پرونده ترور بیولوژیکی نادر طالب‌زاده، نوباوه و فرزند شهید دادمان بسته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ترور بیولوژیک واژه‌ای بود که در ادبیات قدیم جایگاهی نداشت و پس از پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن بمب‌های اتمی و حملات هسته‌ای بود که به تدریج واژه ترور بیولوژیک مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،روزنامه آرمان نوشت؛ترور بیولوژیک واژه‌ای بود که در ادبیات قدیم جایگاهی نداشت و پس از پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن بمب‌های اتمی و حملات هسته‌ای بود که به تدریج واژه ترور بیولوژیک مطرح شد.

۲۹۶۱۳۴۲_۸۳۶از چندی قبل برخی افراد در کشور مبتلا به بیماری شدند و برخی عنوان کردند که آنها تروربیولوژیک شده‌اند. مانند نادر طالب‌زاده که وقتی به او گفتند «شایعه‌ای یا نظری وجود دارد که طی سفری که نزدیک به یک سال و نیم پیش به یکی از کشور‌های عربی داشته‌اید، چمدان شما را به موادی آلوده کرده‌اند و به نوعی قصد ترور بیولوژیکی شما را داشتند و از آن پس حال شما تغییر کرده و دچار سرفه‌های خونی شده‌اید.» اظهار داشت: «خلاصه‌اش این است. یک سال و نیم پیش به همراه گروهی از لبنان برای راه پیمایی اربعین به عراق رفتم که چمدان من را از هتلی که در نجف بودم از میان صد‌ها چمدان برداشتند و ۵ الی ۶ روز بعد در کربلا نصفه شب تحویلم دادند. لب تاپ من را خالی کرده و بررسی‌های‌ کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان‌ را تحویل گرفتم حالم بد شد، اما متوجه این ماجرا نبودم. با دکتری که متخصص بیوتروریسم است، وقتی صحبت کردم من را به این مسائل آگاه کرد که چه اتفاقی افتاده است. و ایشان تروربیولوژیک را تایید کردند»

نوباوه فرد دیگری است که تروربیولوژیک را درباره خود مطرح کرد. او که سال‌ها خبرنگار صداوسیما در آمریکا و مقرر سازمان ملل در نیویورک بود، بیماری سرطان دارد؛ سرطانی که از آمریکا با وی به ایران آمد. نوباوه می‌گوید یکی از ۲ نوع سمی که در بدن وی است، از نوع سم باغبانی است که توسط آمریکایی‌ها در جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد. بنده دو عمل جراحی مهم را درآمریکا انجام دادم احتمال می‌دهم به دلیل سه ساعت بیهوشی سم را دراین مقطع وارد بدن بنده کرده‌اند. علی دادمان فرزند مرحوم دادمان وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات هم از جمله افرادی بود که برخی علت مرگ او را ترور بیولوژیک عنوان کردند. گفته شده بود او در پی حمله بیوتروریستی در خارج از کشور بوده که بعد از فوتش علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه‌ مراسم ترحیم درباره احتمال ترور بیولوژیک آن مرحوم گفت: این مساله در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بررسی خواهد شد. بنده دستور بررسی این موضوع را ابلاغ کردم تا ابعاد آن مشخص شود.

تایید نشد!

در نهایت دیروز نقوی حسینی درباره چند نفر از افرادی که شائبه ترور بیولوژیک درباره آنها وجود دارد، گفت: اگر چه خطر بیوتروریسم برای کشورمان جدی است اما هیچ کدام از این موارد ثابت نشده است. سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه کمیسیون سیاست امنیت ملی مجلس یک نشست تخصصی راجع به بیوتروریسم داشت، گفت: در این نشست که سردار جلالی رئیس پدافند غیر عامل به همراه چند تن از معاونانش حضور داشت، به صورت مفصل درباره این موضوع گفت‌وگو شد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بیوتروریسم یکی از تهدیدات جدی علیه ملت‌ها و از جمله ایران است که مورد طمع گروه‌های تروریستی است. تردیدی نیست و ما باید در این زمینه خیلی کار کرده تا با موضوع آشنا شویم وراه‌های نفوذ بیوتروریسم را به هر شکلی که هست ببندیم. نقوی حسینی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه «نوباوه، طالب‌زاده و دادمان از جمله افرادی هستند که تا کنون بیوتروریسم درباره آنها مطرح شده است. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، ترور بیولوژیک، این افراد را تایید می‌کنید یا خیر؟»، تصریح کرد: اینکه مواردی نام برده می‌شود که این افراد مورد حمله بیوتروریسم قرار گرفته‌اند، هیچکدام اثبات نشده‌اند که از طریق بیوتروریسم دچار ترور شده باشند.

tel final1

Share