معاون صندوق کارآفرینی امید استان گیلان خبرداد؛

برنامه ریزی برای اجرای طرح روستای بدون بیکار در آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون صندوق کارآفرینی امید استان گیلان گفت: با هدف اشتغالزایی در روستاها، برای تعیین یک روستا در آستارا برای اجرای طرح روستای بدون بیکار تلاش و برنامه ریزی می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، یوسف پورواجد در جریان بازدید از یکی از طرح های کارآفرینی آستارا در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات تحقیقاتی بر روی سه روستا در آستارا آغاز شده و در روزهای آینده، یک روستا در این شهرستان برای اجرای طرح روستای بدون بیکار انتخاب خواهد شد.photo_2016-10-24_15-34-47

وی با اشاره به اینکه توسعه روستا به لحاظ صنعتی و گردشگری در این طرح مدنظر قرار دارد، افزود: در روزهای گذشته طرح مذکور در روستای اسطلخ جان رودبار به عنوان نخستین روستای گیلان اجرا شد.

پورواجد اضافه کرد: در این طرح ۳۹ میلیارد ریال تسهیلات به منظور اجرای طرح های کارآفرینی در اختیار متقاضیان اجرای طرح در روستای اسطلخ جان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در روستای دهنه سر شیجان از توابع بخش خمام شهرستان رشت نیز طرح روستای بدون بیکار با محوریت توسعه گردشگری آن منطقه در حال اجراست.

پورواجد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مهاجرت معکوس روستانشینان را شاهد خواهیم بود، گفت: در استان گیلان ظرفیت لازم برای راه اندازی صنایع دستی و واحدهای تولیدی وجود دارد و از این طریق باید میزان ماندگاری مردم را در روستاها افزایش دهیم.

وی ادامه داد: موضوع بیکاری و ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی مردم روستاها یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و باید تلاش کنیم مشکل های ناشی از بیکاری مردم را به حداقل برسانیم.

 

Share