استاندار گیلان در پنجمین جشنواره بادام‌زمینی اظهار کرد:

ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات و پژوهش بادام زمینی در آستانه اشرفیه/در سه سال گذشته مشکلی در خصوص منابع آبی نداشتیم/بادام زمینی چینی هرگز نمی‌تواند جای بادام زمینی آستانه را بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان بر ضرورت شکل گیری مرکز پژوهشی بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه تاکید کرد و افزود: اکنون ۶ مرکز پژوهش و تحقیقات کشاورزی در استان مشغول به فعالیت می باشد و باید سازمان جهاد کشاورزی این وظیفه را پیگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پنجمین جشنواره بادام‌زمینی با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در روستای «دهسر» بندرکیphoto_2016-09-23_22-54-06اشهر این شهرستان برگزار شد.

محمد علی نجفی در این جشنواره با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: استقلال، امنیت و آرامش کشور مرهون ایثار و فداکاری شهدا، جانبازاران و ایثارگرانی است که با رشادت و از خود گذشتگی  برگ زرین دیگری را در تاریخ پر افتخار این کشور رقم زدند.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره بادام زمینی اظهار داشت: برگزاری این گونه جشنواره ها موجب می گردد تا تلاش و زحمات مردمان این مناطق نمایش داده شود.

دکتر نجفی تاکید کرد: برگزاری این مراسم فرصتی است  تا  ضمن حفظ هویت فرهنگی و بومی در کنار یکدیگر به جشن بنشینیم و جامعه ای پر نشاط و امیدوار را برای جامعه فراهم کنیم.

استاندار گیلان گفت: الحمدالله با مدیریت خوب صورت گرفته در منابع آب استان در ۳ سال گذشته مشکلی در این بخش نداشتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان کنترل دولت در واردات برنج و عدم توزیع در فصل برداشت را  از جمله اقدامات خوب دولت در جلوگیری از ضربه خوردن محصول استراتژیک عنوان کرد.

استاندار گیلان بر ضرورت شکل گیری مرکز پژوهشی بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه تاکید کرد و افزود: اکنون ۶ مرکز پژوهش و تحقیقات کشاورزی در استان مشغول به فعالیت می باشد و باید سازمان جهاد کشاورزی این وظیفه را پیگیری کند.

نجفی بادام زمینی استان را از لحاظ کمی و کیفی یکی از بهترین بادام زمینی های کشور و منطقه عنوان کرد و گفت: بادام زمینی چینی هرگز نمی‌تواند جای بادام زمینی آستانه اشرفیه را بگیرد.

استاندار گیلان بر ضرورت جلوگیری از آسیب ناشی از سیل به کشاورزان و ایجاد زهکش ها اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و بیمه باید نسبت به پرداختد خسارات کشاورزان اهتمام لازم را داشته باشند.

در جشنواره مذکور نمایش‌های آئینی، مسابقات بومی و محلی، موسیقی سنتی، تجلیل از بادام‌کاران نمونه اجرا شد.

tel final1

Share