با حضور جامعه‌ی معلولین استان

معرفی سفیران فرهنگی بهزیستی گیلان /استاندار: خدمت به معلولان تبلور روحیه انسانیت و اسلامیت است/بیش از ۴۵ هزار معلول در استان گیلان وجود دارد/از سروده هشت نابینا و ناشنوای گیلانی رونمایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در آئین معرفی سفیران فرهنگی بهزیستی گیلان گفت: خدمت به معلولین و حس خدمت به کسانی که نیازمند حمایت و کمک هستند صرفاً با تبلور روحیه انسانیت و اسلامیت و عشق به جامعه‌ی شکل می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در آئین معرفی سفیران فرهنگی بهزیستی گیلان گفت: خدمت به معلولین و حس خدمت به کسانی که نیازمند حمایت و کمک هستند صرفاً با تبلور روحیه انسانیت و اسلامیت و عشق به جامعه‌ی شکل می‌گیرد.unnamed-3
در این مراسم که پیش از ظهر امروز با حضور جامعه‌ی معلولین استان، خیرین و سفیران فرهنگی بهزیستی در سالن همایش های غدیر استانداری برگزار شد، دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از جمعیت جهان از داشتن معلولیت رنج می‌برد افزود: بیش از ۴۵ هزار معلول در استان گیلان وجود دارد که بخش اعظم آنها نیاز به خدمات و پشتیبانی مستقیم و شبانه‌روزی دارند.
وی به حضور موثر سفیران فرهنگی در قالب انجمن‌ها و کانون‌های حمایت از معلولان اشاره و خاطر نشان کرد: خدمت به این قشر و حس خدمت به کسانی که نیازمند حمایت و کمک هستند صرفاً با تبلور انسانیت، اسلامیت و عشق به جامعه‌ی هدف شکل می‌گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ۳ سال گذشته خدمت به معلولان جزء برنامه‌ی کاری‌ام است گفت: هر موقع از بی‌معرفتی‌های سیاسی که با نگاه حزبی و جناحی بسته، تمام خدمات را نادیده بگیرد خسته می‌شوم، با عشق خدمت به این عشق تجدید روحیه می کنم.
وی به بازدید سال گذشته خود از مرکز نگهداری معلولان در لیلا کوه لنگرود اشاره و اظهار داشت: متأسفانه این مرکز در وضعیت نامناسب از لحاظ امکانات و محیط قرار داشت که با کمک دستگاه‌ها بیش از ۵۰ درصد آن در مدت یک سال به بهترین وجه بازسازی شد.
استاندار گیلان بر ضرورت بازسازی و تکمیل باقیمانده‌ی این مرکز تأکید و تصریح کرد: بودجه ساخت این مرکز از بخش‌های ملی، استانی و خیرین تأمین خواهد شد.
وی بررسی عملکرد خدمت به این قشر و چراغ راه آینده را از رسالت برگزاری چنین جلساتی عنوان کرد و گفت: جلسه‌ای که برای آینده‌، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی نباشد و صرفاً برای تقدیر از گذشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت.
دکتر نجفی بر لزوم فعال تر شدن انجمن‌های خیریه حمایت از معلولان تأکید و تصریح کرد: تا ماه‌های آینده انجمن خیرین کشوری برای خدمت به جامعه‌ی هدف مورد نیاز استان با محوریت گیلان برگزار خواهد شد.
نماینده عالی دولت در گیلان به وظایف ذاتی بهزیستی که شامل حمایت از کودکان، سالمندان، افراد ناتوان اشاره و خاطر نشان کرد: کارکنان این نهاد جزء خادمین فعال، اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر هستند و باید نظارت و جدیت لازم را در وظایف خود داشته باشند.
وی حضور قهرمانان در رشته‌های مختلف از جامعه‌ی معلولان را نشانگر توانایی بالای آنان عنوان کرد و گفت: ممکن است افرادی به ظاهر دارای معلولیت باشند اما ظرفیت‌ها و استعدادهای آنان بسیار بالاست.
استاندار گیلان بر ضرورت فراهم کردن شرایط بروز توانایی و پتانسیل معلولان در جامعه تأکید و تصریح کرد: بار دیگر ضمن اعلام آمادگی خود در جهت خدمت به این قشر امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با پیشگری ژنتیکی تعداد معلولان کاهش یابد.
وی با تأکید بر حمایت مضاعف از خانواده‌های دارای بیش از ۲ معلول گفت: ۱۴۰ خانواده چند معلولی داریم که باید خدمت ویژه به آنان ارائه کنیم.
در پایان این مراسم از کتاب شعر باران واژه ها که سروده هشت نابینا و ناشنوای گیلانی است، رونمایی شد. و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از سفیران فرهنگی و نیزمعلولان برگزیده مسابقات در رشته‌های مختلف تجلیل بعمل آمد.

tel final1

Share