در همایش بزرگداشت روز ملی خانواده عنوان شد

طلاق عاطفی؛عاقبت ۵۰ درصد ازدواج‌ها/بی‌اعتمادی ۸۸ درصد خانواده‌های رشتی به نهادهای دولتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جعفری با اشاره تحقیقی که در رشت انجام‌شده گفت : این تحقیق نشان می‌دهد: بی‌اعتمادی خانواده‌های رشتی به نهادهای دولتی ۸۸ درصد و مشارکت عمومی ۵۱ درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه, ۲۷ سپتامبر مصادف با شش مهر روز خانواده همایش بزرگداشت روز ملی خانواده در سالن همایش‌های بهزیستی در خیابان تختی برگزار شد. این مراسم به دلیل ترافیک برنامه‌ها در هفته بهزیستی دو روز زودتر و با حضور روسا و کارشناسان شهرستان‌ها٬ نماینده پیشگیری از جرم دادگستری٬ نیروی انتظامی و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد.photo_2016-09-27_10-54-58

رضا جعفری معاون امور اجتماعی بهزیستی در این همایش سه نهاد اثرگذار در جامعه را دین٬ دولت و خانواده عنوان کرد و گفت: با هجوم مغول‌ها اگر خانواده نبود فرهنگ ما از بین می‌رفت. وی افزود: هیچ قومی قابل اصلاح نخواهد بود مگر اینکه از خانواده شروع شود.

فرزندانی به دنبال منجی

جعفری بابیان اینکه نهاد خانواده جهان‌شمول است گفت: به دلیل اهمیت نهاد خانواده در غرب نیز با ازدواج سفید مقابله می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با ذکر این نکته که بعضی از بررسی‌های تاریخی مشخص شد دلیل حمایت و تبعیت از هیتلر به تربیت فرزندان در خانواده برمی‌گردد ادامه داد: این موضوع به دلیل تربیت خانواده برمی‌گردد که فرزندانشان را طوری تربیت‌کرده‌اند که دنبال منجی می‌گردند.

وی بابیان اینکه وضعیت خانواده‌های ایرانی مطلوب نیست گفت: ما با خلل و نقصان‌هایی در این نهاد روبرو هستیم.

طلاق عاطفی؛عاقبت ۵۰ درصد ازدواج‌ها

جعفری در ادامه با اشاره به آمارهای موجود در مورد خانواده گفت:  ۲۵ درصد ازدواج‌ها به طلاق و  ۵۰ درصد نیز منجر به طلاق عاطفی می‌شود‌ .

وی افزود: برای عملکرد بهتر خانواده دیگر نهادهای دولتی و همچنین آموزش‌وپرورش هم باید همکاری کنند.

جعفری بابیان اینکه مخالف فعالیت اجتماعی زنان نیست گفت: درعین‌حال مادر منبع آرامش در خانواده است و با ورود زن به حوزه اشتغال نقش وی در خانه پر نمی‌شود.

افزایش «سندروم تعجیل» در بین زنان شاغل

وی بخشی از این خلأ را ناشی از سنتی بودن خانواده‌ها و عدم همراهی لازم مردان برای اداره امور دانست. جعفری همچنین چنین وضعیتی را سبب افزایش «سندروم تعجیل» در بین زنان دانست.

جعفری افزود: این سندروم باعث می‌شود زن شاغل همیشه در حال عجله باشد و وقتی برای بازنگری در خود نداشته باشد.

زمان مفید برای گفت‌وگو در خانه و بازی‌های کامپیوتری

معاون امور اجتماعی بهزیستی بابیان اینکه میزان گفتگو در خانواده‌های ایرانی کاهش پیداکرده است گفت: خانواده‌های ما دچار درد بی‌حرفی شده‌اند.

تبدیل خانه به سرا

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد: میزان صحبت مفید در خانواده ۱۵ دقیقه و انجام بازی‌های کامپیوتری ۷۹ دقیقه است.

به گفته این مدیر بهزیستی خانواده در ایران به‌نوعی تبدیل به سرا شده است‌.

بی‌اعتمادی خانواده‌های رشتی به نهادهای دولتی

وی با اشاره تحقیقی که در رشت انجام‌شده گفت : این تحقیق نشان می‌دهد: بی‌اعتمادی خانواده‌های رشتی به نهادهای دولتی ۸۸ درصد و مشارکت عمومی ۵۱ درصد است.

وی افزود: رضایت زوجین  از زندگی نیز ۵۰ درصد رسیده است.  جعفری بابیان اینکه تمایل فرزند آوری کاهش پیداکرده است اظهار کرد: خانواده‌های ما روزبه‌روز منقبض می‌شوند و ۸۰ درصد ترجیح می‌دهند یک فرزند داشته باشند. وی افزود: با ادامه این وضعیت در سال  ۱۴۰۵ جامعه‌ای کاملا سالمند خواهیم داشت.

بعد از پایان سخنرانی گروه موسیقی آرنگ با خوانندگی عباس پسندیده٬نی نوازی اصغر پورابراهیمی٬ سنتور نوازی اشکان اسماعیل‌زاده و دف‌نوازی مبین سهیلی به اجرای موسیقی محلی و سنتی پرداختند.

در حاشیه این مراسم افراد تحت حمایت بهزیستی دست سازه‌ها و همچنین چند غذای طبخ شده را در معرض دید قراردادند.


tel final1

Share