شهردار رشت در جلسه غیرعلنی شورای شهر عنوان کرد

سه محور پرتردد رشت بازگشایی می‎شوند/جذب اعتبار دولتی برای پروژه های بازآفرینی محقق نشده است/وصول ارزش افزوده رشت، بسیار پایین تر از شهرهای همتراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت به درآمدهای پایدار شهرداری از محل اعتبارات دولت اشاره نمود و تصریح کرد: پیش بینی درآمدی مالی شهرداری وصول ۷ و نیم میلیارد تومان در آمد از محل وصول ارزش افزوده بود ولی متاسفانه تنها از مرز ۳ و نیم میلیارد تومان عبور نکرده ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصدو شصتمین جلسه صحن شورا عصر امروز ۱۸مهرماه با حضور ثابت قدم، شهردار رشت و بدون حضور خبرنگاران در تالار شورا برگزار شد.photo_2016-10-09_20-52-05_resize

به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت، دعوت از شهردار در این نشست به منظور ارائه گزارش شهردار از روند اجرای پروژه های نیمه تمام و حوزه درآمدی و مالی شهرداری بود و تا شب هنگام ادامه داشت.

رئیس شورا خواستار تعامل بیشتر ثابت قدم با مجموعه شورای شهر شد و تاکید کرد: اولویت شهردار کسب منابع درآمدی پایدار از اعتبارات دولتی و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد.

  امر به معروف و نهی از منکر مهمترین رکن قیام امام حسین (ع) بود

رئیس شورا ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، یاد و خاطره شهدای کربلا و انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: نهضت امام حسین(ع) ابعاد مختلفی داشت، امر به معروف و نهی از منکر مهمترین رکن قیام امام حسین (ع) بود.

مسعود کاظمی، برخی از اهداف قیام امام حسین را برشمرده و افزود: زنده نمودن ارزشهای انقلاب  اسلامی و قیام امام حسین (ع) همانا حریت، آزادگی و گسترش اخلاق انسانی بود و ایثار و از خود گذشتگی مهمترین پیام امام حسین در روز عاشورا بود.

وی ابراز کرد: نهضت حسینی معیار جداسازی حق از باطل شناخته شده و امروز در خاورمیانه شاهد فرود آمدن تیغ بر رخسار حسینیان و شیعیان منطقه هستیم و ایران در این فتنه تکفیری ها به دنبال خاموش کردن آتش فتنه است.

کاظمی یاد تمامی شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت و تاکید کرد: ما امروز آرامش خود را مدیون خون تمامی شهدا هستیم.

شهردار عضو شانزدهم شورای شهر است

رئیس شورا ضمن خیر مقدم به شهردار رشت در صحن شورا گفت: شهردار عضو شانزدهم شورای شهر است و انتظار می رود ثابت قدم در جلساتی که دعوت می شوند،  به موقع حاضر شده (تذکر به دلیل تاخیر حدود نیم ساعته شهردار در جلسه امروز) تا تعامل بیشتری با اعضای شورای شهر در رفع معضلات رشت داشته باشد.

لوایح ارسالی از شهرداری در صحن طرح و مورد بررسی قرار گرفتphoto_2016-10-09_20-52-58_resize

لایحه کمک ۲۰۰میلیون ریالی به منظور خرید یک دستگاه ون به ستاد عتبات عالیات سامرا، برسی شد پس از اعلام  نظرات موافق و مخالفت اعضای شورا، به صورت عادی به کمیسیون بودجه به منظور برسی بیشتر ارسال گردید.
یکی از اعضای شورا با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق رانندگان سازمان اتوبوسرانی و نگهبانان طرف قرارداد با شهرداری گفت: با وضعیت مالی شهرداری بهتر است در میزان کمک تجدید نظر صورت گیرد.

این عضو شورا یادآور شد: با توجه به اینکه شورای شهر همواره به ستاد عتبات عالیات سامرا کمک کرده ولی با توجه به اینکه بازسازی سامرا بدست گیلانی ها صورت می گیرد، و حرم سامرا همواره مورد حمله و تخریب قرار می گیرد، بهتر است در شیوه کمک رسانی تجدید نظر شود.

یکی دیگر از اعضای شورا در موافقت این لایحه تاکید کرد: تاکنون کمک های ارسالی مدیریت شهری شهرداری رشت، به منظور بازسازی حرمین در عراق در بین ستادهای استانهای مختلف تقسیم می شد، می توان با ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان مستقیم رایزنی کرد تا این توزیع تنها به ستاد گیلان تخصیص یابد.

همچنین لایحه اصلاحیه نرخ کرایه تاکسی که مورد اعتراض فرمانداری و شورای حل اختلاف قرار گرفته بود در صحن شورا اعلام وصول شد.

