در ششمين نشست شوراي قضايي استان گيلان عنوان شد

عمده چوبهای استان به صورت قاچاق تهیه می شود/بعد از ورود سازمان بازرسی از استمرار تخلفات در مناطق حیران جلوگیری شد/حدود ۴۰۰ هزار هکتار از جنگلهای گیلان تحت نظارت مناسب قرار ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بازرس کل استان در این نشست با تاکید بر صیانت از اراضی ملی خاطر نشان کرد:بازرسی های انجام گرفته در مناطق ییلاقی گردنه حیران و سرولات نشان می دهد که بعد از ورود سازمان بازرسی از استمرار تخلفات در این مناطق جلوگیری بعمل آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست شورای قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

dsc_0567احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه،دلاوری ها، جان نثاری ها و شجاعتهای ملت عزیز ایران را  نشانه ای از اقتدار  نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: سالهای دفاع مقدس سندی بر حقانیت انقلاب اسلامی می باشد.

رئیس شورای قضایی استان اطاعت پذیری و تسلیم  بودن در برابر دستورات و احکام امام عزیز را  رمز موفقیت انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: اگر رهبریت امام راحل (ره) نبود کشور میران در برابر چالشها و عنادها و کینه توزی ها دشمنان  توان ایستادگی نداشت.

وی امنیت را بزرگترین نعمت و دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایطی که کشورهای خاورمیانه در بحران و جنگ و کشتار به سر می برند مردم ایران در کمال آرامش و امنیت به زندگی و امور روزمره خود مشغول می باشند.

این مقام ارشد قضایی در ادامه افزود: جنگ تحمیلی خسارات زیادی به کشور و ملت ایران وارد کرده است و لذا این ارزشها و دستاوردها به سادگی به دست ما نرسیده است و  نباید اجازه دهیم  دشمنان کوچکترین رخنه و اختلافی در بین مردم پدید آورند.

 سیاوش پور تاکید کرد: اعضای شورای قضایی استان مانند سایر مسئولان پایبند به ارزشهای انقلاب و امام و دفاع مقدس بوده و در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی فروگزار نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۶۰% از موفقیت های  یک دستگاه  به مدیریت جمعی آن برمی گردد تصریح کرد: همه ی عبادتها در ارائه خدمت به مردم خلاصه می گردد.

رئیس کل دادگستری استان  همچنین به دیدار جمعی از مسئولان قضایی استان با ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی لاریجانی اشاره کرد و ابراز داشت:  ایشان بطور کل وضعیت دستگاه قضایی استان را مطلوب اعلام کرده و از زحمات تمامی  دست اندرکاران و  پرسنل   قدردانی نمودند.

وی در ادامه به اجرای سیاستهای کلی قضایی مقام معظم رهبری در زمینه حبس زدایی اشاره کرده و در خصوص تسریع در اجرای هر چه بهتر دستورالعمل  ساماندهی  زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها که اخیرا توسط  ریاست معزز قوه قضائیه  صادر شده است، نکاتی را بیان داشت.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به مقوله قاچاق چوب در استان خاطر نشان کرد: اداره کل تعزیرات استان به عنوان مرکز برخورد با پدیده قاچاق، اقدامات لازم را  صورت داده  و اطلاع رسانی مناسب  در خصوص انعکاس اقدامات بعمل آمده  ارائه نماید.

این مقام ارشد قضایی در پایان با اشاره به عواقب برداشت نامناسب شن و ماسه در بعضی از مناطق آسیب پذیر استان هشدار داد: مسئولین ذیربط باید نظارت بیشتری بر محافظت از بستر رودخانه ها  و سواحل داشته باشند تا اتفاقات ناگواری که در استانهای هم جوار در اثر سیلاب و  برداشت غیر مجاز از رودخانه ها رخ داده و منجر به خسارتهای شدید مالی و جانی گشته در استان گیلان  رخ ندهد.

عمده چوبهای استان به صورت قاچاق تهیه می شود

سیف الله مسرور، بازرس کل استان در ششمین نشست شورای قضایی استان گیلان گزارشی از عملکرد و اقدامات سازمان بازرسی استان در حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست ارائه نمود.

بازرس کل استان در این نشست با تاکید بر صیانت از اراضی ملی خاطر نشان کرد: بازرسی های انجام گرفته در مناطق ییلاقی گردنه حیران و سرولات  نشان می دهد  که بعد از ورود سازمان بازرسی از استمرار تخلفات در این مناطق جلوگیری بعمل آمده است.

مسرور با بیان اهمیت و نقش جنگلها در محافظت از خاک  و فرسایش زمین تصریح کرد: عدم نگهداری و حفاظت مناسب ازجنگلها و  قاچاق چوب از نگرانی های بازرسی استان است که توجه بیشتر متولیان امر در این زمینه را می طلبد.

بازرس کل استان با اعلام اینکه حدود ۴۰۰ هزار هکتار از جنگلهای استان گیلان تحت نظارت مناسب دستگاههای متولی نمی باشد گفت: سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی  باید با تخصیص محیط بانان و سایر اقدامات بازدارانه دست متجاوزان به جنگلها را کوتاه نمایند.

وی با بیان گزارشی از  منطق آسیب پذیر جنگلی که مورد دستبرد سودجویان قرار گرفته، برخورد جدی با متجاوزین به عرصه های ملی را مورد تاکید قرار داد.

 مسرور با اشاره به اینکه عمده چوبهای استان به صورت قاچاق تهیه می شود ابراز داشت: واردات چوب هزینه زیادی دارد و لذا سودجویان را به سمت برداشت غیرقانونی از جنگلها سوق می دهد.

وی تقاضا ی استان و کشور به چوب و عدم عرضه برای رفع نیازهای ضروری مردم را عاملی اساسی در قاچاق چوب ذکرکرد.

این مقام قضایی در پایان از نهاد ها و دستگاه های ذیربط خواست تا در راستای قاچاق چوب و قطع درختان  با جدیت بیشتری ورود کرده و راهکارها نوین و کاربردی را در  پیشگیری و برخورد با عوامل تخریب جنگلها و منابع  طبیعی به کار گیرند.

tel final1

Share