وزیر اطلاعات در صحن مجلس:

استفاده ابزاری از نفوذ در منازعات سیاسی، مقابله با آن را به انحراف می کشاند/ لازمه مقابله با نفوذ این نیست که درب های کشور بسته شود/ سفرهای شخصی مردم به ما ارتباطی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علوی با بیان اینکه سوءاستفاده از پروژه نفوذ و استفاده ابزاری از آن در منازعات سیاسی، مقابله با نفوذ را به انحراف می کشاند گفت: برخورد سطحی و غیر هوشمندانه با راهبرد مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ جفای به این هشداری است که ایشان داده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدمحمود علوی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال کریمی قدوسی، حسن نوروزی و حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص پروژه نفوذ گفت: مقام معظم رهبری بارها در هشدارهای هوشمندانه به پروژه نفوذ دشمن اشاره کردند. همه دستگاه ها و نهادهای نظام باید حساسیت بسیاری نسبت به هشدارها به خرج دهند و طبیعی است که دستگاه‌های اطلاعاتی و حفاظت اطلاعات نسبت به این هشدار باید حساسیت بیشتری داشته باشند.alavi44154_orig

وزیر اطلاعات تصریح کرد: مسئله نفوذ که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند یک پروژه عمیقی است که از پیچیدگی بسیار برخوردار است و باید در بررسی مسئله نفوذ، مبادی نفوذ، شناسایی، مقصد نفوذ مشخص، هدف دستگاهی که نفوذ می‌کند روشن، روش های نفوذ و عناصری که نفوذ می کنند نیز مشخص، ابزارهایی که در نفوذ مورد استفاده قرار می گیرد و راه هایی که از آن نفوذ انجام می شود و انواع نفوذ اعم از جریانی و رخنه ای و اعم از نرم و سخت باید مشخص و شفاف شود.

وی ادامه داد: همچنین عرصه‌های نفوذ در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری باید مشخص شود چرا که در این بخش ها نیز نفوذ انجام می گیرد در واقع برای مقابله با نفوذنیز باید به تمامی بخش های مذکور اشراف اطلاعاتی داشت البته اقدامات حرفه ای و کارشناسی جهت رصد هر حرکت مشکوک باید انجام شود تا بتوان مانع نفوذ شد.

علوی با بیان اینکه سوءاستفاده از پروژه نفوذ و استفاده ابزاری از آن در منازعات سیاسی، مقابله با نفوذ را به انحراف می کشاند گفت: برخورد سطحی و غیر هوشمندانه با راهبرد مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ جفای به این هشداری است که ایشان داده اند بنابراین درمقابله با نفوذ باید مطالعه دقیق، هوشیاری در عرصه اجرا، اشراف بر مصادیق محتمل نفوذ و زیر ذره بین بردن مصادیقی که احتمال نفوذ در آنها مسلم می شود از لوازم کار مقابله با نفوذ است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه خوشبختانه وزارت اطلاعات همانگونه که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد اشراف کامل برمسئله نفوذ دارد گفت: وزارت اطلاعات بر نفوذ اشراف کامل داشته و اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است هر جا که مصداقی از مصادیق نفوذ بوده نیز بدون تسامح به آن ضربه وارد کرده است.

وی ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری از نقش وزارت اطلاعات در مقابله با نفوذ و رد عناصر نفوذ و جلوگیری از ورود آنها به کشور تقدیر کردند که موارد آن در بیانات حضرت ایشان قابل رصد است در واقع لازمه مقابله با نفوذ این نیست که درب های کشور بسته شود طبیعی است که وزارت اطلاعات راه عدم محرومیت از هوای بهاری نیست درواقع دستگاه اطلاعات با عرصه سربازی امام زمان توری قوی هوشمندی است که اجازه بهره وری کشور از هوای بهاری را می دهد اما جلوی نفوذ حشرات موذی را می گیرد کمااینکه پیش از این نیز این کار را انجام داده است.

