رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد:

احداث زندان‌های جدید با استانداردهای مناسب/ اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان‌ها/داشتن زندان با استانداردهای خوب الزامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جهانگیر از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان‌ها خبر داد و یادآور شد: در زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دست اجراست و برگزاری محافل قرآن، ترجمه و تفسیر و … از جمله اقدام‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اصغر جهانگیر صبح امروز در دیدار با آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اظهار کرد: سازمان زندان‌ها در کیفر جرائم حبس وظایف مختلفی دارد.۱۳۹۳۱۰۱۳۰۰۰۵۹۵_photoa

وی با بیان اینکه اصلاح و تربیت بدون داشتن فضای مناسب مشکل است، افزود: توسعه زندان‌ها امر زیبنده‌ای نیست اما با توجه به نیازی که وجود دارد داشتن زندان با استانداردهای خوب الزامی است.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: با توجه به اینکه کاهش دستور جمعیت کیفری از سوی مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مطرح است، در سال‌های اخیر با کاهش ورود به زندان مواجه هستیم.

وی ساختمان زندان‌ها را بسیار قدیمی و فرسوده و با فضای نامناسب خواند و گفت: ممکن است زندان‌ها مشکلات متعددی به لحاظ بهداشتی و … ایجاد کنند بنابراین تلاش شده تا احداث زندان‌های جدید با استانداردهای مناسب در دستور کار باشد و پروژه زندان ضیابر یکی از همین اقدام‌ها است.

جهانگیر از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان‌ها خبر داد و یادآور شد: در زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دست اجراست و برگزاری محافل قرآن، ترجمه و تفسیر و … از جمله اقدام‌ها محسوب می‌شود.

وی نماز و … را از جمله اقدام‌هایی دانست که در زندان‌ها پیگیری می‌شود و خاطرنشان کرد: توجه به شعائر اسلامی در زندان‌ها بسیار مورد توجه است .

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: تلاش داریم پس از گذراندن دوران حبس افراد با پاکی و سلامت روح و جان به جامعه بازگردند.

tel final1

Share