مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان خبر داد

اختصاص اعتبار کارآفرینی برای اشتغال ۱۲۷ نفر در روستای اسطلخ‌جان رودبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان از اختصاص ۳۹ میلیارد ریال برای اشتغال ۱۲۷ نفر در روستای اسطلخ‌جان رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, محمدرضا شیخ‌الاسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌ روستای بدون بیکار در روستای اسطلخ‌جان رودبار اظهار کرد: اسطلخ‌جان از توابع بخش رحمت‌آباد و بلوکات در رودبار است.photo_2016-10-24_12-28-47

وی با بیان اینکه روستای مذکور دارای ۳۰۰ خانوار شامل ۹۴۳ نفر جمعیت است، افزود: مناطق گردشگری روستا اسطلخ‌جان شامل کوه درفک، جنگل، دریاچه و مناطق زیارتی و… است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان هدف از اجرای طرح‌های اشتغال روستایی را ایجاد فرصت شغلی جدید و اشتغال در روستا دانست و گفت: افزایش درآمد و رونق اقتصادی خانوارهای روستایی، جذب گردشگران نواحی مجاور و… از دیگر اهداف اجرای طرح‌های مذکور است.

وی با اشاره به اینکه هدف از طرح روستای بدون بیکار شناسایی و حمایت از کارآفرینان روستایی است، تصریح کرد: این طرح با همکاری حوزه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل روستایی و شوراهای استانداری‌ها اجرایی شده است.

شیخ‌الاسلامی تنوع‌بخشی فعالیت‌های اقتصادی منطقه، حمایت از صنعت گردشگری و محصولات روستا، حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی، تأمین رفاه، سلامت، آسایش و امنیت برای ساکنان روستا و… را از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور برشمرد.

وی ادامه داد: بر اساس رویکرد و راهبرد جدید صندوق کارآفرینی امید در حمایت از طرح‌های روستایی و تولیدات بازارمحور و طرح‌های گردشگری، طرح اشتغال روستایی اجرایی شده است.

این مسؤول روستای اسطلخ‌جان را یکی از روستاهای نمونه گردشگری خواند و خاطرنشان کرد: این روستا دارای مزیت‌های رقابتی در زمینه‌های مختلف از جمله تولیدی، کشاورزی، گردشگری و… است.

وی با اشاره به اینکه روستای اسطلخ‌جان به عنوان روستای پایلوت برای اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت شناسایی و انتخاب شده است، یادآور شد: برای ایجاد ۱۲۷ فرصت شغلی در این روستا مبلغ ۳۹ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

شیخ‌الاسلامی طرح‌های شناسایی شده روستای اسطلخ‌جان رودبار را بوم‌گردی، پشتیبان قالی‌بافی، رستوران سنتی، پرورش ماهیان سردابی، زالو و… عنوان کرد.

به گزارش فارس، همزمان با سومین همایش ملی روز روستا و عشایر طرح‌های اشتغال روستایی با حضور استاندار گیلان در روستای اسطلخ‌جان رودبار افتتاح شد.

tel final1

Share