جدیدترین اظهارات دبیر کل حزب موتلفه اسلامی

ماجرای نامه خصوصی مؤتلفه به روحانی /محمدنبی حبیبی:موافق معرفی کابینه از سوی نامزد اصولگرا هستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره پیشنهاد برخی اصولگرایان مبنی بر اینکه نامزد معرفی شده از جبهه اصولگرایان اعضای کابینه خود را نیز معرفی کند، گفت: بنده موافق این ایده هستم و از آن استقبال می‌کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد نبی حبیبی درباره معرفی کاندیدای اختصاصی حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، گفت: حزب موتلفه نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در دوره‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نیز از ماه‌های قبل طی یک دستور تشکیلاتی که به دفاتر استانی خود ابلاغ می‌کند بر شناسایی کاندیداهای واجد شرایط انتخابات تأکید می‌کردند به‌عنوان‌ مثال برای مجلس شورای اسلامی افرادی که به نظر مسئولان دفاتر، شایستگی ورود به مجلس را داشتند چه از داخل موتلفه و چه از خارج موتلفه شناسایی و معرفی شدند.۱۵۰۳۸۳۲_۷۳۸

وی افزود: درمجموع معتقد هستیم که حزب باید در هر صورت نامزد داشته باشد و ما توانایی برخوردای از نامزد حزبی و یا غیر حزبی را در سراسر کشور داریم.

اهم سخنان دبیر کل موتلفه به نقل از تسنیم به شرح زیر است:

* نامزدها را شناسایی می‌کنیم که البته لزوماً همه آنها موتلفه‌ای نیستند ولی ممکن است هم‌فکر موتلفه باشند. اگر در مواردی ائتلافی وجود نداشت حزب باید در انتخابات نامزد داشته باشد و ما همین کار را برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری ۹۶ نیز خواهیم کرد.

*حزب موتلفه مباحث انتخاباتی خود را از ۳ ماه گذشته آغاز کرده است و به دلیل اینکه باید مقدماتی را تا رسیدن به نامزد نهایی، پشت سر بگذارد در حال حاضر مسئول ستاد انتخابات را انتخاب نکرده‌ایم ولی ازآنجاکه این مباحث بر عهده معاونت سیاسی حزب موتلفه است موضوعات در این معاونت بررسی می‌شود.

* مسئول ستاد انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به‌وسیله شورای مرکزی حزب انتخاب می‌شود که تاکنون انجام‌ نشده است اما بررسی‌ها پیرامون آن در معاونت سیاسی ادامه دارد تصور می‌کنم ظرف دو سه ماه آینده مسئول ستاد انتخابات حزب موتلفه معرفی شود.

*{درباره انتشار شایعه‌ای مبنی بر احتمال معرفی «یحیی آل اسحاق» به‌عنوان گزینه حزب موتلفه در انتخابات و نفی سه نامزد مطرح‌شده دیگ} در حال حاضر هیچ فرد خاصی را به‌عنوان نامزد نهایی تعیین نکرده‌ایم اما بر روی اشخاص بحث و بررسی به عمل می‌آید و در نهایت انتخاب و معرفی نامزد حزبی بر عهده شورای مرکزی خواهد بود. فعلاً نامزدی چه از داخل و چه از خارج حزب به‌عنوان نامزد نهایی موتلفه انتخاب نکرده‌ایم.

*{در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حزب موتلفه همچون انتخابات مجلس جلسات مشترکی با جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران برگزار خواهد کرد یا خیر} تاکنون هیچ جلسه‌ای با جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران برای انتخابات سال ۹۶ نداشته‌ایم.

* جامعه روحانیت مبارز رسماً اعلام کرده است کمیته انتخابات خواهد داشت و ما از ابتدا اعلام کردیم که در هر دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری سال ۹۶ معتقد به محوریت روحانیت هستیم.

* جلسات ۲۲ نفره شورای همگرایی پس از پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا زمانی که هیئت‌رئیسه انتخاب‌نشده بود برگزار می‌شد اما بعد از انتخاب هیئت‌رئیسه هیچ نشستی میان اعضای هیئت ۲۲ نفره اصولگرایان برگزار نشد.

