام شده است. بر اساس پژوهش های جدید، کافئین موجود در چای سفید، کمتر از انواع دیگر چای است و می تواند تعادل مایعات بدن را برقرار کند.
فصل برداشت برگ سبز چای از اردیبهشت ماه آغاز شده بود که سی ام مهرماه به پایان رسید. در این مدت از چایکاران استان های گیلان و مازندران ۱۳۹ هزار تن برگ سبز به ارزش اقتصادی دو هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال خریداری شد که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۶۰ درصد افزایش داشته است.
۵۰ هزار خانوار چایکار در ۲۸ هزار هکتار از باغ های چای استان های گیلان و مازندران به چایکاری اشتغال دارند.
شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

tel final1

Share