در تیتر امشب شبکه خبر سیما:

بررسی وزرای پیشنهادی دولت با حضور نمایندگان پنج فراکسیون مجلس/جعفرزاده: امیدوارم هر سه وزیر رأی اعتماد مجلس را بگیرند/ کوچکی‌نژاد: دولت به سرعت در گزینه های خود تجدید نظر کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان پنج فراکسیون مجلس شورای اسلامی، گزینه های پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان پنج فراکسیون مجلس شورای اسلامی، گزینه های پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش را بررسی کردند.photo_2016-10-25_09-16-53
به نقل از صداوسیما، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره آقای صالحی امیری گزینه پیشنهادی دولت برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت بر اساس قانون اختیار دارد نیروهای اثرگذار و همسو با خودش را به مجلس معرفی کند.
بهرام پارسایی افزود: زمانی می توان روی گزینه ها قضاوت کرد که برنامه های خود را ارائه کنند.

وی گفت: آقای صالحی امیری سابقه های خوبی دارند و فرهنگی و اهل تحقیق و پژوهش هستند و این نظر شخص بنده است اما نظر فراکسیون پس از اعلام برنامه های گزینه های پیشنهادی اعلام می شود.

در ادامه محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای دولت یازدهم آقای صالحی امیری برای پست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد اما موفق به کسب رأی اعتماد نشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی برای اخذ رای اعتماد، با اما و اگر هایی مواجه خواهد شد.

پورمختار اضافه کرد: اینکه چه برنامه هایی را برای رفع دغدغه های فرهنگی کشور ارائه می دهد مهم است و وی به فراکسیون ولایت دعوت می شود تا به سؤالات این فراکسیون پاسخ دهد.

در ادامه نائب رئیس فراکسیون اعتدال مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نظراتی که فعلاً ارائه می شود شخصی است، گفت: تا اینجا در بین گزینه هایی که بحث می شد تقریباً بهترین گزینه ای که تا کنون می توانستند برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شود آقای صالحی امیری است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود: پس از اعلام برنامه ها و دفاعش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و شنیدن سخنان مخالفان و موافقان می توان نظر داد.

در ادامه نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی آقای صالحی امیری، وی توانایی بر عهده گرفتن پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد.

طیبه سیاوشی تاکید کرد: این نظر شخص بنده است و فراکسیون زنان پس از مذاکرات با آقای صالحی امیری نظر خود را اعلام می کند.

در ادامه پارسایی با اشاره به اینکه فراکسیون امید، واقع بین است گفت: آقای صالحی امیری با توجه به سوابق کاری خود می تواند نظر این فراکسیون را جلب کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی بخش فرهنگی کشور نیست افزود: بر اساس آمارها هزینه و بودجه ای که در اختیار این وزارتخانه گذاشته می شود کمتر از انتظاراتی است که از وزارتخانه داریم.

در ادامه پورمختار عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه این فراکسیون معیارهایی را برای دادن رأی اعتماد به وزرای پسشنهادی دارد، گفت: به جز سابقه، تعهد برای این فراکسیون بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی گری هم مهم است، افزود: روحیه انقلابی و جهادی و همچنین بر حذر بودن از فتنه برای کار فرهنگی خوب و اثرگذار ضروری است.

پورمختار با اشاره به اینکه ولنگاری فرهنگی هم دغدغه اکثریت مردم مومن و متدین است اضافه کرد: ضروری است به سمت فرهنگ انقلابی، اسلامی و قرآنی حرکت کنیم و اینها دغدغه های فراکسیون ولایت است.

وی تاکید کرد: توقع داریم گزینه های پیشنهادی دولت در این باره متعهد باشند.

در ادامه جعفرزاده با اشاره به اینکه مشی کلی مجلس، کمک به دولت است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط ۱۶ درصد اعتبار فرهنگی کشور را دارد و با این حال انتظار داریم پاسخگوی همه مباحث فرهنگی کشور باشد که منطقی نیست.

در ادامه نائب رئیس فراکسیون زنان گفت: این فراکسیون دیدگاه های خود را به وزرای پیشنهادی در جهت منافع بانوان ارائه خواهد کرد.

سیاوشی افزود: از آقای صالحی امیری خواستیم که در پست معاونت از بانوان استفاده کند.

در ادامه پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ترکیب مجلس دهم با نهم متفاوت است، گفت: قطعاً دیدگاه های سیاسی این دو متفاوت است و نمی توان گفت چون فلانی در مجلس نهم برای پست وزارت ورزش نتوانست رأی اعتماد بگیرد در مجلس دهم هم نمی تواند.

وی با بیان اینکه تغییرات در کابینه به صلاح دولت است، افزود: آقای سلطانی فر با دولت همسو است و همسو بودن با دولت یکی از معیارهای فراکسیون امید است.

پارسایی اضافه کرد: سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی هم مهم است.

در ادامه پورمختار گفت: به نظر می رسد فراکسیون ولایت نظر منفی نسبت به آقای سلطانی فر برای پست وزارت ورزش نداشته باشد اما آنچه که مهم است این است که دولت باید از وزارت ورزش و جوانان حمایت ویژه ای کند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه دولت نسبت به آقای گودرزی به شکل فرزندخواندگی بود و به عنوان یک وزیر درجه اول به وی توجه نمی شد.

