رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری:

نیامدن احمدی‌نژاد به نفع مملکت است/ اکثر مدیران کشور پاک هستند/برگشتن به قبل از برجام همواره جزء گزینه های ماست/حکام آمریکا ملت این کشور را برای صهیونیست ها به گروگان گرفته اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فکر می‌کنم نیامدن احمدی‌نژاد روی هر دو جناح تاثیر می‌گذارد اما نمی‌توان گفت کدام جناح در این مساله برد کرده و کدام جناح باخته‌ است.

دبیرکل جبهه پیروان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فکر می‌کنم نیامدن احمدی‌نژاد روی هر دو جناح تاثیر می‌گذارد اما نمی‌توان گفت کدام جناح در این مساله برد کرده و کدام جناح باخته‌ است.

دبیرکل جبهه پیروان محمدرضا باهنر در نشست خبری درباره منع احمدی نژاد از حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده و تاثیر آن روی جناح های سیاسی کشور اظهار کرد: نیامدن آقای احمدی نژاد به نفع مملکت است و هر کس در کشور زندگی می کند از این اتفاق سود خواهد برد. شاید بخاطر همین مصلحت بود که مقام معظم رهبری به او توصیه کردند در انتخابات شرکت نکند، البته این مساله امر و نهی نبود بلکه نظری مشورتی و مصلحت اندیشی بود که بعد از علنی شدن این خبر آقای احمدی نژاد هم نامه ای نوشت و اعلام کرد قصد ورود به انتخابات را ندارد.

اهم سخنان وی به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

* نیامدن احمدی نژاد در صحنه انتخابات تاثیر مختلفی دارد او در جریان اصولگرا مخالفین و موافقین جدی داشت و روشن بود که اگر در صحنه باشد اختلافات درون اصولگرایان زیاد می شود و دست کم نمی توان این اختلافات را از بین برد. از طرفی هم احمدی نژاد می تواند آرای روحانی را با شعارها و برنامه های گذشته و شعارهای جدید خود از بین ببرد.

*{با بیان اینکه فعالان سیاسی باید برنامه های خود را منهای احمدی نژاد تنظیم کنند} یک وضعیت این است که احمدی نژاد کلا سکوت کند یا اینکه گرایش ها را به سمتی ببرد و از کسی حمایت کند. البته اگر از کسی هم حمایت کند نمی تواند همه آرای خود را به فرد دیگری منتقل کند. فکر می کنم نیامدن احمدی نژاد روی هر دو جناح تاثیر می گذارد اما نمی توان گفت کدام جناح در این مساله برد کرده و کدام جناح باخته است.

*ما شوخی و جدی گفته‌ایم که ۳۰ نفر یا ۱۰ نفر را بررسی می‌کنیم، البته این تحلیل شخصی من است که حضور بعضی از کاندیداها پیش از این آمده‌اند دیگر مطلوب نیست و باید احساس تکلیف شرعی کنند که نیایند هرچند بعضی از آنها را هم در بررسی های خود گنجانده ایم اما به هر حال الان سلبی و ایجابی روی هیچ فردی متمرکز نیستیم.

*من قبل از هموار کردن راه برای خودم چند سنگ بزرگ در راهم انداخته ام و اعلام کرده ام که حتما کاندیدا نخواهم بود. البته فعال هستم و از یک کاندیدای مقبول و کارآمد حمایت می کنم . این که گفتم آنها که قبلا آمدند مصلحت نیست، دوباره بیایند یک بیان عام نیست. همانطور که بعضی از آنها را هم بررسی می کنیم.

*{درباره دیدار آیت الله موحدی کرمانی و یزدی و احتمال کنار گذاشته شدن جامعه مدرسین از انتخابات} ما در گذشته هم می گفتیم حمایتمان از تصمیمات جامعتین است اما جامعه مدرسین در بعضی حرکت های سیاسی مصداقی ورود پیدا نمی کنند که برایمان قابل اعتماد است. الان جامعه روحانیت مصداقی وارد شده و اگر جامعه مدرسین هم مصداقی ورود پیدا کند تفاهم اینها کار سختی نیست.

* آقایان سعه صدر دارند و جذبی فکر نمی‌کنند. ملاقات هایشان در قالب های دیگر هم اتفاق می افتد مثل جلسه هفته گذشته اعضای کمیسیون های خبرگان که در قم دیدار داشتند و قاعدتا در حاشیه آن جلسات هم ممکن است بحث های سیاسی اتفاق بیفتد.

*{در واکنش به این که گفته می شود احمدی نژاد برای انتخابات شورای شهر لیست می دهد} درست است که انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در یک روز برگزار می شود اما جنس این دو کاملا متفاوت است. در شورای شهر بیش از اینکه سیاسی و جناحی فکر کنیم باید آدم های عالم به مسائل شهر حضور داشته باشند چرا که بحث هایش کاملا تخصصی و علمی است.

* این که بگویم احمدی نژاد اگر وارد انتخابات شوراها بشود یا نشود مصلحت است یا نه را نمی دانم و این را هم نمی دانم اگر وارد شود رقیب ما می شود یا نه. به هر حال در این زمینه ما حتی با اصلاح طلبان نمی خواهیم رقابت سیاسی کنیم بلکه باید رقابت کارآمدی داشته باشیم.

* سخنگوی جبهه پیروان گفته بود علاوه بر تهران برای کلان شهرها هم کاندیدا معرفی می کنیم البته باید بگویم ما در این مساله اینگونه وارد نمی شویم و دستوری عمل نمی کنیم بلکه هدایت و مشاوره می دهیم و اهالی همان شهر کاندیدای مورد نظرشان را معرفی می کنند.

*{با اشاره به املاک نجومی و فیش های نجومی} در این مساله هر کسی سو استفاده کرده باشد باید مجازات شود و با او برخورد قاطع صورت گیرد و فرقی نمی کند اصلاح طلب باشد یا اصولگرا. طبق گزارش دیوان محاسبات از ۱۰۰ هزار مدیر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تخلف کردند که اینها باید شناسایی شوند و اموال از آنها پس گرفته و بعضی هایشان محاکمه شوند تا آن ۱۰۰ هزار نفر تبرئه شوند. چرا که اکثر مدیران قریب به اتفاق کشور پاک هستند.

*{درباره انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر برجام} این هم جالب است که دو حزب گردن کلفت و زورگوی شیطان بزرگ نقل مناظره هایشان ایران و مساله برجام شده است. البته با شناختی که از حاکمیت آمریکا داریم می دانیم نهایتا چیزی فراتر از احزاب برای آمریکا تصمیم می گیرند که بعضی اوقات اشتباه هم می کنند. حکام آمریکا ملت این کشور را برای صهیونیست ها به گروگان گرفته اند.

*ما یک جمله قطعی داریم که این است که مساله برگشتن به قبل از برجام همواره جزء گزینه های ماست البته دوست ندایم این اتفاق بیفتد اما تا زمانی که ۱+۵ به آخرین تعهدات خود عمل کنند نباید فراموش کنند که برگشتن به قبل از برجام همواره روی میز ما هست.

tel final1

Share