طی مراسمی

فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست گیلان معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست گیلان با حضور عالیخانی، جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، طی مراسمی با حضور عالیخانی، جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست کشور، فرماندهان قدیم و جدید یگان حفاظت محیط زیست گیلان تودیع و معارفه شدند.photo_2016-09-24_11-15-44

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی محمد وفاجو دیانتی در کسوت فرماندهی سابق یگان، ساسان اکبری پور به سمت فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست گیلان منصوب شد.

محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ابتدای مراسم گفت استان گیلان ۲۰۰ محیط بان در مناطق مختلف تحت مدیریت استان در حال خدمت دارد که قطعا مدیریت این تعداد نیرو نیازمند همدلی در همه بخش های مدیریت استان می باشد . وی خاطرنشان کرد خوشبختانه در مراتب ارشد مدیریتی سازمان عزم جدی در برطرف کردن مشکلات معیشتی و پرسنلی این عزیزان بوجود آمده است و امیدواریم شرایط به مراتب بهتر از گذشته پیش رود.

در ادامه عالیخانی جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بودجه تجهیزات یگان حفاظت را بر اساس توافق انجام‌شده میان سازمان محیط زیست و وزارت دفاع در اختیار این وزارتخانه می‌گذارد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در طول مدت ۵ سال یگان حفاظت سازمان محیط زیست (محیط‌بانان) را تحت پوشش قرار می‌دهد. تمامی ملزومات دفاعی محیط بانان برای حفاظت از محیط زیست تامین خواهد شد و آنان دغدغه ای از این حیث نخواهند داشت.

وی ضمن تبریک به فرماندهان جدید و پیشین یگان حفاظت گفت با نگرش خوبی که از سوی ریاست محترم سازمان نسبت به محیط بانان وجود دارد و با رایزنی هایی که با وزارت دفاع انجام شد قرار شده که وضعیت پرسنلی محیط بانان با استانداردهای وزارت دفاع هماهنگ شود تا شاهد بهبود وضعیت شغلی و معیشتی این عزیزان و افزایش توانمندی آنها باشیم.

وی افزود فرماندهی ارشد یگان حفاظت کشور انتظار دارد تا اخبار مربوط به مناطق به سرعت دریافت ، پردازش و جهت تصمیم گیری کلان به سازمان ارسال شود. همچنین ارسال گزارش آمار و اطلاعات یگان بصورت ماهانه و فصلی مخصوصا گزارش های مربوط به زمین و دریا خواری با جدیت پیگیری و ارسال شود.

عالیخانی پیگیری احکام و مجوزهای حمل سلاح توسط محیط بانان را از دیگر وظایف یگان های استانی دانست و افزود سازمان حفاظت محیط زیست در نظر دارد مجموعه ای از خاطرات و تجربیات محیط بانان باسابقه کشور را در قالب کتابی جمع آوری و چاپ نماید تا بتوان گوشه ای از زحمات این عزیزان را برای نسل های بعد و جوانتر در دسترس قرار دهد.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدیه یادبود از زحمات محمد وفاجو دیانتی قدردانی شد و حکم فرماندهی جدید یگان به ساسان اکبری پور تحویل داده شد. در سابقه مدیریتی اکبری پور ریاست اداره حفاظت محیط زیست آستارا، مسوولیت پاسگاه های حوزه تالاب انزلی دیده می شود همچنین وی به عنوان محیط بان و محیط دار نمونه کشوری و در سال ۹۱ به عنوان قهرمان تالاب های استان از سوی ریاست وقت سازمان مورد تقدیر قرار گرفت.

tel final1

Share