دفن بیت المال به روایت حجت شعبانپور

تنها ۲۰ درصد از لوله‌گذاری فاضلاب رشت وارد مدار شده است/لوله‌های باقی‌مانده دفن است و سر و ته آن به جایی وصل نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به ۴۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب خانگی در شهر رشت اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد از لوله‌گذاری فاضلاب رشت وارد مدار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت شعبانپور صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به ورود پسماند و فاضلاب خانگی به رودخانه‌های شهر رشت اظهار کرد: فروردین ماه سال ۹۳ در سفر رئیس جمهور به گیلان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به تصویب رسیده است.shabano_2016-06-21_12-13-21

وی به اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اشاره کرد و افزود: احداث تصفیه‌خانه شیرابه و تصفیه‌خانه شهر صنعتی رشت اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تأکید بر ساماندهی پسماند، بیان کرد: تصفیه‌خانه محلی در رودخانه‌های رشت اجرایی می‌شود.

شعبانپور، فاضلاب خانگی را سبب آلودگی رودخانه‌های گیلان خواند و تصریح کرد: جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی به داخل رودخانه‌ها نیازمند تدبیر است و اعتبارات استانی برای این امر کافی نیست.

وی، ساماندهی فاضلاب خانگی رشت را نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و گفت: امر مذکور تنها با اعتبارات ملی شدنی نیست و باید به روش فاینانس انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت استان با دیگر مناطق متفاوت است، خاطرنشان کرد: سطح آب‌های زیرزمینی در گیلان بالاست و اگر آلودگی وارد زمین شود رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند.

شعبانپور به تصفیه ۴۰ هزار متر مکعب فاضلاب شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: ۶۰ هزار متر مکعب فاضلاب وارد رودخانه‌های شهر رشت می‌شود و تالاب انزلی را آلوده می‌کند.

وی با اشاره به پروژه احیای تالاب انزلی، اظهار کرد: تاکنون اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده اما تا زمانی که ورودی‌های فاضلاب داخلی به تالاب انزلی مسدود نشود کار انتهایی ابتر می‌ماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، ساماندهی فاضلاب خانگی شهر رشت را نیازمند بررسی دقیق دانست و افزود: بانک جهانی وارد عرصه شده و این امر مورد مطالبه تمام مردم شهر رشت است.

شعبانپور با بیان اینکه مردم شهر رشت تحمل و صبر بسیاری کردند، تصریح کرد: ۴۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری در داخل شهر رشت انجام شده اما تاکنون ۲۰ درصد از آن وارد مدار شده و لوله‌های باقی‌مانده دفن است و سر و ته آن به جایی وصل نیست.

وی به تلاش بسیار انجام شده برای ساماندهی فاضلاب خانگی در شهر رشت اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده ثروت ملی محسوب می‌شود و حیف است ناتمام باقی بماند.

Share