عباس صابر مطرح کرد:

باقری خطیبانی افتخار شورای چهارم رشت است/اختصاص منابع از ماده ۱۶و ۱۷ قانون شوراها دردی از سراوان را دوا نمی‎کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صابر در مورد اعزام باقری خطیبانی به سوریه و پیوستن وی به مدافع حرم نیز گفت: باقری خطیبانی بار دیگر برای شهر، استان و کشور افتخارآفرین شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به ساخت پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت اظهار کرد: ساخت و هزینه این پلها بر عهده سرمایه گذاران است که براساس قرداد امضا شده با شهرداری بعد از ساخت پل مدت به مدت ۱۰ سال از فضای محیطی آن به عنوان تبلیغات استفاده می‎کنند.sabermg_0804_resize

عباس صابر وظیفه شهرداری را نظارت بر پل ها دانست و گفت: به عنوان عضو شورا رشت از شهرداری می‎خواهم که نظارت بر کارکرد این پل ها را بیشتر کنند تا مردم در سختی تردد قرار نگیرند چون پل های عابر پیاده مکانیزه را برای رفاه حال مردم احداث شده است.

صابر در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد تخریب بازارچه تختی گفت: بازارچه تختی قراردادی بود که با سازمان کار و امور اجتماعی جهت خود اشتغالی بسته شده بود که بعد از مدتی  این قراردادها به شهرداری واگذار شد و بسیاری از کسبه دارای مجوز از شهرداری نیستند و باید نوع برخورد با کسبه ای که مجوز دارند و کسبه ای که مجوز ندارد فرق کند.

وی درمورد حواشی به وجود آمده در خصوص قرارداد با شرکت تی تی اس گفت: این قرار داد قبلا بسته شده است و باید به صورت تخصصی بررسی شود و اینکه آیا فسخ این قرار داد به نفع مردم و شهر هست یا نیست و یا اینکه زباله سوزی که این شرکت می‎خواهد تحویل دهد آیا با استاندارد های جهانی مطابقت دارد یا خیر نیازمند، بررسی دقیق است.

عضو شورای شهر رشت در مورد برخی اظهارات مبنی بر استفاده از ماده ۱۶ و ۱۷ قانون شورا برای لندفیل سراوان گفت: سراوان ۱۲۵ میلیارد پول میخواهد که اختصاص ماده ۱۶و ۱۷ قانون شوراها دردی از هزینه این بخش را دوا نمی‎کرد. این قانون دست شورا را برای کمک مالی باز گذاشته است و ممکن است فردی در رشت از شیرابه زردجوب آسیب چندانی نبیند اما احتمال آن است که از گرسنگی آسیب جدی ببیند و وقتی میتوان کمکی هر چند ناچیز برای تسکین یک دردمند همشهری خود انجام دهیم چرا حذفش کنیم. پس نمی‎توان یک واجب را برای امر واجب دیگر کنار گذاشت.

صابر در مورد اعزام باقری خطیبانی به سوریه و پیوستن وی به مدافع حرم نیز گفت: باقری خطیبانی بار دیگر برای شهر، استان و کشور افتخارآفرین شد.

وی افزود: او با این کار خود نشان داد که هنوز می‎تواند صدای مظلومیت را بشنود و به واقعیت های سیاسی کشور لبیک بگوید و به هم رزمان خود بپیوند. بنده میگویم ایشان از افتخارات شورای چهارم است.

tel final1

Share