شهادت یک مهندس ماسالی در حمله انتحاری داعش به نیروگاه برق کرکوک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول ایران در سلیمانیه گفت: «مصیب قنبری»، «نعمت رضایی» و «کوروش قویدل» سه مهندس ایرانی بودند که بر اثر حمله انتحاری داعش در نیروگاه برق کرکوک شهید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول ایران در سلیمانیه گفت: «مصیب قنبری»، «نعمت رضایی» و «کوروش قویدل» سه مهندس ایرانی بودند که بر اثر حمله انتحاری داعش در نیروگاه برق کرکوک شهید شدند.
به نقل از ایرنا، مسعودیان با اظهار تاسف و ابراز همدردی نسبت به خانواده شهدای ایرانی در دبس عراق اعلام کرد دو تن از مجروحین به دلیل وخامت جراحتشان به سلیمانیه منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
وی در ادامه با اشاره به عملیات تروریستی صبح امروز تکفیری ها در منطقه دبس افزود: متاسفانه تروریست ها صبح امروز (جمعه) با ورود به نیروگاه برق دبس خود را منفجر کردند که این اقدام منجر به شهادت ۳ تن و مجروح شدن ۵ تن از تکنیسین ها می شود.
مسعودیان گفت: «مصیب قنبری»، «نعمت رضایی» و «کوروش قویدل» سه مهندس ایرانی بودند که بر اثر حمله انتحاری داعش در نیروگاه برق کرکوک شهید شدند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی اعلام کرد: متاسفانه ۳ تن از شهدای ایرانی به تیر مستقیم به شهادت رسیده اند به نحوی که تروریست ها با ورود به نیروگاه به سوی مهندسین و تکنیسین ها تیراندازی می کنند و سپس عامل انتحاری خود را منفجر می کند.

مسعودیان در ادامه تصریح کرد: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای آماده کردن شرایط انتقال شهدا و مجروحینی است که حال آنها وخیم می باشد.
%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%82%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d9%82%d9%88%db%8c%d8%af%d9%84
در همین زمینه ماسال نیوز نوشته است:

بنا بر اعلام منابع آگاه، کوروش (قاسم) قویدل مهندس ماسالی شاغل در این نیروگاه هم از جمله شهدای این حادثه است که با تیر مستقیم دشمن تکفیری به شهادت رسیده است.

این شهید ماسالی ساکن تهران بوده و به واسطه فعالیت در شرکت ایرانی صانیر پیمانکار نیروگاه برق ۳۲۰ مگاواتی «دبیس»، در کرکوک عراق حضور داشت.

یک منبع آگاه گفت: پدر این شهید در قید حیات نیست و مادر وی نیز که در سنگ بست ماسال ساکن است در حال حاضر از این حادثه بی خبر است. در تلاش هستیم که ببنیم روال تحویل پیکر به چه نحوی خواهد بود.
از این شهید یک دختر به یادگار مانده است.

tel final1

Share