رئیس بنیاد مستضعفان

ایجاد مرکز تولید بچه ماهیان خاویاری در بندر کیاشهر/پرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد به طرح‌های اشتغالزایی/درآمد بانک سینا باید برای مستضعفان هزینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس بنیاد مستضعفان از ایجاد مرکز پرورش ماهیان خاویاری و خرید خاویار و فرآوری آن برای صادرات در منطقه انبارسر بندر کیاشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, محمد سعیدی‌کیا صبح امروز در جلسه پرورش ماهیان خاویاری گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنیاد مستضعفان به طور واقعی برای مستضعفان باشد، اظهار کرد: در بنیاد مستضعفان به این جمع‌بندی رسیدیم که مردم با تلاش خود بتوانند زندگی خود را بگذرانند.saeedikia5448

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم پول بنیاد مستضعفان را برای ایجاد اشتغال مردم به‌کار گیریم و درآمد بانک سینا باید برای مستضعفان هزینه شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از طرح‌های اشتغالزا در استان‌ها با اختصاص تسهیلات حمایت می‌شود، تصریح کرد: تفاهمنامه سه جانبه پرداخت تسهیلات توسط بنیاد علوی، استانداری و بانک سینا منعقد شده و تسهیلات با سود ۱۸ درصد از طریق بانک سینا به طرح‌های اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

وی گفت: پنج درصد از سود ۱۸ درصدی از طریق استانداری‌ها و پنج درصد دیگر از طریق بنیاد علوی یارانه پرداخت می‌شود و سود تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا با سود ۸ درصدی است.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزا توسط استانداری‌ها بررسی شده و به بانک سینا ارائه می‌شود، یادآور شد: تسهیلات پرداختی برای طرح‌های اشتغالزا تا سقف ۲ میلیارد تومان است تا بتوانیم به افراد بیشتری تسهیلات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: مبلغ پنج درصد یارانه سود تسهیلات اشتغالزایی استانداری‌ها در مناطق روستایی پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد با شیلات همکاری مشترک دارد، یادآور شد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس در استان‌های شمالی را پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی، واحدهای ۲۰ تنی تولید ماهیان خاویاری در قفس طراحی شده و برای هر طرح ۵۰۰ کیلو گرم خاویار در نظر گرفته شده است.

سعیدی‌کیا آورده افراد برای راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در قفس را ۹ درصد عنوان کرد و افزود: با انجام ۹ درصدی طرح تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی از ایجاد مرکز تولید بچه ماهیان خاویاری در بندر کیاشهر خبر داد و گفت: مرکز تولید بچه ماهیان خاویاری و خرید خاویار و فرآوری آن در منطقه انبارسر بندر کیاشهر ایجاد می‌شود.

 سعیدی‌کیا امروز از مرکز پرورش تاس‌ماهیان دریای خزر در بخش سنگر شهرستان رشت و منطقه انبارسر بندر کیاشهر بازدید می‌کند.

tel final1

Share