وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی

۸۰ درصد مردم ایران با حضور مدافعان حرم در سوریه موافقند/رسانه‌ها فعالیت سپاه را برای جامعه بیان کنند/ نمی‌توانیم از ابزار نامشروع برای کار مقدس استفاده کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا, وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق نظرسنجی رسانه‌های بیگانه، ۸۰ درصد مردم ایران با حضور مدافعان حرم در سوریه موافق هستند و اذعان دارند جمهوری اسلامی در این زمینه موفق بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی ابوذر، ویژه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی بسیج رسانه گیلان در سالن مرحوم رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با سلام به اصحاب رسانه و خانواده معظم شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع جوانمردانه تبریک دارد و غیرت و جوانمردی رزمندگان ما مانع نفوذ دشمن شد.img_6079

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با فرمان خطوط دشمن را شکستند و فتح و ظفر کسب شد، افزود: انقلاب اسلامی روزهای سختی را پشت سر گذاشته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جایگاه جمهوری اسلامی قابل اعتناست و دشمن متوجه شده با جنگ سخت نمی‌تواند با نظام اسلامی مقابله کند.

وی اصحاب رسانه را در هدایت جامعه نقش آفرین خواند و تصریح کرد: در تمام زمینه‌ها رویش داریم و از برخی ریزش‌ها خرسند نیستیم اما با وجود رویش‌ها امیدواریم.

حسینی نقش رسانه‌ها را بیشتر از مدیران اجرایی دانست و گفت: اگر مسؤولی بخواهد مسیر خود را تغییر دهد رسانه‌ها واکنش نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند مرز بین حق و باطل را تبیین کنند، اضافه کرد: ابوذر یک رسانه و فریادگر بود و در مقابل ظلم سکوت نمی‌کرد و این نام در تاریخ باقی مانده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابوذر را از سابقون و پیشتازان اسلام‌آوران خواند و یادآور شد: کسی که می‌خواهد در مسیر ابوذرها گام بردارد باید این شخصیت‌ها را بشناسد.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که شهدا را تکریم می‌کنیم کشور ما سربلند است، خاطرنشان کرد: راستگویی و صداقت ابوذر شاخص بود و این دستور اساسی برای تمام اهل قلم است.

img_6075حسینی با بیان اینکه حقیقت و واقعیت باقی می‌ماند، گفت: ابوذر در مقابل انحراف‌ها سکوت نمی‌کرد و فریاد بر می‌آورد و در اسلام فاصله طبقاتی نداریم و امروز ساده‌زیستی مقام معظم رهبری را شاهد هستیم.

وی افزود: در جامعه اسلامی کسانی می‌توانند زراندوز باشند اما ابوذر در مقابل آنها ایستاد و این از وظایف رسانه است و باید جلوی آن را بگیرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها خواست تا فعالیت سپاه را برای جامعه بیان کنند و یادآور شد: برخی از قراردادها که منعقد می‌شود عده‌ای از مسؤولان علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن آنها ندارند و این مسؤولیت خطیر به‌عهده رسانه‌ها است که تبیین کنند.

وی رسانه‌ها باید واقعیت‌ها را برای جامعه بیان کنند، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم از ابزار نامشروع برای کار مقدس استفاده کنیم و باید فعالیت بیشتری داشته باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش کردند نقشه منطقه را تغییر دهند اما نتوانستند، متذکر شد: بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای علیه نظام اسلامی برنامه پخش می‌کند.

به گفته وی، طبق نظرسنجی رسانه‌های بیگانه، ۸۰ درصد مردم ایران با حضور مدافعان حرم در سوریه موافق هستند و اذعان دارند جمهوری اسلامی در این زمینه موفق بوده است.

tel final1

Share