گزارش دیارمیرزا از افتتاح دو پروژه در رشت

با افتتاح باغ سالار مشکات رشت تنها یخچال طبیعی شمال گیلان احیا شد/مقصودی: جلوی نابودی میراث ملی را گرفتیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرصالحی اظهار کرد: تنها یخچال طبیعی باقی مانده در ناحیه شمال گیلان در این باغ سالار مشکات مانده است و با تعامل خوب صورت گرفته این باغ و یخچال چماسرا احیا شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی مقصودی شهردار منطقه ۴ رشت در مراسم افتتاح دو پروژه باغ سالار مشکات و لاین کندرو شهید بهشتی که با حضور اصحاب رسانه و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: باغ سالار مشکات بدون اینکه ما کاری انجام دهیم به طور خدادادی زیبا بود و تنها به زیباسازی بیشتر این پارک کمک کردیم تا به بهره برداری برسد.۹۶۸۲۷۷۸۷۷۱۴۳۲۵۱۵۶۷۹۳

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، مقصودی از صرف ۷۵ روز کار مفید برای ساماندهی این پارک خبرداد و افزود: پروژه لاین کندرو بزرگراه شهید بهشتی است نیز در یک بازه زمانی ۳۵ روزه کف پوش،آسفالت و جدول بندی شد.

 شهردار منطقه ۴ رشت با قدردانی از اهالی این محله اظهار کرد: افرادی که اینجا مشغول کار بودند هر روز توسط یکی از همسایگان پذرایی شدند و اهالی خوب این محل به ما در بهره برداری این پروژه کمک بسیاری کردند.

وی افزود: سال گذشته وقتی به عنوان یک مدیر شهرداری وارد این باغ شدم واقعا غصه خوردم که افرادی درختان را آتش می زدند و بر اثر بی توجهی ما یک میراث فرا استانی در حال از بین رفتن بود که به کمک شهردار جلوی این کار را گرفتیم.

مقصودی اظهار کرد: برای تملک بخش دوم پارک سالار مشکات نیز رقمی پیشنهاد داده شده که امیداریم با پرداخت آن بتوانیم قسمت دوم این پارک را نیز به بهره برداری برسانیم.

وی شهرداری را یک نهاد عمومی خواند و یادآور شد: شهرداری دولتی نیست و با پول نفت پروژها انجام نمی شود بلکه با پول مردم اینجا ساخته شده است.

شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه شهر رشت بزرگترین مرکز اقتصادی فرهنگی شمال کشور است و باید بصورت ویژه به آن نگاه شود اظهار کرد: نگهداری پارک توسط شهرداری در مقوله امنیتی یک دغدغه بسیار بزرگ است و متاسفانه برای برخی افراد این مکان پاتوق می کنند.

مقصودی گفت: در این زمینه ملزم به ایجاد همکاری بیشتر با نیروی انتظامی داریم و وجود پلیس پارک بسیار ضروری به نظر می رسد و امیدوارم با ایجاد امنیت مناسب بستر حضور تمامی افراد در این مکان فراهم کنیم.

تنها یخچال طبیعی شمال گیلان احیا شد

دکتر میرصالحی مسوول ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی نیز در ادامه این مراسم توضیحاتی در رابطه با باغ سالار مشکات ارائه کرد و گفت: می‎توانیم در بازار بسیاری از وسایل را تهیه کنیم ولی تاریخ را نمی توان خرید و بر ما وظیفه است که تاریخ گذشتگان را حفظ نماییم.

وی با بیان اینکه هدف میراث فرهنگی این نیست که جلوی شهرداری را بگیرد، یادآور شد: اوایل امسال با تعامل شهرداری تفاهم نامه ای انجام پذریرفت و هدف ما اینگونه نیست که جلوی یکدیگر بایستیم بلکه می‎خواهییم دغدغه های میراث نیز در باز آفرینی ها لحاظ شود.

میرصالحی اظهار داشت: پرونده باغ سالار مشکات برای ثبت فرستاده شده و هم اکنون مراحل ثبت این باغ در حال پیگیری می باشد.

وی در پایان اظهار کرد: تنها یخچال طبیعی باقی مانده در ناحیه شمال گیلان در این باغ باقی مانده است و با تعامل خوب صورت گرفته این باغ و یخچال چماسرا احیا شده است.

ایجاد چنین فضاهای سرسبزی حلقه گم شده بود
مسعود کاظمی رییس شورای شهر رشت نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور خود در باغ سالار مشکات اظهار کرد: بسیار خوشحالم در باغی حضور دارم که حاصل تلاش مرحوم مشکات است و انشالله با اقدامات ما نسل های آینده نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

وی افزود: در قرنی که فضای مجازی بر همه چیز چیره شده است ایجاد چنین فضاهای سرسبزی حلقه گم شده بوده و سبب ایجاد تعامل می شود.

کاظمی بر لزوم این پارک به یک محیط فرهنگی و قطب گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به بودجه پیش بینی شده برای سال ۹۵ انشالله در سال آتی با تملک سایر قسمت های موجود به گسترشاین مکان کمک خواهیم کرد.

Share