بازدید سفیر ارمنستان از شهر صنعتی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرتاشس تومانیان در بازدید از داروسازی سبحان دارو، از دستاوردها و توانمندی های صنعت گیلان ابراز خرسندی کرد و گفت: آگاهی از امکانات و ظرفیت های صنعتی و افزایش تعاملات تجاری و صنعتی با استان گیلان مهم ترین هدف سفر به این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سفیر جمهوری ارمنستان در جریان بازدید از شهر صنعتی رشت بر بهره مندی بیشتر از فرصت‌های موجود برای گسترش سطح روابط تجاری و سرمایه گذاری های مشترک صنعتی تأکید کرد.۲۰۱۶۱۱۰۲_۰۸۴۷۰۳-copy
آرتاشس تومانیان در بازدید از داروسازی سبحان دارو، از دستاوردها و توانمندی های صنعت گیلان ابراز خرسندی کرد و گفت: آگاهی از امکانات و ظرفیت های صنعتی و افزایش تعاملات تجاری و صنعتی با استان گیلان مهم ترین هدف سفر به این استان است.
وی با بیان بازدید از صنعت داروسازی کشور، گفت: گیلان ظرفیت های فراوانی در تولید انواع اقلام دارویی دارد که کیفیت عالی و قیمت مناسب تمام شده، از مهم ترین شاخصه های آن محسوب می شود.
سفیر جمهوری ارمنستان با اشاره به تعرفه صفر برای واردات فرآورده های دارویی از ایران به کشورهای اوراسیا، تصریح کرد: واردات فرآورده های دارویی از ایران که مطابق با استانداردهای اروپایی تولید شده است، برای مصرف کنندگان ۱۸۰میلیون نفری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا شامل کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان، می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.
گفتنی است در جریان سفر آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان به گیلان، وی از صنایع داروسازی سبحان دارو تولیدکننده ۱۳۰ فرآورده دارویی شامل قرص، کپسول و قطره خوراکی، ژل، کرم و پماد بازدید کرد. این شرکت صنعتی توانمندی تولید ۴۰ میلیارد واحد از داروهای اعصاب، داخلی و قلب و عروق و نیز داروهای ضدسرطان را دارد و تأمین کننده سهم بزرگی از نیاز دارویی کشور است. ۲۰۱۶۱۱۰۲_۰۹۱۹۲۷-copy
همچنین وی از صنایع ایران رادیاتور تولیدکننده انواع رادیاتور، پکیج، مشعل و … بازدید کرد و با بیان لزوم استفاده از توان صنعتی و علمی ایران در عرصه صنعت رادیاتور، بر انجام سرمایه گذاری های مشترک و افزایش صادرات تأکید کرد و افزود: باید از فرصت‌های موجود برای گسترش سطح روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنعت بهره‌ مند شویم.

tel final1

Share