در مراسم تجلیل از آتش نشانان فومنی عنوان شد

نیاز ضروری فومن به تشک نجات و نردبان هیدرولیک/به سمت آتش‌نشان افتخاری حرکت کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباسقلی زاده سازماندهی و آموزش تشکلهای مردمی را در مواقع خطر الزامی خواند و گفت: ارائه آموزش لازم در مناطق و حضور آتش نشانان افتخاری برای انجام کارهای اولیه در زمان آتش سوزی می تواند جلوی خسارات بیشتر را بگیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت روز «آتش نشانی و ایمنی» طی مراسمی با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان از آتش نشانان شهرستان فومن تجلیل شد.

نیاز ضروری شهرستان فومن به تشک نجات و نردبان هیدرولیکphoto_2016-09-29_18-19-55

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن، در ابتدا محمد صفری سر آتش یار و رئیس آتش نشانی فومن ضمن تبریک این روز به همه ی زحمت کشان این عرصه گفت: در شهرستان فومن ۲۵ نفر نیرو مشغول به خدمات دهی به مردم هستند.

صفری کار در آتش نشانی را سه شیفت کاری خواند و گفت: این تعداد نیرو جوابگو هست ولی کافی نیست.

وی از ایجاد ایستگاه دوم شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همچنین شیر هیدرانت که قدرت آب دهی و ایستگاهی بالا دارد در ۴ قسمت شهرستان در بیمارستان، پارک ایت الله بهجت، پشت جهاد و چهار راه شهرک نصب شده است.

رئیس آتش نشانی فومن با بیان اینکه در شش ماه اول ۱۰۱ مورد تماس با آتش نشانی برقرار شده است، افزود: از این تعداد ۱۳ مورد آتش سوزی خودرو، ۳۱ مورد خار و خاشاک، ۲۴ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ساختمان اداری و بقیه مربوط به گیرافتادن در آسانسور، اتصال برق شهری در معابر،نانوایی و … بوده است.

صفری از کاهش آمار تعداد آتش سوزی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اگر بودجه و اعتبارات داشته باشیم در صدد هستیم تا تشک نجات و نردبان هیدرولیک ۵۰متری که نیاز ضروری شهرستان است را نیز خریداری کنیم.

وی اعتبار لازم برای تشک نجات و نردبان هیدرولیک را ۶ میلیار تومان اعلام کرد و افزود؛ در استان گیلان فقط شهرستان رشت مجهز به نردبان هیدرولیک ۳۲ متری است.

photo_2016-09-29_18-19-35 آتش نشانی یک شغل پرخطر است

سید نورالدین نعمتی رئیس شورای شهر فومن ضمن تبریک این روز گفت: هفتم مهر تداعی کننده سال ۵۹ است. زمانی که پالایشگاه آبادان توسط دشمن زیر بار آتش قرار گرفت و آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش رفته بودند بخاطر بمباران مجدد دشمن شهید شدند.

رئیس شورای شهر فومن آتش نشانی را یک شغل پرخطر عنوان کرد و با اشاره خرابی راه و آسفالت نبودن کوچه های شهر گفت: مردم شهر امروز عوارضی پرداخت نمی کنند در حالی که پرداخت عوارضی منجر به ارائه خدمات بیشتر توسط شهرداری است.

نعمتی اظهار امیدواری کرد تا تجهیزات آتش نشانی شهرستان بروزتر و حقوق و مزایای آتش نشانان دو برابر شود.

به سمت آتش نشان افتخاری حرکت کنیم

photo_2016-09-29_18-20-14هوشنگ عباسقلی زاده شهردار فومن نیز در جمع آتش نشانان گفت: آتش نشانی یعنی عشق.

وی با اشاره به شهادت تعداد زیادی از آتش نشان اظهار کرد: این شهادت از قبل پیش بینی شده است.

شهردار فومن از سربندی چوبی ۹۰ درصدی ساختمانهای شهر خبر داد و افزود: نگاه ما باید به سمت آتش نشانان افتخاری سوق داده شود تا در مواقع اضطراری جلوی بی نطمی ها گرفته شود.

عباسقلی زاده سازماندهی و آموزش تشکلهای مردمی را در مواقع خطر الزامی خواند و گفت: ارائه آموزش لازم در مناطق و حضور آتش نشانان افتخاری برای انجام کارهای اولیه در زمان آتش سوزی می تواند جلوی خسارات بیشتر را بگیرد.

شهردار فومن از حضور پیشکسوتان حاضر در این مراسم تقدیر کرد و افزود: در این جمع پهلوانانی هستند که باید نامشان ماندگار شود.

گفتنی است دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی صدرا نیز به جهت تقدیر از آتش نشانان در این ایستگاه حضور پیدا کرده بودند و همچنین از چهار آتش نشانی که در خاموش کردن آتش سوزی برج طاووس منطقه آزاد انزلی شرکت داشتند تقدیر به عمل آمد.

tel final1

Share