با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور

آغاز عملیات اجرایی نخستین پایگاه هوایی امدادی هلال احمر گیلان در چاف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر در چاف گفت: مرکز آموزشهای تخصصی هلال احمر قابل توسعه و تبدیل به یکی از مراکز بزرگ آموزشی کشور جهت استفاده تمامی ارگانها با ارایه طرح مناسب از سوی هلال احمر و پشتیبانی وزارت کشور می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم افتتاح  پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر در چاف گفت: مرکز آموزشهای تخصصی هلال احمر  قابل توسعه و تبدیل به  یکی از مراکز بزرگ آموزشی کشور جهت استفاده تمامی ارگانها با ارایه طرح مناسب از سوی هلال احمر و پشتیبانی وزارت کشور  می باشد.unnamed

نجار همچنین با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای ارایه بهترین خدمات به مردم افزود: مرکز تخصصی چاف یک مجموعه بزرگ قابل توسعه می باشد که با وجود سازه های تخصصی و امکانات موجود می تواند با ارایه  طرح و پیشنهاد از سوی مسئولین هلال احمر و اانعقاد تفاهم نامه های مشترک با پشتیبانی وزارت کشور می تواند به یک مرکز آموزشی بزرگ همه جانبه کشوری تبدیل شود.

وی ضمن قدردانی از رشادتهای مردم گیلان در زمان جنگ  خاطرات همرزمان گیلانی اش در دوران دفاع مقدس گفت: هنگام بروز حوادث زمان طلایی بسیار مهم و حیاتی بوده و نجات جان انسانهای آسیب دیده در گروه کاهش زمان حضور در حوادث است و امداد هوایی می تواند نقش بسیار موثری  در این امر داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نجات جان انسانها جز وظایف ذاتی سازمانهای امداد رسان بوده و باید با تعامل و همکاری بیشتر بتوانند در راه کمک به انسانهای آسیب دیده تلاش کنند چرا که بر طبق اعتقادات ما نجات جان یک انسان همان نجات جان بشریت است.

استقرار بالگرد پیشرفته امدادی جمعیت هلال احمر

مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: استان گیلان یکی از استانهای پر خطر می باشد که ساخت پایگاه هوایی و استقرار دائمی بالگرد یکی از مهمترین برنامه های در دست اجرای این جمعیت بود که امروز با تلاش و پیگیری مسئولین استان و حمایت هلال احمر کشور این مهم در استان تحقق یافت تا بتوانیم جوابگوی نیازهای مردم شایسته استان باشیم .

وی افزود این پایگاه در زمینی به مساحت ۶ هکتار شامل پد، باند و آشیانه، سوله و یک انبار امدادی خواهد بود که بر اساس فاز بندی در دو سال آینده  با اعتباری بالغ بر ۲و نیم میلیارد  از سوی استانداری آغاز شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر  عامل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یک فروند بالگرد پیشرفته امدادی توسط جمعیت هلال احمرکشور و پیگیری و همراهی مسئولین استان  به صورت دائمی در استان مستقر شده همچنین ۱۰ دستگاه خودروی سواری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و دو دستگاه خودروی تیپ ۱ و ۲ و یک دستگاه آمبولانس با استان اختصاص یافت.

گفتتی است هلی کوپتر اختصاص یافته به گیلان به دلیل نبود آشیانه هم اکنون در قزوین است و امروز نیز به دلیل شرایط بد جوی موفق به پرواز به سوی گیلان نشد!

Share