نجفی خبرداد

گزینه های اصلی وزارتخانه های ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش مشخص شدند+سوابق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمد علی نجفی مشاور رییس جمهور از معرفی صالحی امیری و سلطانی فر به عنوان وزرای ارشاد و ورزش خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انتخاب، محمد علی نجفی مشاور رییس جمهور از معرفی صالحی امیری و سلطانی فر به عنوان وزرای ارشاد و ورزش خبر داد.۶۳۵۸۰۶۷۳۷۲۲۴۶۴۶۵۳۳

وی در خصوص گزینه های رییس جمهور برای وزارت خانه های وزرش، ارشاد و آموزش و پرورش گفت: رییس جمهور در نظر دارند روز یک شنبه فرد مورد نظر را برای این وزارت خانه ها به مجلس معرفی کنند.

او همچنین خبر داد که گزینه مورد نظر رییس جمهور برای وزارت ارشاد آقای صالحی امیری و برای وزارت ورزش و جوانان آقای سلطانی فر است.

نجفی ضمن تاکید بر قطعی شدن دو گزینه فوق اذعان داشت که در مورد وزارت آموزش پرورش گزینه ها هنوز قطعی نیست اما در میان گزینه های رییس جمهور نام خودش و آقای دانش آشتیانی دیده میشود.

او اظهار داشت که من برای بررسی های بیشتر مشکلات وزارت خانه از رییس جمهور وقت گرفته ام؛ اما تا فردا بعد از ظهر تصمیمات نهایی گرفته میشود.

سوابق وزرای پیشنهادی:

فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رئیس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است. او به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شود اما، با کسب ۷۰ رأی موافق، ۱۷۱ رأی مخالف و و ۱۶ رأی ممتنع نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

سید رضا صالحی امیری (زادهٔ ۱۳۴۰ در شهرستان بابل، شهر امیرکَلا)، سیاست‌مدار و فعال علمی و فرهنگی ایرانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. او در آغاز کار دولت حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود.
در سوابق کاری او ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی, عضویت هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری, مشاور رئیس جمهور در دولت خاتمی, عضویت در شورای اجتماعی کشور, عضویت در شورای اطلاع‌رسانی دولت و معاون پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیده می شود.

محمدعلی نجفی (زاده ۲۳ دی۱۳۳۰، تهران) سیاستمدار اصلاح طلب، مدرس دانشگاه ایرانی، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور ایران، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است. نجفی دبیر سابق ستاد هماهنگی اقتصادی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی، عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. نجفی یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که با وجودی که موافقت نیمی از مجلس را جلب کرده بود، با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد. در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرد و حسن روحانی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران منصوب نمود. نجفی در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم شد و نود و پنج روز در این سمت بود.

مسعود سلطانی‌فر (متولد ۱۳۳۸ در تهران)، سیاست‌مدار اصلاح طلب، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عضو سابق فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و از اعضای حزب اعتماد ملی است. وی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاندار گیلان بوده است.
وی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بود با ۱۱۷ رای موافق، ۱۴۸ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد

tel final1

Share