فرماندار شفت در جمع خبرنگاران

مهاجرت از شفت به دلیل مشکلات زیر ساختی است/مناطق چهار گانه نمونه گردشگری شهرستان شفت یک فرصت است/نقش رسانه‎ها در برگزاری هرچه بهتر و دقیق تر سرشماری بسیار مهم است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسنی حضور و نقش رسانه و خبرنگاران در برگزاری هرچه بهتر و دقیق تر این سرشماری را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به عنوان بازوی کمکی مسئولان و رابط بین مردم در انجام این امر بسیار ضروری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شفت در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس٬ناجا و آغاز شروع سال تحصیلی جدید به آغاز سرشماری نفوس و مسکن از تاریخ سوم مهرماه در کشور اشاره و اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور هشتمین مرحله سرشماری در استان گیلان و به تبع آن شهرستان شفت نیز آغاز می شود.photo_2016-09-23_20-48-08

 به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت٬ محمدرضا محسنی هفته دفاع مقدس را زمان مناسبی برای پرداختن به انتقال فرهنگ به نسل سوم و جدید خواند و گفت: دشمن امروز با تمام ابزارها در صدد مایوس کردن ملت ماست پس تلاش کنیم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان و راهکار و امکانات به روز به نسل جدید انتقال دهیم.

وی فضای مجازی را هم تهدید و هم فرصت خواند و گفت: یکی از تهدیدات فضای مجازی این است که اگر ما در این فضا نباشیم کسانی دیگر برای جوانان ما تصمیم میگیرند.

 فرماندار شفت خبرنگاران را نمایندگان افکار عمومی و رکن چهارم دموکراسی خواند و گفت: مسئولان از ظرفیت خبرنگاران استفاده و مشکلات را از زبان خبرنگار بشنوند و برای رفع آن گام بردارند.

وی وجود چشم اندازها و مناطق بکر و دیدنی، مناطق چهار گانه نمونه گردشگری در شهرستان را یک فرصت خواند و گفت: علیرغم تمامی ظرفیتها و پتانسیل شاهد مهاجرتاز شهرستان هستیم که این نشان از مشکلات و کمبودها در زیر ساخت ها دارد.

محسنی با بیان اینکه اساس برنامه ریزی در تمام کشورها برمبنای وجود اطلاعات  و آمار دقیق است، گفت: توسعه و رشد در حوزه بهداشت، سلامت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، اقتصادی و دیگر حوزه های  مختلف با بهره گیری مناسب از آمار است.

 وی افزود: باید تلاش کرد که این زیرساخت ها با استفاده از آمار و برنامه ریزی مناسب فراهم شود، خوشبختانه شهرستان شفت دارای پتانسیل و ظرفیت های بسیار مناسبی در زمینه های گردشگری، کشاورزی و اقتصادی بوده که  می توان از آن بهره گیری کرد.

محسنی داشتن برنامه ریزی در بخش های مختلف را عامل توسعه و پیشرفت کشورها عنوان و تصریح کرد: به‌دست آوردن اطلاعات و آمار دقیق از طریق سرشماری می تواند در برنامه ریزی نقش مهمی ایفا کند.

photo_2016-09-23_20-48-30فرماندار شفت با اشاره به اینکه سرشماری در ایران در گذشته هر ۱۰ سال یکبار و سپس هر پنج سال یکبار انجام می شود، اظهار کرد: این دوره آخرین دوره سرشماری پنج ساله بوده که از این لحاظ آمارها و اطلاعات آن برای مسئولان کشور، استان و شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مرحله اول سرشماری به صورت اینترنتی از تاریخ سوم مهر ماه آغاز می شود، گفت: تلاش شده تا با اطلاع رسانی، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری همایش ها و جلسات مختلف، شهروندان شهرستان شفت ترغیب به ثبت اطلاعات خود به صورت اینترنتی شوند.

محسنی با بیان اینکه اگر بتوانیم خانوارهای بیشتری را از طریق اینترنتی ثبت اطلاعات کنیم در زمان و هزینه های سرشماری صرفه جویی شده  افزود: در همین راستا و برای تشویق بیشتر شهروندان در روز اول سرشماری مسئولان و روسای دستگاه های اجرایی شهرستان شفت به صورت نمادین در سرشماری اینترنتی شرکت می کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شفت با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: با برگزاری گردهمایی مدیران مدارس و تبیین فواید و مزایای سرشماری از پتانسیل و ظرفیت آموزش و پرورش ،بهزیستی،کمیته امداد برای آگاهی و اطلاع رسانی به مردم شهرستان استفاده می کنیم.

وی حضور و نقش رسانه و خبرنگاران در برگزاری هرچه بهتر و دقیق تر این سرشماری را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به عنوان بازوی کمکی مسئولان و رابط بین مردم در انجام این امر بسیار ضروری است.

فرماندار شفت در ادامه با بیان اینکه ثبت نام از آمارگیران برای حضور در مرحله دوم سرشماری از تاریخ ۲۵ مرداد آغاز شده بود، گفت: ۱۴۶ نفر برای این منظور ثبت نام کرده اند که با مصاحبه و بررسی از این تعداد ۲۰ نفر انتخاب شده اند.

محسنی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی و آزمون ۱۶ نفر به عنوان آمارگیر منتخب و برای آنها کارت ویژه سرشماری صادر شده که مردم باید در هنگام حضور این افراد در درب منازل این کارت را برای اطمینان بیشتر از مأموران درخواست کنند.

tel final1

Share