فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش عنوان کرد

نباید ارزش‎های دفاع مقدس با گذشت زمان کمرنگ شود/ اینکه در دفاع مقدس چه کسی بیشتر و چه گروهی بهتر کار کرد برایمان اهمیت ندارد/با ایجاد شبهه می‎خواهند تفرقه ایجاد کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دریادار رضایی‌حداد متذکر شد: این که چه کسی بیشتر کار کرد و چه گروهی بهتر کار کردند برایمان اهمیت ندارد چرا که این مواردی است که از سوی دشمن برای ایجاد تفرقه عنوان می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده ناوگان شمال در مراسم شعر و خاطره دفاع مقدس اظهار کرد: در جنگ کشورهای زیادی از جمله آمریکای جنایتکار از رژیم بعث عراق حمایت می کردند اما ازدفاع مقدس می توان به عنوان یک مکتب نام برد.photo_2016-09-25_23-48-49

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, دریادار افشین رضایی‌حداد گفت: حمایتها و پشتیبانی آنان بیشتر در خفا و به صورت پشتیبانی مالی, تسلیحاتی و اطلاعاتی بود.

وی افزود: یکی از مواقعی که آمریکاییها مستقیم رو در روی ما قرار گرفتند در ۲۹فروردین ۱۳۶۷ اتفاق افتاد که واحد های شناور آنها با واحد های ما در دریا درگیر شدند  و آن روز به عنوان یک روز بیاد ماندنی در تاریخ دفاع مقدس باقی ماند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: در بازدید های اخیر از کشورهای حاشیه خلیج فارس موضوعاتی که آنها درموزه ها جمع آوری کرده بودند یک سری کاغذ پاره بود اما به شدت آن را طول و تفسیر داده بودند و این درحالی است که ما به قدری کثرت اطلاعات داریم که شاید به دلیل همین کثرت ارزش آن برای ما کمرنگ شده است.

دریادار رضایی‌حداد  تصریح کرد: در هر زمان و هرمکان لازم است که فرهنگ دفاع مقدس بیان شده و مطالب آن زنده نگه داشته شود چرا که بسیاری از کارهای نشدنی درجنگ ثابت شد که شدنی است و بسیاری از جانفشانی ها درطول همین هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد.

وی افزود: جنگ درشرایط بلافاصله بعد از انقلاب اتفاق افتاد و درشرایطی بود که مردم کاملا یک دل و یک زبان بودند و این یکدلی و یکزبانی مردم نشان داد که می توان بسیاری از کشورهایی را که برای ما خطی تعیین کرده بودند را به زانو درآورند.

فرمانده ناوگان شمال با بیان اینکه نباید ارزش‎های دفاع مقدس با گذشت زمان کمرنگ شود, یادآور شد: باید تلاش کنیم که این را به نسلهای جدید منتقل کنیم. دشمن خیلی دوست دارد که این اتفاق مهم ملی کمرنگ شود و از هر وسیله و ابزاری هم برای رسیدن به این هدف استفاده می کند.

وی به تولید انواع فیلم های هالیوودی اشاره کرد و گفت: داستان سرایی هایی می کنند برای نجات کره زمین از دست موجودات فضایی و غیره که هیچ جاذبه ای ندارد اما ما واقعیتی به نام دفاع مقدس داریم که بسیار ارزشمند است و خودمان باید به صورت ویژه ارزش آن را بدانیم.

دریادار رضایی‌حداد متذکر شد: دشمنان دوست دارند نسبت به این وقایع کم توجه باشیم و برایمان ارزش نداشته باشد و درخصوص آن با ایجاد شبهه می خواهند تفرقه ایجاد کنند تا اذهان را به این سمت بکشانند که دفاع مقدس را چه کسی به پایان رساند و چه کسی انجام داد ؟!

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ارتش در زمان دفاع مقدس قبل از جنک درشرایطی بود که هماهنگی ها و سلسله مراتب ها و قوانینی که باید در یک ارتش منظم باشد ازبین رفته بود اما بلافاصله بعد ازشروع جنک این هماهنگی ها و روشهایی که باید انجام می شد به جای خود برگشت و اقتدار خود را پیدا کرد و نیروی هوایی نیز توانست درحملات هوایی پاسخ دندان شکنی به تجاوزات دشمن بعثی بدهد.

فرمانده ناوگان شمال افزود: دلاورمردی های نیروهای تکاور ارتش باعث شد که دشمن درتصرف خوزستان و خرمشهر ناکام بماند و همه این موارد باعث شد که فرصتی پیدا شود تا ارتش خود را پیدا و بازسازی کند.

دریادار رضایی‌حداد متذکر شد: این که چه کسی بیشتر کار کرد و چه گروهی بهتر کار کردند برایمان اهمیت ندارد چرا که این مواردی است که از سوی دشمن برای ایجاد تفرقه عنوان می شود. با توجه به درایت مقام معظم رهبری تمام تلاشها براین است که این وحدت و همدلی پابرجا مانده و مستحکم تر شود.

tel final1

Share