مدیرکل راهداری گیلان خبر داد

تخریب کامل ۸ واحد مسکونی در سوستان لاهیجان/استقرار ۳۷ گروه راهداری در گردنه‌های گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از استقرار ۳۷ گروه راهداری با ۲۴۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در گردنه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ناصر آل‌محمدی امروز اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال طبق مصوبه شورای اداری کشور بخش راهداری از راه و شهرسازی جدا شده و با حمل و نقل جاده‌ای ادغام شده است.alomohammadi_2016-11-15_17-12-22

وی به فعالیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با ۷۰۶ نفر در بخش راهداری اشاره کرد و افزود: بخش راهداری با تعداد ۳۷۵ دستگاه ماشین‌آلات در ۱۶ اداره در شهرستان‌ها در خدمت شهروندان هستند.

*۱۳۰ هزار متر مکعب برف‌روبی در گردنه‌های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از پیش‌بینی حضور عوامل راهداری در گردنه‌های برفگیر این استان خبر داد و بیان کرد: نیروهای راهداری در گردنه‌های اسالم ـ خلخال، پونل ـ خلخال، گیلوان و اشکورات در رودسر مستقر هستند و از اواخر شهریورماه تا پایان آبان‌ماه جاری این مناطق به طور متناوب ۱۳۰ هزار متر مکعب برف‌روبی شده است.

آل‌محمدی با بیان اینکه راهدارخانه‌های گیلان تجهیز شدند، تصریح کرد: ۳۷ گروه راهداری با ۲۴۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در گردنه‌های استان مستقر هستند.

وی به برنامه‌ریزی برای تهیه ۲۵۰ تن آسفالت سرد از کارخانه رشت اشاره کرد و گفت: آمادگی کامل برای مقابله با پدیده‌های جوی در گیلان وجود دارد و تنها نگرانی ما فرسودگی ماشین‌آلات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به تهیه یک‌هزار تن نمک و چهار هزار تن ماسه در استان، خاطرنشان کرد: نمک و ماسه مذکور با نسبت یک به چهار مخلوط شده و با رعایت ضوابط زیست‌محیطی و در کمترین حد در جاده‌ها مصرف می‌شود.

آل‌محمدی، تعدادی از ماشین‌آلات راهداری گیلان را دارای دستگاه مکان‌نما خواند و یادآور شد: ماشین‌آلات مذکور در جاده‌های استان استقرار پیدا کردند ضمن اینکه دوربین‌های جاده‌ای فعال هستند.

وی با بیان اینکه تصاویر جاده‌ای گیلان در اختیار مدیریت بحران، هواشناسی، جمعیت هلال‌احمر، پلیس راه و … گذاشته می‌شود، اظهار کرد: دستگاه‌های مذکور از تصاویر جاده‌ای در زمان بحران استفاده می‌کنند.

*رانش زمین در «سوستان» لاهیجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در ادامه به رانش زمین در منطقه «سوستان» لاهیجان اشاره کرد و افزود: مسیر مذکور با امکانات موجود در راهداری بازگشایی شده و تاکنون ۱۹۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

آل‌محمدی با اشاره به اینکه ۴۰ خانه در منطقه مذکور در معرض آسیب جدی است، بیان کرد: تعداد هشت واحد مسکونی به طور کامل نابود شده و اکنون عبور موقت در منطقه «سوستان» لاهیجان برقرار است.

Share