رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت خبرداد:

شکارچیان غیرمجاز مرال در شفت دستگیر شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در هنگام گشت و کنترل در زیستگاههای شهرستان، پس از تعقیب و گریز موفق شدند ۴ نفر از متخلفین شکار غیرمجاز مرال که با امکانات و تجهیزات کامل به دنبال شکار مرال بودند را دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در هنگام گشت و کنترل در زیستگاههای شهرستان، پس از تعقیب و گریز موفق شدند ۴ نفر از متخلفین شکار غیرمجاز مرال که با امکانات و تجهیزات کامل به دنبال شکار مرال بودند را دستگیر کنند.dsc06058

از این افراد ۴ قبضه سلاح شامل دو قبضه اسلحه دولول ته پر، یک قبضه اسلحه تکلول ته پر غیرمجاز و یک قبضه اسلحه پنج تیر غیرمجاز بهمراه فشنگ چهارپاره ویژه شکار پستانداران کشف و ضبط شد.

رضا زمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر گفت: محل دستگیری این متخلفین بعنوان زیستگاه اصلی مرال در شهرستان می باشد که همزمان با فصل گاو بانگی (جفتگیری مرال) امکان شکار این گونه بسیار آسان میباشد و در فاصله ۱۰۰ متری این شکارچیان صدای مرال شنیده شد که با حضور و اقدام غافلگیرانه مأموران از شکار حتمی یک گونه مرال جلوگیری بعمل آمد.

زمانی افزود: اداره حفاظت محیط زیست با نصب دوربینهای تله ای و استفاده از مشارکت همیاران محلی هر گونه حضور شکارچیان غیرمجاز را با دقت رصد نموده و برخورد قاطع را انجام خواهد داد. وی ادامه گفت در این درگیری یکی از مأمورین مورد جراحت قرار گرفت.

رضا زمانی اذعان داشت: فصل گاوبانگی مرال با نام علمی Cervus elaphus که به زبان محلی «گونج» گفته میشود از تاریخ ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه می‌باشد و سرشماری از این گونه توسط کارشناسان محیط زیست در سطح استان انجام می شود.

پرونده متهمین جهت طی مراحل قانونی به مرجع قضائی شهرستان شفت ارسال شد.

tel final1

Share