روزمرگی آفت مدیریت است/ بخش عمده تصادفات شفت در جاده های برون شهری اتفاق می‌افتد/ورودی شفت گویای هویت این شهرستان به گردشگران نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شفت با اشاره به اینکه بخش عمده تصادفات در شفت در جاده های برون شهری اتفاق می افتد افزود : ورودی شفت گویای هویت این شهرستان به گردشگران نیست و دوربرگردان در پسیخان زمان خدمات رسانی در مواقع بحران و حوادث را بالا می برد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورس، محمدرضا محسنی در جلسه معارفه رییس اداره راه و شهرسازی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: با وجود تحریم و تنگناهای اقتصادی عمران و آبادی در کشور متوقف نشدIMG_7547mohseni

وی با اشاره به اینکه بودجه کشور بر اساس فروش نفت خام طرح ریزی می شود افزود : دولت با وجود نوسان شدید قیمت نفت و دشمنی های آمریکا و عربستان در به راه انداختن جنگ نفت  در حوزه شهرسازی و راهسازی اهتمام ویژه داشت.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه امسال ۲۳ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان تعریف شده است افزود: دولت پیشانی نظام است و فارغ از همه گرایش های سیاسی خدمات دولت که همان خدمات نطام است باید گفته شود.

محسنی با اشاره به اینکه برای پیشبرد امور باید از ظرفیت های ادارات شهرستان استفاده کرد افزود: مدیر باید شجاع و قدرت خطرپذیری داشته باشد.

فرماندار شفت با بیان اینکه اگر امکانات و اعتبار باشد مدیریت آسان است افزود: روزمرگی آفت مدیریت است و مدیران باید با سیاست های نظام و دولت  همراه باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده تصادفات در شفت در جاده های برون شهری اتفاق می افتد افزود: در سال های گذشته به دلایل مختلف از ظرفیت اداره راه و شهرسازی این شهرستان برای کاهش حوادث جاده ای به خوبی استفاده نشده است.

محسنی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۱۴ هکتار آببندان در ملاسرای شفت بدون داشتن هیچ اعتبار ریالی در ۳۴ روز از سنبل آبی پاکسازی شد افزود : این گونه کارها در راستای اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های درونی است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم شفت خود را از اذهان به زبان ها و قلم ها رسانده است تصریح کرد: ساماندهی ورودی شهرستان و بهسازی راه شفت-ملاسرا و پیگیری راه ارتباطی این شهرستان به استان زنجان از مهمترین مطالبات مردم این منطقه است.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه با بیان اینکه به همه مشکلات اقتصادی کشور واقف هستیم خاطرنشان کرد: انتظار نگاهی برنامه محور و ویژه به این شهرستان داریم.

وی با اشاره به اینکه ورودی شفت گویای هویت این شهرستان به گردشگران نیست تصریح کرد: وجود دوربرگردان در پسیخان زمان خدمات رسانی در مواقع بحران و حوادث را بالا می برد.

محسنی در ادامه این بخش به مسوولین راه و شهرسازی پیشنهاد داد در سه راه شفت یک میدان بیضوی احداث شود.

وی با اشاره به پیگیری های حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات عمرانی افزود: ایشان در خصوص مشکلات حوزه راه و برق با وزرای مربوط مکاتبه داشته اند.

محمدرضا نازک کار مدیر توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به اینکه فعالیت های اداره راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای از یکدیگر تفکیک شده است افزود: شرح وظایف این ادارت در حوزه راه متفاوت و در سایر حوزه شبیه به گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات مسیر جاده شفت-زنجان تا کیلومتر ۱۵ زنجان انجام شده است اظهار کرد: در فاز ۲ این پروژه و بعد از منطقه خرمکش مناطق حفاظت شده زیست محیطی وجود دارد که طرح انحراف این جاده به سمت دیگر مطرح شد که عملا به دلیل نزدیک شدن به مسیر منجیل و طارم توجیهی برای آن وجود نداشت.

نازک کار در ادامه سخنان خود افزود: مشکلات زیست محیطی، تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی سبب شد فاز یک این پروژه یعنی مسیر ملاسرا تا شفت در اولویت قرار  بگیرد.

وی با بیان اینکه عرض این راه ۴۵ متر است افزود : اگر در گذشته عرض ۳۵ متر از ملاسرا تا شفت آزاسازی می شد عملیات عمرانی این راه شتاب بیشتری می گرفت و امروز بخش اعظم اعتبارات به جای آزادسازی صرف انجام پروژه می شد.

در پایان این جلسه احمدریاضت بخش به عنوان رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شفت معرفی شد.

وی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و مهندس عمران است و ۲۶ سال سابقه کار دارد.

Share