در پایان نشست با امام جمعه تالش

وقف یک قطعه زمین در تالش برای حوزه علمیه و مرکز سلامت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه تالش با اشاره به وجود محدودیت های موجود برای حوزه های علمیه شهرستان تالش به خصوص حوزه خواهران که با دارا بودن ۱۰۰ طلبه، فاقد محوطه و فضای کافی است گفت: انتقال این حوزه ها به مکان های مناسب با توجه به شرایط موجود و ضوابط شورای عالی حوزه های علمیه کاری دشوار است که خرید زمین در آن پیش بینی نشده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری امام جمعه شهرستان تالش طی نشستی که با تنی چند از واقفان زمین برگزار شد گفت: وقف به عنوان صدقه جاری می تواند متضمن دنیا و آخرت افراد باشد که نیت پاک در این زمینه بسیار مهم است.vaghf

وی به ایده تاسیس مساجد با امکانات جانبی چون حوزه علمیه، سالن اجتماعات، مکانهای ورزشی، کتابخانه و مراکز درمانی اشاره کرد که می تواند با وقف زمین محقق شود.

امام جمعه تالش با اشاره به وجود محدودیت های موجود برای حوزه های علمیه شهرستان تالش به خصوص حوزه خواهران که با دارا بودن ۱۰۰ طلبه، فاقد محوطه و فضای کافی است گفت: انتقال این حوزه ها به مکان های مناسب با توجه به شرایط موجود و ضوابط شورای عالی حوزه های علمیه کاری دشوار است که خرید زمین در آن پیش بینی نشده است.

وی همچنین از ضوابط حوزه های خواهران برای استقرار در مراکز شهری نیز سخن گفت.

جواد کاظمی کارآفرین تالشی، با مطرح کردن ایده تاسیس مجتمع ریاضی، کامپیوتر، شهرک اندیشمندان و بازنشستگان از طریق وقف زمین شخصی خانوادگی، این موضوع را یک راهکار مناسب برای غلبه به بحرانهای موجود برشمرد که گریبانگیر تالش نیز شده است که جز با همکاری جمعی قابل حل نمی باشد.

در پایان این نشست که با حضور سید حامد میر حسینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه تالش و حجت الاسلام والمسلمین نقدی رییس حوزه علمیه جعفر صادق برگزار شد یک قطعه زمین ۳۰۰۰ متری در طولارود تالش برای احداث حوزه علمیه برادران و مرکز سلامت توسط ۲ تن از وقف کنندگان اهدا شد.

tel final1

Share