در جلسه شورا مطرح شد

تبدیل برخی اماکن آموزشی به تجاری/شهرداری سهم آموزش و پرورش را پرداخت کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حاجتی با ابراز نگرانی در مورد تغییر شورا در سال آینده گفت: بخشی از اماکن مورد استفاده آموزش و پرورش به نام شهرداری ثبت شده اما ۴۰ تا ۵۰ سال است که در اختیار آموزش و پرورش است و این نگرانی را برای ما به وجود آورده است که با تغییر شهردار و شورای شهر این ساختمان‌ها از آموزش و پرورش گرفته خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در یکصد و شصت وسومین جلسه شورای شهر رشت مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با تبریک روز نوجوان و دانش آموز گفت: کار آموزش و پرورش به گونه‌ای است که نیمی از جمعیت استان با ما در ارتباط هستند و مشکلات این بخش و منافع آن تنها برای ما نیست چون آموزش و پرورش متعلق به همه است.

تبدیل برخی اماکن آموزشی به تجاری/شهرداری سهم آموزش و پرورش را پرداخت کند
shora0-09_20-52-58_resize

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه به بیان انتظارات این نهاد از شورای شهر پرداخت و گفت: یکی از نهادهایی که به آموزش و پرورش کمک می‌کند شهرداری است. طبق قانون ۵ درصد از عوارض دریافتی از سوی شهرداری سهم آموزش و پرورش است که به این نهاد پرداخت نمی‌شود.

حاجتی با ابراز نگرانی در مورد تغییر شورا در سال آینده گفت: بخشی از اماکن مورد استفاده آموزش و پرورش به نام شهرداری ثبت شده اما ۴۰ تا ۵۰ سال است که در اختیار آموزش و پرورش است و این نگرانی را برای ما به وجود آورده است که با تغییر شهردار و شورای شهر این ساختمان‌ها از آموزش و پرورش گرفته خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورای شهر رشت گفت: طبق قانون این اجازه وجود دارد که طبق شرایطی خاص بعضی از مدارسی که در بر اصلی خیابان‌ها واقع شده‌اند از آموزشی به تجاری تغییر کنند و با فروش زمین در بر اصلی به جای یک مدرسه چند مدرسه ساخته یا بازسازی شود اما با درخواست چنین موضوعی شهرداری درخواست عوارض کلانی را از آموزش و پرورش دارد در حالی که می‌توان توافق کرد این عوارض بعد از ساخت ساختمان و فروش ملک‌های تجاری به شهرداری پرداخت شود.

در ادامه سردار کاظمی پور نیز با تشکر از رئیس و اعضای شورا جهت برپایی این جلسه بیان داشت: کشور ما ایران در منطقه ای جغرافیای جهان قرار دارد که همه کشورهایی که روحیه استکبار ستیزی دارند نیازمند به ما هستند.

وی افزود: با بحث تهدید فرهنگی می خواهند انقلاب ما را تخریب کنند و از این راه انقلاب ما را از بین ببرند و شبهه ای را در نسل انقلاب به وجود بیاورند. اما وجود دانش آموزان بسیجی در نسل چهارم انقلاب نشان میدهد که هرگز نمی‌توانند به خواسته های خود برسند.

یک عده خاص برنده مناقصات می‌شوند

 در ادامه جلسه مجید رجبی ویسرودی عضو شورای شهر رشت به عنوان اولین ناطق گفت: برای پروژه هایی که در شهرداری انجام شده است تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که این مبلغ می‎توانست لندفیل سراوان را از مشکل رهایی بخشد.

 رجبی در مورد واگذاری پروژه ها به پیمانکاران گفت: این پروژه ها به پیمان کارهایی واگذار میشود از قبل با آنها هماهنگ شده است و فرصت از بقیه پیمانکاران گرفته می‎شود. آنچه که بنده شنیده ام این است که جمشید پور معاون حمل و نقل شهرداری هیچ گونه اختیاری در برگزاری مناقصه ها ندارد و شرایط طوری طراحی میشود که یک عده خاص برنده این مناقصاتشوند.

در ادامه امیر حسین علوی به عنوان ناطق دوم گفت: آنچه را که آقای رجبی میگوید در مناقصه جمع آوری آبهای سطحی دیدم هرچند معتقدم اتفاق خلافی نیفتاده است.

وی در مورد ستاد هماهنگی اربعین حسینی گفت: قرار است صد نفر از کارگروه ها برای کارهای فرهنگی به کربلا اعزام شوند. پیش بینی هزینه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از محل هزینه عتبات است که ۵۰ میلیون نیز توسط کمیسیون پیشنهاد شده است.

رئیس کمیسون بودجه در پایان نطق خود گفت: در این کمیسیون کمک مالی به باشگاه سپیدرود تصویب شده است و درخواست دارم تا هرچه سریع تر در دستور کار قرار گیرد.

مصوبات شورا

 در ادامه جلسه مسعود کاظمی رئیس شورای شهر رشت وارد دستور کار شد که اولین دستور در مورد نرخ تاکسی ها و سرویس مدارس توسط اعضای ستاد تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت که رضا رسولی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل گفت: طبق همان دستور العملی که از طرف معاونت ریاست جمهوری خطاب به شهردار تهران ارائه شده بود که نرخ بالای ۶ درصدی به ستاد تنظیم بازار عرضه شود این کار انجام گرفت و برای همین نمی توان این را در شورا مطرح کرد.

گفتنی است بعد از این اظهارت این لایحه به صورت عادی بار دیگر به کمیسیون بازگشت داده شد.

در ادامه دستور دیگر درمورد اهدای جوایز به شهروندان خوش حساب برای پرداخت عوارض مطرح شد که در قرار شد این جوایز به صورت پنج بسته ۱۰ میلیون تومانی و ۲۰ سکه بهار آزادی باشد که رفیعی نوده گفت باید در اهدا و نحوی اجرای آن نظارت صورت گیرد و این فرصتی برای تبلیغات نشود.

رجبی ویسرودی نیز اظهار کرد: اگر قرار به تشویق است باید همه را تشویق کنیم و اعلام کنیم هرکس تا تاریخ مشخص عوارض خود را پرداخت کند مشمول تخفیف پنج درصدی میشود که در نهایت این لایحه با رای اعضا شورا تصویب شد.

در ادامه اعضای شورا به دو لایحه کمک سه میلیون تومانی به آرمین هادی پور قهرمان تکواندو آسیا و با بخشش عوارض شش میلیون تومانی مسجد امام جعفر صادق موافقت شد.

tel final1

Share