بررسی علت تخریب بازارچه تختی رشت در گفتگوی دیارمیرزا با شهردار منطقه ۳ رشت

بازارچه تختی به محل فسق و فجور و وجود اشرار تبدیل شده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رستگار گفت: طبق قانون ۹۶ قانون شهرداری ها تملک در حاشیه رودخانه ها امکان پذیر نیست و این درحالی رخ داد که در طی سالهای گذشته تعداد۵۶ مغازه مجوزدار از شهرداری تبدیل به ۱۰۴ مغازه شده است که هیچ کدام مجوز نداشته اند.

 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سمیه رستگار شهردار منطقه ۳ رشت در پی اعتراضات مردمی به علت  تخریب بازارچه تختی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: بازارچه تختی ۲۰سال پیش بنا به قراردادکار امور اجتماعی که در راستای اقشار اسیب پذیر بوده است تنظیم شد که در این قرار داد ۵۶ مغازه در حریم روخانه احداث شد، در حالی که طبق قانون ۹۶ قانون شهرداری ها تملک در حاشیه رودخانه ها امکان پذیر نیست و این درحالی رخ داد که در طی سالهای گذشته تعداد۵۶ مغازه مجوزدار از شهرداری تبدیل به ۱۰۴ مغازه شده است که هیچ کدام مجوز نداشته اند.photo_2016-10-24_22-16-47

رستگار افزود: بازارچه تختی در مرکز شهر قرار دارد و تقریبا میتوان گفت این مکان تبدیل به حلبی آباد شده است و بنده به تنهایی از ساعت ۵ عصر به بعد نمیتوانم از این بازارچه عبور کنم.

وی گفت: برای شهرداری مدام اخطار برای ساماندهی این بازار می اید که این مکان به محل فسق و فجور و وجود اشرار تبدیل شده است. این بازارچه چرخه اقتصادی مناسبی ندارد و تنها به معضلات اجتماعی شهر اضافه کرده است.

شهردار منطقه ۳ رشت با اشاره به طرح تفصیلی و خیابان ۱۵ متری یک طرفه از بوسار به تختی اظهار کرد: از طرف دیگر این مغازه خلاف قانون شهرداری ها در حاشیه رودخانه ها هستند و برای آنکه بتوانیم کاری برای این مکان انجام بدهیم که به کسب و کار مردم لطمه نخورد در نظر داریم یک بازارچه نوار تجاری با ۱۰۴ مغازه ۱۲ متری در این مکان احداث کنیم که طرح این بازارچه به کمیسیون ماده ۵ رفته است و مصوبه آن گرفته شده است و هر کس با این طرح همکاری نکند بنا بر کمیسیون ۱۰۰ حکم تخریب آن را داریم  چون در حال حاضر این مغازه داران هم متصرف هستند و هم متخلف هستند.

وی گفت: تا کنون ۸۰ درصد مغازه داران موافقت خود را برای اجرای این طرح با شهرداری اعلام کردند و مابقی به علت آنکه منافع آنها در آباد نشدن آن مکان است و از خلافهایی که در آنجا صورت میگیرد سود می‌برند مخالف اجرای این پروژه هستند.

رستگار خاطرنشان کرد: در این مکان قرار است محور بوسار به تختی که یک طرفه است آزادسازی شود و کسبه در بر خیابان فرعی قرار گیرند و همچنین فضای سبز و پیاده راه درست شود و من از همینجا قول میدهم به مردم شهر رشت و مغازه داران که اول مغازه ها را احداث و تحویل کسبه بدهیم بعد طرح پیاده راه و فضای سبز را انجام دهیم.

tel final1

Share