دیارمیرزا گزارش می دهد

پیرامون اولین تغییر در کابینه یازدهم؛ وزیر ارشاد در آستانه استعفا؟!

به گزارش سرویس رصد فضای دیارمیرزا طی روزهای گذشته اخبار مختلفی در مورد برکناری و یا استعفای وزیر ارشاد منتشر شده است که البته همواره از سوی سخنگوی این وزارتخانه تکذیب شده است.

به گزارش سرویس رصد فضای دیارمیرزا طی روزهای گذشته اخبار مختلفی در مورد برکناری و یا استعفای وزیر ارشاد منتشر شده است که البته همواره از سوی سخنگوی این وزارتخانه تکذیب شده است. ۱۸۵۳۱۷_۴۱۵-۱

دو روز پیش بود که خبرگزاری مهر وابسته به حوزه هنری مدعی اولین تغییر در کابینه شد و در همین زمینه نوشت: از سال ۹۲ که حجت الاسلام روحانی بر مسند ریاست پاستور نشسته است تا کنون هر از چندگاهی اخباری مبنی بر تغییر وزیران در کابینه او شنیده می شود بطوریکه به یکی از سوال های پرتکرار نشست خبری  هر سه شنبه سخنگوی دولت تبدیل شده است.

حال این روزها و در حالیکه تنها ۸ ماه از عمر دولت باقی است مجددا خبرهایی مبنی بر تغییر در کابینه به گوش می رسد. طبق خبری که خبرنگار مهر کسب کرده است، برخی تغییرات و جابجایی ها در حوزه فرهنگ در دولت رخ خواهد داد.گفته می شود علت تغییرات پیش رو علاوه بر برخی حاشیه ها، وجود عملکرد ضعیف در این حوزه ها بوده است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرامون شایعه استعفا یا کناره‌گیری علی جنتی وزیر ارشاد از این وزارتخانه، اظهار داشت: این مطلب را قویاً تکذیب می‌کنم. نه بحث کناره‌گیری و نه استعفا و نه حتی برکناری مطرح بوده است(اینجا)

وی همچنین در خصوص پذیرش استعفای مدیرکل ارشاد قم از سوی جنتی گفت: پذیرش استعفا از سوی وزیر ارشاد به معنای احترام به دغدغه‌ها و نگرانی‌های گرانقدر است، این استعفا نشان می‌دهد حفظ حریم و حرم ملکوتی حضرت معصومه (س) و احترام به مراجع در اولویت کار قرار دارد.

صالحی جایگزین جنتی

علی رغم تکذیب استعفای وزیر ارشاد، شایعات آنقدر قوی شده است که حتی اینستاگرام حامیان رییس جمهور نیز به نقل از برخی منابع خبری از سیدعباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد به عنوان جایگزین علی جنتی در این وزارتخانه نام برد.

photo_2016-10-12_11-07-18
وزیر ارشاد در استانه استعفا؟

از سوی دیگر سایت خبری انتخاب به مدیرمسئولی مصطفی فقیهی از افزایش احتمال استعفای علی جنتی سخن گفته است.

این سایت خبری نوشته است:

« براساس اخبار رسیده به «انتخاب»، عصر امروز جلسه ی فوق العاده معاونین وزارت ارشاد تشکیل شده و جنتی در این جلسه، از احتمال استعفای خود سخن گفته است.

جنتی به جز انکه با معاونین خود در این زمینه مشورت کرده، موضوع احتمال استعفای خود را با برخی اعضای خانواده اش نیز مطرح کرده است.

از سوی دیگر، منابع مطلع به «انتخاب» گفته اند، یکی از دلایلی که احتمال تصمیم جنتی را تقویت کرده، عدم حضور وی در سفر اخیر رییس جمهور به تایلند بوده است؛ سفری که پیش از انجام، نام جنتی در میان همراهان رییس جمهور دیده می شده است.

طی روزهای اخیر، مخالفین و منتقدین دولت درصدد القای اختلاف میان رییس جمهور و وزیر ارشاد بوده اند؛ اختلافی که به زعم مخالفین دولت، علتش «تضاد مواضع وزیر و رییس جمهور بر سر موضوع کنسرت» و همینطور «اصرار سخنگوی ارشاد بر مواضع متفاوت با دولت» بوده است».

tel final1

Share