در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن مطرح شد

تبلیغات داربستی در فومن ممنوع شد/ نعمتی: نصب پرده و بنر از زیبایی شهر می‎کاهد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس شورای شهر فومن با اشاره به مشخص شدن ۱۰ نقطه برای مناسبات ملی و مذهبی اظهار کرد: بنری که مورد تایید ارشاد نیست تا پایان هفته از روی درختان جمع و برداشته می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن در دفتر امام جمعه شهرستان فومن برگزار شد.photo_2016-11-13_19-10-01

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن، یوسف نیک انجام در این جلسه با اشاره به اینکه در خصوص بنر تبلیغاتی در سطح شهرستان کارهای زیادی انجام شده است، اظهار کرد: در این نشست تخصصی به بحث بنر و داربستهای تبلیغاتی پرداخته می شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن نصب بنر روی تیر برق را خلاف دانست و گفت: بنرهای تبلیغاتی باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشته و داربست با نظارت شهرداری اجرایی شود.

وی نبود وحدت و هماهنگی در نصب بنر را از طرف مسئولان مهمترین عامل افزایش بنر تبلیغاتی در سطح شهر فومن دانست و گفت: امروز بنر انتصاب و قبولی دانشگاه شهر را از حالت شهری خارج کرده است.

نیک انجام تصریح کرد؛ برای جمع شدن این چهره ناسازگار با زیبایی شهر راهکارهای عملی و قانونی ارائه و مصوبات اجرایی شود.

تبلیغات سطح شهر باید در شان فرهنگ مردم فومن باشد

میرشمس مومنی زاده فرماندار فومن در این جلسه با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی بالاترین نهاد هر شهرستان و استان است گفت: شاید نتوان در این زمان کوتاه همه‌ی مسائل را مطرح کرد ولی جایگاه شورای فرهنگی مهم است.

مومنی زاده از نبود مطالعات در مورد شاخص ها و کمیته ها خبر داد و افزود: اولویتها مهم است پس بر اساس اولویت، شاخصه ها را مطرح، مطالعه، بررسی و اجرایی کنیم.

وی افزود: مشکلات نصب بنر و پرده همه جا هست ولی در این شهر نمود بیشتری دارد و اکثرا تبلیغات از طریف نهادها و اشخاص عمومی است.

فرماندار فومن تاکید کرد: تبلیغات الزاما باید با مجوز شهرداری باشد اما برخی تبلیغات ماهیت سیاسی،فرهنگی، اقتصادی دارد و آنچه با ماهیت سیاسی است با فرمانداری هماهنگ شود و بخش دیگر هم متولی داشته باشد.

وی بر لزوم رعایت قانون توسط ادارات تاکید کرد و گفت: باید موانع شناسایی شود تا تبلیغات صحیح و در شان فرهنگ مردم فومن صورت پذیرد.

تبلیغات داربستی ممنوع شود/نصب پرده و بنر از زیبایی شهر می‎کاهدphoto_2016-11-13_19-09-30

سید نور الدین نعمتی از گرایش عمومی برای تبلیغات بنری روی داربست خبر داد و گفت: چهار کانون تبلیغاتی در سطح فومن فعالیت می کند که تنها یک کانون با شهرداری قرارداد دارد.

رییس شورای شهر فومن با اشاره به مشخص شدن ۱۰ نقطه برای مناسبات ملی و مذهبی اظهار کرد: بنری که مورد تایید ارشاد نیست تا پایان هفته از روی درختان جمع و برداشته می شود.

وی افزود: در صورت سقوط داربست و آسیب به افراد تنها شهرداری جوابگو است. به مناسبت مختلف جلوی ادارات و روی درختان و تیر برق پرده و بنر نصب شده در حالی که شورا معتقد است که در شهر پیام تبلیغی و بنر زده نشود زیرا داربست از نظر امنیتی خطرناک است.

نعمتی خواستار ایجاد استندهای تبلیغاتی جلوی ادارات شد و گفت: با این کار علاوه بر کمک به زیبایی شهر از هزینه ها هم جلوگیری می شود. ما زیبایی را دوست داریم و این پرده و بنر از زیبایی شهر می کاهد.

وی گرایش امروز جامعه را در تبلیغات تلگرامی خواند و گفت: محتوای برخی پرده ها درست نیست و باید تبلیغات داربستی در فومن ممنوع شود.

رئیس شورای شهر فومنبیان داشت» شورای فرهنگ عمومی باید مشکل تبلیغ داربستی را با یک مصوبه قوی حل کند.

مصوبات جلسه

گفتنی است در این جلسه مصوب شد که هیچ بنری بدون مجوز شهرداری نصب نشود و تبلیغات داربست به جز برنامه ملی ممنوع شد.

همچنین درختان و تیر برقها از بنر همزمان با شاخه زنی پاکسازی شود.

قدردانی امام جمعه از تغییر محل بازار هفتگی فومن

در پایان امام جمعه فومن گفت: اگر چه در جلسه فرهنگ عمومی باید مسائل مهمتر گفته شود ولی نصب بنر و پرده تبلیغاتی امروز مطرح شد.

حجت الاسلام صفوی از زحمات ارشاد برای برگزاری مراسم تعزیه قدردانی کرد و افزود: از شهردار بابت تغییر محل بازار هفتگی سپاسگزارم و در وسط بلوارهای شهر فومن نیز باید تمثال شهدا نصب شود.

امام جمعه از برگزاری باشکوه برای مراسم بزگداشت مرحوم شجونی در مسجد جامع قدردانی کرد و گفت: اقامه نماز صبح در دو مسجد جامع و بالا محله شهر یک ارزش برای شهرستان است.

وی همچنین خواستار بررسی علت حضور نیافتن رواسای ادارات در جلسه شورای فرهنگ عمومی شد.

خبرنگار: زلیخا صفری

Share