امام جمعه فومن در گفتگو با دیارمیرزا

مصلی از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است/احیای مصلی از نیات نماز جمعه است/نماز جمعه روح عبودیت اجتماعی را بیان می دارد/امیدواریم تا پایان سال ۹۵ فاز اول مصلی به اتمام برسد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه شهرستان فومن گفت: نماز جمعه روح عبودیت اجتماعی را بیان می دارد و این عبادت اجتماعی با حضور خطیب جمعه که فردی شایسته و مورد اعتماد برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه در آغاز پروژه ساخت مصلی نماز جمعه در شهرستان فومن عده ای مستقیما بیان می داشتند که در این شهر با وجود مساجد چه نیازی به مصلی است گفت: متاسفانه مصلی از جایگاه ویژه برخوردار بوده ولی این جایگاه هنوز به درستی تبیین نشده است. photo_2016-10-19_20-44-38
حجت الاسلام محمد حسن صفوی سیره پیامبر(ص) را حجت دانست و گفت: رسول خدا در زمان نبوت دو کار مهم را انجام دادند که شامل ساخت مسجد النبی و ساخت مصلی بود.
وی با اشاره به اینکه مسجد برای عبادت و عبادات یومیه است گفت: مصلی محل عبادات سیاسی و عبادی مثل نماز جمعه، نماز عید قربان و نماز عید فطر بوده ولی متاسفانه کمتر به مصلی و ساختن آن در شهرها توجه شده است.
امام جمعه فومن مصلی را محلی برای پدافند غیر عامل خواند و افزود: این مکان محل تجمع سیاسی و باید به این جایگاه مهم بیشتر پرداخته شود.
صفوی بحث مصلی را در جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین برکات انقلاب و اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه خواند و اظهار داشت؛ در هیچ دینی عبادتش چنین با شکوه به جماعت برگزار نمی شو.
امام جمعه شهرستان فومن گفت: نماز جمعه روح عبودیت اجتماعی را بیان می دارد و این عبادت اجتماعی با حضور خطیب جمعه که فردی شایسته و مورد اعتماد برگزار می شود.

وی امام جماعت مساجد را هم با ویژگی خاص معرفی و افزود: امام جمعه به نیابت از رهبری در این امر مهم حضور می یابد.
صفوی با بیان اینکه نماز جمع حرمت دارد و مکان برگزاریش نیز باید حرمت داشته باشد گفت: احیای مصلی از نیات نماز جمعه است.
وی مصلی را فقط برای برگزاری نماز جمعه ندانست و افزود: این مکان می تواند محل تصمیم گیری شهری و استانی و محل تجمع هیئتها و محل مطالعات برای جوانان باشد.
امام جمعه فومن از حضور خود در این شهرستان و اقامه نماز در مسجد بالا محله (ولی عصر) گفت: این مکان برای نمازگزاران کافی نیست و برای کسبه و اصناف مزاحمت و از نظر وضعیت ظاهری ناهنجاری دارد.
وی شایستگی مساجد اسلامی را خیلی بالا و گفت: معماری اسلامی الگوی کشورهای جهان است و مصلی کهنه شهر قابلیت معماری ایرانی اسلامی نیست.
صفوی از احداث ساختمان جدید مصلی در کنار منزل مسکونی امام جمعه خبر داد و گفت: جا دارد از شهردار محترم و بخش خصوصی که دستور کار تاسیس اولیه را انجام دادند و از کمک انها تقدیر و تشکر کنم.
وی از احداث اسکلت ساختمان مصلی توسط بخش خصوصی با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و کمک ۲۰۰ میلیون تومانی استاندار گیلان و کمک ۲۰۰ میلیون تومانی حراست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در کنار نماز گزاران و خیران خبرداد و گفت: این پروژه از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار بوده و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ فاز اول آن به اتمام برسد.

tel final1

Share