علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت

فشار خون و دیابت قاتلان خاموش هستند/ رستورانهای شهر رشت غذاهای شور دارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی نوبخت گفت: رستورانهای شهر رشت غذاهای شور دارند باید نظارت در این زمینه بیشتر شود و نباید کاری کنیم که سم وارد بدن مردم شود.

nobakh2016-04-15_20-02-13
 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد گفت: برای داشتن عقل سالم نیاز به بدن سالم است و بدن سالم نیازمند تغذیه مناسب و سالم می باشد.

وی اظهار داشت: امروزه گرسنگی در جهان مشکل نیست بلکه سوء تغذیه یا همان گرسنگی خاموش در دنیا بیداد می‎کند و بر اساس آمار یونیسف بالای ۸۰ درصد کودکان دارای سوء تغذیه هستند.

نوبخت افزود: از هر دو نفر شصت سال به بالا یک نفر فشار خون و دیابت دارند که از این بیماری به عنوان قاتلان خاموش یاد می کنند. رستورانهای شهر رشت غذاهای شور دارند باید نظارت در این زمینه بیشتر شود و نباید کاری کنیم که سم وارد بدن مردم شود.

وی متذکر شد: فرهنگ تغذیه سالم از مهد کودکها باید شروع شود. به پدران و مادران باید روش درست مصرف کردن مواد غذایی را آموخت تا فرزندان به سمت غذاهای آماده و فسفود نروند.

tel final1

Share