شهردار رشت:

طرح های گردشگری حاشیه زرجوب و گوهررود طی ۱۲ سال تعریف شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار رشت با تاکید برکاهش کیفی و کمی رودخانه های شهر توسط شیرابه های تولید شده از زباله های خانگی بیمارستانی و صنعتی گفت: با ساماندهی زباله ها و پسماند می توان دو رودخانه زرچوب و گوهرود را همچون گذشته به یک حریم گردشگری و فضای سبز تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست تخصصی سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت با دکتر متقی طلب رییس پارک و علم فناوری استان, و دبیر کل شبکه پارک های علم وفناوری کشورهای مسلمان , پروفسور سمپولوس مدرس دانشگاه های یونان در سالن جلسات شهرداری رشت واقع در ساختمان شهید فرقان بین سعدی برگزار شد.

۰۳۲۶۹پروفسور سمپولوس در پی سفر دبیران کمیته علم و فناوری های کشورهای مسلمان که به ایران آمده بودند ودر بازدیدی که از دانشگاه گیلان داشت به ارائه مقاله در راستای مدیریت پسماند پرداخته بود . براین اساس جلسه فوق با موضوع بررسی مشکلات پسماند در رشت برگزار شد.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در این جلسه با اشاره به محل انباشت و دفن زباله در فاصله بیست کیلومتری شهر رشت اظهار داشت: در این مکان روزانه بین ۶۰۰ الی ۸۰۰ تن زباله دفن می شود.

شهردار رشت با تاکید برکاهش کیفی و کمی رودخانه های شهر توسط شیرابه های تولید شده از زباله های خانگی بیمارستانی و صنعتی گفت: با ساماندهی زباله ها و پسماند می توان دو رودخانه زرچوب و گوهرود را همچون گذشته به یک حریم گردشگری و فضای سبز تبدیل کرد.

 وی فعالیت های سرمایه گذاران در این حوزه را منوط بر دریافت خروجی مناسب دانست و افزود : طرح های گردشگری در دو طرف این رودخانه در طی ۱۲ سال با همکاری شهرداری و سرمایه گذار تعریف شده است.

دکتر ثابت قدم حذف مشکلات مکانی و زمانی و ارائه طرح و برنامه های بهینه در حوزه های مختلف شهری را از مزایای فناوری برشمرد و در ادامه به بیان سناریوهای مختلف فاضلاب شهر رشت پرداخت و تصریح کرد: ۱۰ تصفیه خانه در رشت در حال احداث می باشد.

دکتر متقی طلب دبیر کل شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای مسلمان ضمن قدردانی از دکتر ثابت قدم در راستای تلاش های انجام شده در ساماندهی پسماند شهر رشت گفت: تلاش های زیادی توسط شهرداری رشت در راستای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا شده است.

پروفسور سمپولوس نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود در راستای مدیریت پسماند پرداخت .

tel final1

Share