وی اضافه کرد: به گفته آقای گودرزی اعتباراتی که به این وزارتخانه اختصاص داده می شد ناچیز بوده است.

در ادامه نائب رئیس فراکسیون اعتدال مجلس با اشاره به سوابق خوب آقای سلطانی فر گفت: وی یکی از بهترین گزینه ها برای پست وزارت ورزش و جوانان است .

جعفرزاده با بیان اینکه مجلس از وزارت ورزش حمایت های خوبی انجام داد، افزود: هر سه گزینه پیشنهادی دولت برای پست وزارت، سوابق طولانی انقلابی گری و همراهی با نظام و اصل ولایت مداری دارند.

در ادامه سیاوشی نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای سلطانی فر سوابق مدیریت ورزشی دارد گفت: وی ارتباطات خوبی با بدنه دولت دارد و توانایی ارتباط خوب با مجلس شورای اسلامی را هم دارد.

در ادامه سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دانش آشتیانی سابقه معاونت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دارد و وجه تشابه این وزارتخانه با وزارت آموزش پرورش زیاد است.

پارسایی افزود: وی با ارائه برنامه ها می تواند نظر مثبت فراکسیون امید را به دست آورد.

پورمختار هم گفت: با معرفی آقای دانش آشتیانی، دولت توجه کمی به فرهنگیان و آموزش و پرورش دارد و احتمال دارد آقای روحانی مجبور شود گزینه های دیگر را معرفی کند زیرا ایشان آشنایی با وزارت آموزش و پرورش ندارد.

عضو فراکسیون ولایت افزود: عقب ماندگی آموزش و پرورش تاریخی است و نیاز به شخصی داریم تا به صورت جهادی مشکل ساختاری این وزارتخانه را حل کند و آقای دانش آشتیانی توان این موضوع را ندارد.

وی ادامه داد: ایشان نقش بسیار جدی در موضوع فتنه داشتند و با توجه به اینکه انقلابی گری و تعهد برای فراکسیون ولایت بسیار مهم است لذا نظر این فراکسیون نسبت به آقای آشتیانی، منفی خواهد بود.

در ادامه نائب رئیس فراکسیون اعتدال با اشاره به اینکه آقای دانش آشتیانی گزینه خوبی برای وزارت آموزش و پرورش است، گفت: این وزارتخانه جامعه هدف و خانواده بزرگ دارد و باید کمک کرد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه اراده مجلس کمک به دولت و وزارتخانه ها بوده است افزود: امیدوارم هر سه وزیر پیشنهادی دولت رأی اعتماد مجلس را بگیرند.

در ادامه سیاوشی نائب فراکسیون زنان مجلس گفت: انتخاب آقای دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به رغم اینکه از بدنه آموزش و پرورش نیست اما با توجه به برنامه هایی که ارائه می کند سعی می کنیم به دولت کمک کنیم.

وی افزود: امیدواریم سه وزیر پیشنهادی رأی اعتماد بگیرند.

در ادامه جبار کوچکی نژاد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با این برنامه درباره گزینه های پیشنهادی دولت گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جامعه خیلی تعجب کرد که چرا از مردودین مجلس نهم به مجلس دهم معرفی شدند.

وی افزود: با توجه به شناختی که از آقایان صالحی امیری، سلطانی فر و دانش آشتیانی داریم از دولت، بسیار گله مند شدم که با اینکه آموزش و پرورش پر از نیروهای با تجربه و پر تلاش است چرا یک فرد غیرفرهنگی را معرفی کرده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: با توجه به آسیب هایی که از زمان آقای فانی به وزارت آموزش و پرورش وارد شد ، باید یک نیروی قدرتمند دارای اطلاعات وسیع در زمینه آموزش و پرورش معرفی می شد تا مجلس به او رأی می داد.

وی گفت: معتقدم رأیی که مجلس خواهد داد بسیار پایین است و دولت باید به سرعت در گزینه های خود تجدید نظر کند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی افزود: آقای سلطانی فر هم در ورزش تخصص ندارد و بیشتر، سیاسی است و موفقیتی در عرصه مدیریت گردشگری نداشت.

کوچکی نژاد افزود: آقای صالحی امیری هم از نظر اجرایی قوی است اما اینکه آیا در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند موفق باشد باید به برنامه های او توجه کرد.
جعفرزاده هم در ادامه گفت: مجلس در مجموع انتظار داشت که این خانه تکانی رودتر انجام می شد اما الان هم خیلی دیر نیست.

پورمختار هم گفت: توقع ما از مجلس شورای اسلامی این است که به طور غیرسیاسی و فارغ از رقابت های فراکسیون، گزینه های پیشنهادی دولت را ارزیابی کند.

در ادامه پارسایی گفت: نباید به افرادی که در جلسه نیستند اتهام وارد کنیم.

وی افزود: فضای کلی مجلس دهم سعی بر همراهی با دولت است.

tel final1

Share