در جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد:

احمدی فرد: با المان کشتی و ماهی مخالفم/بدیعی فر: برای افرادی که گفتند پل ولایت ریزش کرده متاسفم/آفتابی:المان اصلی انزلی باید با شهر هارمونی داشته باشد/سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ادغام شدند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی فرد با بیان اینکه المان یا نماد شهری تاثیر بسزایی در زیبایی سیمای شهر و هویت بخشی فضای شهری دارند متذکر شد: المان ها در واقع جزو شاخصه های شهری محسوب میشوند و به نوعی شناسنامه و زبان ناطق هر شهری بشمار می آیند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هشتاد و دومین جلسه شورای شهر انزلی با غیبت دو تن از اعضای شورا برگزار شد.

برای آن افرادی که گفتند پل ولایت ریزش کرده متاسفم 
photo_2016-11-14_17-36-39

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی، محمد رضا بدیعی فر رئیس شورای شهر انزلی در این جلسه با بیان اینکه آب قاتل آسفالت بوده و خسارات زیادی به آن وارد می کند اظهار کرد: انزلی شهر باران بوده و شرایط خاصی دارد.

وی با بیان اینکه از همه شهروندان بابت وضعیت کنونی آسفالت به نمایندگی از دیگر اعضا شهر عذرخواهی می کنم تصریح کرد: مدیران شهری و واحد عمرانی نظر و اظهارات کارشناسی خود را در این زمینه نظرات گوناگونی دارند.

بدیعی فر به حاشیه سازی صورت گرفته در مورد بارگذاری و تست مقاومت پل ولایت اشاره کرد و گفت: موضوع به فرمانداری و وزارت راه مربوط بود و باید فرمانداری در جریان می بود و این موضوع هیچ ربطی به شهردار و شورا شهر ندارد. برای آن افرادی که گفتند پل در حال ریزش است نیز متاسفم و از رسانه ها می خواهم که واقعیت ها را به مردم بگویند.

رئیس شورای شهر انزلی در خصوص قطع درختان سطح شهر اظهار کرد: برخی درختان حادثه خیز هستند و برای جان شهروندان این کار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی انتقادات وارده به مدیریت شهری به دلیل کم کاری دیگر ادارات است اظهار کرد: قبول داریم که وضعیت بودجه و اعتبارات خوب نیست.

بدیعی فر به موافقت شورا با افزایش قیمت آب در راستای مرمت لوله های آب فرسوده و شبکه فاضلاب فرسوده اشاره کرد و افزود: در این راستا مبالغ اندکی از شهروندان دریافت می شود که بسیار جزئی است.

وی افزود: بارها گفته ام در مورد المان اصلی شهر باید نظر خواهی بشود و امیدوارم بهترین تصمیم با کمک و نظر مردم گرفته شود.

المان اصلی انزلی باید با شهر هارمونی داشته باشد

سعید آفتابی دیگر عضو شورای شهر انزلی از موافقت خود با ادغام دو سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی خبر داد و گفت: این موضوع موجب کاهش هزینه ها میشود و به سود شهرداری است.

این عضو شورا با بیان اینکه المان شهدای ۲۳ مهر و علیرضا سایبان در حال ساخت است اظهار کرد: المان اصلی شهر نیز می بایست با شهر هارمونی خوبی داشته باشد

با المان کشتی و ماهی مخالفم

photo_2016-11-14_17-36-43امیر احمدی فرد نیز در این جلسه گفت: صد و بیست کیلومتر فاضلاب سنتی شهر به دلیل عدم لایروبی صحیح، در بارندگی برای مردم مشکل ساز می شود و افزایش لیتری یک ریال آب بها به نوعی مشارکت شهروندی برای لایروبی شبکه های فاضلاب است.

وی کمبود برخی ماشین آلات را موجب توقف برخی پروژه ها دانست و گفت: اگر تامین اعتبار صورت بگیرد با خرید ماشین آلات عمرانی برای شهرداری موافقم.

احمدی فرد با بیان اینکه المان یا نماد شهری تاثیر بسزایی در زیبایی سیمای شهر و هویت بخشی فضای شهری دارند متذکر شد: المان ها در واقع جزو شاخصه های شهری محسوب میشوند و به نوعی شناسنامه و زبان ناطق هر شهری بشمار می آیند که باعث تمایز شهرها از یکدیگر میشود و باید به گونه ای طراحی شوند که شاخصه ها و ویژگی های خاص آن منطقه را در خود تصویرسازی بکنند و چه بسا همین نماد پس از مدتی به یک اثر ماندگار تبدیل شود.

وی افزود: بنابراین در طراحی نشانه های شهری باید در خصوص جزییات المان از قبیل رنگ، سبک نورپردازی، جنس مصالح به کار رفته، مقیاس و ارتفاع طرح و مخصوصا جانمایی نمادها برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد و نمادهایی که در فضای شهری طراحی میشوند نباید از پیچیدگی خاصی برخوردار باشند و باید برای یک گذر با ماشین و یا بصورت پیاده فضای مکث ایجاد بکند و در کمتر از چند ثانیه بتواند پیام طراح را به مخاطب انتقال بدهد.

عضو شورای شهر انزلی اظهار کرد: نمادهای شهری علاوه بر انتقال هویت شهری در اذهان مردم باید موجب ارتقای زیبایی و کیفیت محیطی شوند و اگرچه دو طرح کشتی و ماهی هر دو بیانگر هویت شهری ما هستند اما به لحاظ بصری جذاب و زیبا نیستند.

احمدی فرد با بیان اینکه برش های منقطع و پشت سر هم برای ترکیب بندی لحظه ای مناسب نیستند اظهار کرد: طرح ماهی که شبیه گهواره طراحی شده در گذر لحظه ای نمی‎تواند پیام طراح را به مخاطب انتقال دهد و طرح کشتی ماهرانه طراحی نشده و خشونت را در ذهن ها تداعی می‎کند.

وی در پایان گفت: نمادهای شهری اینقدر از اهمیت بالایی برخوردار هستند که بنظرم شورای شهر و شهرداری باید برای انتخاب این نمادها همایش برگزار کنند و از افراد متخصص در زمینه معماری و گرافیک برای انتخاب طرح نهایی بهره گیرد.

گفتنی است اعضای شورای شهر در مورد ادغام سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی موافقت کردند.

Share