علوی با بیان اینکه در جلسه غیر علنی می توانیم توضیحات مفصل در این خصوص ارائه دهیم در خصوص مصداق مورد نظر در سوال نمایندگان گفت: آقای جیمز داباکیس سناتور یکی از سنای ایالتی در یکی از ایالت های آمریکا بوده است که اگر بخواهیم معاد ل سازی کنیم مانند یکی از اعضای شورای شهر  استان های کشور خود است در واقع وی سناتور سنای فدرال آمریکا نیست.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات که بر تروریست ها، داعشی ها، تکفیری ها که بدون گذرنامه از مرزهای غیر رسمی و با پنهان کاری وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شدند اشراف کامل دارد و آنها را زیر ضربه برده و علی رغم آنکه تکفیری ها در کشورهای مختلف ضربه زدند و امنیت کشورها را به چالش کشیدند در جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات با همکاری سایردستگاه های اطلاعاتی و قضایی مجال اقدام آنها را نداده است با این حال آیا ممکن است نسبت به ورود رسمی افرادی با گذرنامه از مرزهای رسمی اشراف اطلاعاتی نداشته باشد؟

وی یادآور شد: وزارت اطلاعات بر ورود جیمز داباکیس اشراف کامل داشته همچنین در خصوص ورود، اقامت، بازدیدها، دیدارها و ترددهای وی اشراف کامل داشته است البته قابل اذعان است که سفر وی به ایران برای بار دوم صورت گرفته است.

علوی با یادآوری اینکه جیمز داباکیس در سال ۸۹ نیز به ایران سفرداشته است گفت: وی در ۱۸ شهریورماه وارد کشور شده و ۲۴ شهریور ماه از کشور خارج شده اند یعنی به مدت ۶ روز در کشور ما حضور داشتند در حالی که در سال ۸۹، ۱۶ شهریور ماه وارد و ۳۰ شهریور ماه از کشور خارج شده است حال جای این سوال باقی است که چرا وزارت اطلاعات در سال ۹۴ باید نسبت به سفر۶ روزه وی حساسیت نشان دهد اما سفر ۱۵ روزه وی در سال ۸۹ مشکل نداشته است البته ما تاکید می کنیم که در خصوص مسئله نفوذ ایشان رصد کرده ایم و مسائل را بررسی خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر نمایندگان در خصوص همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با شرکت فرانسوی گیم کالکشن تصریح کرد: در هر سال دو بار این نمایشگاه برگزار می شود وشرکت هایی که در دنیا بازی های رایانه ای تولید می کنند در آن حضور و تبادل نظر می کنند. کشور ما نیز به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده بازی های رایانه ای دعوت به حضور در این نمایشگاه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه همانند برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور خودمان است که اول فصل بهار در سانفرانسیسکو و آخر فصل بهار در چین برگزارمی شود. در واقع تولید بازی های رایانه ای ایران به لحاظ تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته کما اینکه مقام معظم رهبری در خصوص بازی های رایانه ای در بیانات مختلف هم بر اثرگذاری آنها وهم بر تولید و توجه به این بازی ها تاکید کردند.

علوی ادامه داد: این همکاری و حضوردر نمایشگاه امکان انتقال پیام فرهنگی ایران به کشورهای دیگر را فراهم می کند تا این پیام فرهنگی از طریق صلح به سایر کشورها ارائه شود البته زمینه قاچاق بازی های رایانه ای نیز منتفی می شود همچنین امکان پالایش این بازی ها ایجاد می شود و امکان نفوذ بازی های رایانه ای جمهوری اسلامی ایران به بازارهای مختلف دنیا ایجاد می شود.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سومین سوال نمایندگان در خصوص سفر یکی از روسای دانشگاه ها به کشورهای خارجی تصریح کرد: سفر شهروندان ایرانی به کشورهای مختلف دنیا غیر از رژیم اشغالگر قدس از نظر قانونی و  شرعی اشکال ندارد. سفرهای انجام شده نیز شخصی یا ماموریتی و برای فرصت مطالعاتی و آموزشی با بودجه عمومی است.

وی تصریح کرد: سفرهای شخصی مردم جز در مواردی که به مسئله نفوذ مربوط باشد به ما ارتباطی ندارد در مورد سفرهای ماموریتی و فرصت های مطالعاتی و آموزشی نیز دستگاه های مرتبط با ماموریت واگذار شده مسئول هستند البته ما بر موضوعا اطلاعاتی و نفوذ یا سوء استفاده از دسترسی و تخلیه اطلاعات اشراف کامل داریم.

وزیر اطلاعات یادآور شد: در صورتی که بر ما مسلم شود این افراد در سرویس های دشمنی ورود پیدا کنند با آنها برخورد خواهیم کرد. مصداق مورد نظر نمایندگان تحت اشراف اطلاعات بوده و هیچ موردی که زمینه نفوذ، زمینه مضنون بودن فراهم کند در آن وجود نداشته باشد.

tel final1

Share