برگزاری مانور محرم، در مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،افتتاحیه مانور محرم به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، در مرکز دیسپاچینگ معاونت بهره برداری شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، افتتاحیه مانور محرم به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور مهندس بلبل  آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، در مرکز دیسپاچینگ معاونت بهره برداری شرکت برگزار شد.

d5مهندس  بلبل  آبادی  مدیر  عامل  شرکت  سهامی  برق  منطقه ای  گیلان در این جلسه در خصوص اهداف پدافند غیرعامل بیان داشت:امروز شاهد برگزاری مانور محرم در راستای ایجاد آمادگی و پتانسیل های لازم برای همکاران شرکت در راستای مقابله با چالشها و بحرانهایی است که می تواند در شرکت حادث شود. این برنامه جهت ایجاد آمادگی در کارکنان برای مقابله با تهدیدات و حوادث احتمالی و واقعی برگزار می شود. همچنین از جمله اهداف این مانور این است که برنامه ای از قبل تدوین شده برای مقابله با چالشها و بحرانها داشته باشیم. این مانور تمرینی است برای امکان مقابله با تهدیدات آینده، از جمله حوادث تروریستی و یا حوادثی که در شبکه حادث می شود.

مدیر  عامل  شرکت  سهامی  برق  منطقه ای  گیلان با بیان اینکه این مانور برای ایجاد آمادگی برای حوادث واقعی نیز هست، بیان داشت:در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با توجه به شرایط جوی استان گیلان بارش سنگین برف را در شرق گیلان شاهد بودیم که ما را با چالش هایی مواجه کرد. خوشبختانه تیم اجرایی شرکت برق منطقه ای گیلان  متشکل از مرکز دیسپاچینگ و گروههای عملیاتی تقریبا در ۷۲ ساعت موفق به مدیریت چالش شدند. چنین مسائلی ممکن است باز هم پیش بیاید که برگزاری این مانور برای مدیریت کردن بهینه این موارد واقعی نیز می باشد. امیدوارم این مانور به نحو مطلوب و موفقیت آمیز انجام شود.

در ادامه مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان بیان داشت:خوشبختانه ما توانستیم ایده های جدید و خوبی را وارد عرصه پدافند غیرعامل کنیم. تاکید ما این است که ما باید بتوانیم پدافند غیرعامل را به صورت یک طرح جامع به صورت GIS انجام بدهیم. ما دوست داشتیم که استان گیلان به عنوان پایلوت انتخاب شود تا اطلاعات مربوط به استان را به صورت لایه های مختلف جمع آوری کنیم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با بیان اینکه تعریف پدافند، پیش بینی و پیش گیری از تهدیدات متصور است، افزود:برای اینکه به این هدف دست پیدا کنیم باید اطلاعات داشته باشیم. اگر اطلاعات نداشته باشیم و ندانیم که دستگاهها چه کارهایی دارند انجام می دهند ، چگونه می توانیم برای تهدیدات متصور برنامه ریزی کنیم؟

ایشان با بیان اینکه برای عملکرد خوب در عرصه پدافند ما نیاز به مدیرانی داریم که برای آینده حرف برای گفتن داشته باشند، افزود:ما بستر را آماده کرده ایم و اولین استانی هستیم که نقشه های یک در هزارم و یک در بیست و پنج هزارم را جمع آوری کرده ایم. همه ما هدفمان خدمت به مردم است پس باید تمام تلاشمان را بکار بگیریم تا کمترین آسیب به مردم برسد. برای دستیابی به این هدف در درجه اول ما باید بدانیم که مردم ما در کجا قرار دارند و جمعیت ما چقدر است تا بتوانیم درست و به موقع سرمایه گذاری کنیم. که این اطلاعات خوشبختانه جمع آوری شده اند و ما هم اکنون از تعداد جمعیت شهرستانهای مختلف ، نوع فرهنگ و تهدیداتی را که با آن مواجه اند، آگاهیم.

مرادی در ادامه بیان داشتند: هدف ما این است که روی نقشه و با نقشه کار کنیم. موقعیت و اطلاعات را از روی نقشه داشته باشیم. به عنوان مثال بدانیم که فلان پست برق در کجا قرار دارد و فاصله آن با مراکز مهم و حساس چقدر است. تیم کاری ما آماده است تا نقشه های شما را با نقشه های خودمان هماهنگ کنند تا شما بتوانید به صورت آنلاین مدیریت کنید. نکته مهم این است که برای برطرف کردن اتفاقات باید همه دستگاهها هماهنگ باشند. ما باید به مردم خدمت کنیم. پس از هم اکنون باید پیش بینی ها و پیش گیری ها را در زمینه های مختلف انجام دهیم. از جمله معضل و مشکل پیش رو این است که دستگاههای اجرایی با هم ارتباط ندارند و اطلاعات را با سایر دستگاهها رد و بدل نمی کنند. برای موفق شدن باید به هم اعتماد کنیم و ضمن کمک به یکدیگر باید با هم ارتباط خوبی نیز داشته باشیم. ارتباطات خوب و هماهنگ موجب می شود تا از سرمایه گذاری بر روی یک پروژه واحد توسط دستگاهها جلوگیری شود . با تجمیع اطلاعات قطعا خواهیم توانست مدیریت خوبی را در عرصه بحرانها و پدافند غیر عامل داشته باشیم. به عنوان مثال با هماهنگی و ارتباط های خوبی که برقرار کردیم دو تالاب بزرگ استان را از خطر جدی نجات دادیم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با بیان اینکه اولین استانی در کشور هستیم که در فضای مجازی داریم به بحث آموزش کمک می کنیم افزود:تمامی مدیران دستگاههای اجرایی باید تمام توانشان را برای پدافند غیر عامل بگذارندتا بتوانیم برای نسل آینده برنامه ریزی خوبی را انجام بدهیم.

گفتنی است که مانور محرم با رمز یا ابا عبدا… الحسین(ع) راس ساعت ۴۵/۱۰ روز یکشنه مورخ ۲/۸/۹۵  برگزار شد.

tel final1

Share