*به نظر می‌رسد محوریتی که جامعه روحانیت مبارز به‌عنوان انتخابات ریاست جمهوری شکل داده است درباره انتخابات شوراها نیز برقرار باشد.

*{رایزنی حزب موتلفه با جامعه مدرسین برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ } حزب موتلفه تاکنون مکاتبه‌ای برای دعوت جامعه مدرسین یا شخص آیت‌الله یزدی برای محوریت در انتخابات ننوشته است؛ اما از محوریت جامعتین کاملاً استقبال می‌کنیم، هرچند تصمیم‌گیری در این‌باره با خود جامعه مدرسین است و اینکه اصولاً قصد ورود به موضوعات انتخاباتی را داشته باشند یا خیر.تاکنون این تشکل مطلبی مبنی بر حضور در انتخابات اعلام نکرده است.

*{معرفی اعضای کابینه توسط نامزد اصولگرایان} بنده موافق این ایده هستم و معتقدم که هم نامزد ریاست جمهوری و هم همکاران احتمالی ایشان اعلام شوند و برای هر وزارتخانه ۲ یا ۳ نفر را پیش‌بینی کنند، بنده از این موضوع استقبال می‌کنم.

*اگر اصولگرایان و اصلاح طلبان افرادی را به عنوان نامزد انتخاب کنند و اگر آقای روحانی به صحنه بیاید به هر صورت یک رقابت شکل می‌گیرد و فضای انتخابات به سمت یک رقابت جدی پیش می‌رود.

*اینکه آقای احمدی‌نژاد در دولت اول خود عملکرد دوره‌های قبلی را زیر سؤال برده بود حرف نادرستی است، همینطور زیر سوال بردن تمام عملکرد دولت نهم و دهم توسط آقای روحانی نادرست است. به نظر بنده هر دولتی که سر کار می‌آید هم نقاط مثبت و هم منفی دارد.

* ما در سال اول ریاست جمهوری آقای روحانی در نامه‌ای که متن آن تاکنون منتشر نشده به صورت خصوصی در این نامه کارهای دولت را دو بخش کردیم و به ایشان گفتیم که به نظر ما، شما در برخی موضوعات موفقیت داشته‌اید و در یکسری موضوعات نیز نقاط ضعف دارید. البته پیشنهاداتی را نیز به ایشان ارائه کردیم.

*منصفانه‌ترین نوع برخورد با دولت این است که نقاط مثبت آنها را اعلام، تشویق و پشتیبانی کنیم و نقاط منفی را نیز به منظور اصلاح امور نه به منظور مچ‌گیری و خدشه‌دار کردن اعلام کنیم.

* بنای ما این است که در حزب موتلفه این پشتیبانی اصولی را اعمال و کمک کنیم که دولت در کارهای مثبت خود کاملا موفق باشد، به همین خاطر حق خدشه‌دار کردن، چوب لای چرخ گذاشتن و مخالفت مطلق را نه به خودمان و نه به دیگران نمی‌دهیم. ما به عنوان گروه چهارم به اصل پشتیبانی اصولی در دولتهای قبلی نیز پایبند بوده و هستیم.

*{ با اشاره به قرارداد FATF}بنده معتقدم دو مرکز رسمی یعنی شورای عالی امنیت کشور و مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کنند. متاسفانه دولت تاکنون نتوانسته منتقدین خود را در این رابطه قانع کند و معتقدیم باید دولت در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشد و مردم را نیز قانع کند یا حرف صحیح منتقدین را بپذیرد.

*{با اشاره به اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه آلمان و ژاپن به دلیل هزینه نکردن در امور نظامی پیشرفت کردند }بنده این حرف را نادرست و صد درصد با آن مخالف هستم و مصلحت نظام و انقلاب ایجاب می‌کند که نیروهای نظامی ما روزبه‌روز تقویت شود.

tel final1

Share