شهردار لاهيجان؛

احیای نظام محله محور و ایجاد قطب جدید توسعه شهری در لاهیجان/با احیای مرکز محلات قدیمی لاهیجان، زندگی و جنب و جوش دوباره به آن مناطق باز خواهد گشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار لاهیجان در سخنانی گفت: تیم مدیریت شهری نسبت به احیای نظام محله محور و ایجاد قطب جدید توسعه شهری رویکرد ویژه ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید آگشته شهردار و دبیر ستاد باز آفرینی شهری شهرستان لاهیجان در دومین جلسه برگزاری آن، طی سخنانی اظهار داشت: در برنامه ای که پیش از انتخاب شدنم به این سمت، به اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان ارائه دادم، پروژه هشت محل هشت بهشت بود که نسبت به احیای بافت قدیمی و باز آفرینی شهری رویکرد داشت و این در حالی بود که هنوز طرح ملی باز آفرینی شهری در کشور کلید نخورده بود.

photo_2016-11-09_10-51-13

آگشته افزود: هدف ما ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان است و این امر ممکن نمی شود مگر این که ما در حالی که از ابزار مدرن بهره می بریم، به هویت خویش برگردیم.

وی گفت: استراتژی مدیریت شهری این است که ضمن احیای نظام محله محور، نسبت به ایجاد قطب جدید توسعه شهری رویکرد داشته باشد، که از جمله آن می توان به پروژه مجتمع تفریحی  اقتصادی ابریشم اشاره داشت که در قسمت جنوب غربی شهر طراحی و در حال اجرا می باشد.

شهردار لاهیجان اذعان داشت: با احیای مرکز محلات قدیمی لاهیجان، زندگی و جنب و جوش دوباره به آن مناطق باز خواهد گشت و با ایجاد مراکز تجاری و اجتماعی، امکانات در سطح شهر به صورت متوازن تقسیم خواهد شد؛ مضاف بر این امر می توان با بهسازی محلات و بافت قدیمی، مسیر تردد هیئت های مذهبی شهر را نیز مشخص تر و بهینه تر نمود که در بخش توسعه مذهبی، نقطه قوت این پروژه می باشد.

آگشته در پایان سخنان خود گفت: در راستای طرح باز آفرینی شهری که پیش از اجرای آن به صورت ملی، در شهر لاهیجان آغاز شده بود، می توان به پروژه موفق سنگ فرش پیاده راه کوچه برق اشاره داشت که با کمترین تخریب و مداخله در بافت و هویت این منطقه طراحی و اجرا شد که یک فضای انسان محور مناسب را در شهر به وجود آورد.

Share