مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان

هفتمین جشنواره «از ایده تا بداهه» در رشت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان از برگزاری هفتمین جشنواره تخصصی بازیگری از ایده تا بداهه از ۵ تا ۸ مهر در رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، محمد پورجعفری، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان امروز در نشست خبری هفتمین جشنواره تخصصی ایده تا بداهه در رشت گفت: هفتمین جشنواره تخصصی از ایده تا بداهه از فردا پنجم مهر به مدت چهار روز در رشت برگزار می شود.img08580539

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش فعالان تئاتر و استعدادهای جوان برگزار می شود افزود: فعالان تئاتر متشکل از بازیگرانی است که حداقل تجربه هفت اجرای عمومی را داشته و یا حائز رتبه در جشنواره های تئاتر شده اند.

پورجعفری افزود: فارغ التحصیلان دوره های بازیگری هم در بخش استعدادهای جوان جشنواره ارزیابی می شوند.

وی با بیان اینکه داوری این جشنواره به دو صورت اِتُد و بداهه است تصریح کرد: این جشنواره فرصتی برای معرفی استعدادهای جوان به بازیگران و کارگردانان است.

دبیر جشنواره از ایده تا بداهه گیلان ارائه دورنمای درست از عرصه بازیگری استان را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و اظهار کرد: ۱۳۰ نفر پس از اعلام فراخوان جشنواره جهت شرکت، ثبت نام کردند که بعد از بازبینی ۳۵ نفر جهت حضور در جشنواره پذیرفته شدند.

وی با اشاره به معرفی داوران جشنواره اذعان کرد: دکتر قطب الدین صادقی، رحمت امینی و فرهاد بشارتی از داوران هفتمین جشنواره تخصصی از ایده تا بداهه هستند.

پورجعفری با بیان اینکه سطح کیفی کارها نسبت به دوره های قبل افزایش داشته است گفت: این جشنواره از فردا پنجم مهر، ساعت ۹ صبح در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واقع در میدان انتظام برگزار می شود.

tel final1

Share