رئیس شورا با قرائت این لایحه یادآور شد: با توجه به اعتراض ستاد تنظیم بازار و همچنین اعتراض هایی که شهروندان داشته اند؛ انتظار می رفت شهرداری این لایحه را به صورت دو فوریت به شورا ارسال می کرد.

با اعلام مسعود کاظمی، این لایحه به صورت دو فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا ارسال گردید. گفتنی است در نشست امروز کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر نیز موضوع اصلاحیه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۵، مصوب شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین لایحه تفریغ بودجه سال ۹۳ شهرداری امروز در صحن شورا اعلام وصول گردید. رئیس شورا با اشاره به گزارشهای تفریغ بودجه های در حال انجام سالهای ۸۹ به این سو توسط شورای چهارم، با اشاره به ماده ۶۷ قانون، درخصوص تاخیر ارسال تفریغ بودجه سال ۹۳ خواستار ارائه تفریغ بودجه سال ۹۴ و همچنین ارسال لایحه پیشنهادی بودجه سال آتی طبق زمان بندی که قانون شورا پیش بینی کرده است؛ اقدام نماید.

کاظمی همچنین خواستار تعامل بیشتر شهردار با اعضای شورا شد و گفت: تاکنون شهردار محترم ۸ سفر ماموریتی داشته ولی هنوز تعدادی از گزارش دست آوردهای سفر ایشان به شورا ارسال نشده است.

photo_2016-10-09_20-53-27_resizeوصول ارزش افزوده رشت، بسیار پایین تر از شهرهای همتراز

شهردار رشت در مورد مشکلات حوزه اقتصادی و مالی شهرداری توضیحاتی ارائه داد و افزود: از یک ماه گذشته به این سو، وصول درآمدهای شهرداری رشد صعودی داشته است.

ثابت قدم، برنامه زمان بندی پروژه های شهرداری را اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد با تزریق به موقع بودجه پروژه های نیمه تمام تکمیل گردد.

وی در مورد گزارش تفریغ بودجه شهرداری از سال ۸۹ تاکنون در حال بررسی است بیان داشت: گزارش تفریغ بودجه تا سال ۹۳ آماده و برای حسابرسی نهایی به شورا گزارش شده است و تلاش می شود گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴، تا پایان آذرماه تکمیل و به شورا ارسال گردد.

شهردار رشت به درآمدهای پایدار شهرداری از محل اعتبارات دولت اشاره نمود و تصریح کرد: پیش بینی درآمدی مالی شهرداری وصول ۷ و نیم میلیارد تومان در آمد از محل وصول ارزش افزوده بود ولی متاسفانه تنها از مرز ۳ و نیم میلیارد تومان عبور نکرده ایم. و این درحالی است که برخی شهرهای همتراز، رقمی بالای ۱۰میلیارد تومان وصولی از منابع ارزش افزوده داشته اند.

وی تاکید کرد: شهرداری رشت همچنان از مطالبات کلان دولت و وصول ارزش افزوده عقب است و این نقیصه در حوزه املاکی ما هم مشاهده می شود.

جذب اعتبار دولتی برای پروژه های بازآفرینی محقق نشده است

ثابت قدم به موضوع تامین اعتبار پروژه های عمرانی در قالب سند بازآفرینی شهر رشت اشاره نموده و تصریح کرد: این تامین اعتبار هم محقق نشده و ما در حوزه تامین اعتبار برای تکمیل پروژه ها، خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل و نقل ، یارانه خرید بلیط اتوبوس و… به شدت عقب هستیم.

شهردار خواستار پیگیری رئیس شورا از خزانه استان و همچنین سازمان برنامه و بودجه برای دریافت مطالبات شهرداری ها از منابع دولتی شد.

شهردار از همکاری مدیریت شهری با سازمان بازرسی استان خبر داد و تاکید کرد: نواقص مورد تاکید این سازمان در حوزه های مدیریت منابع انسانی و مالی برطرف شده است.

ثابت قدم در بخشی از سخنان خود به تغییرات در ساختار سازمان های شهرداری و همچنین حوزه برنامه ریزی منابع انسانی اشاره نمود و تصریح کرد: با توجه به ساختار جدید ادغام برخی سازمانهای شهرداری مصوب وزارت کشور و اساسنامه های آماده شده، تلاش ما بر تمرکز زدایی از مرکز و تحول نظام اداری در مناطاق و نواحی شهرداری است تا از این ساختار حجیم عبور نماییم. و بر اساس همین تمرکز زدایی بودجه سازمانها و مناطق به تفکیک در حال پیش بینی است و در موعد قانونی لایحه پیشنهاد بودجه شهرداری به شورا می رسد.

خدمات انفورماتیک و شهرسازی برون سپاری می شود

photo_2016-10-09_20-53-31_resizeشهردار رشت از برون سپاری خدمات شهری در حوزه شهرسازی و عمرانی خبر داد و تصریح کرد: نیروهای کارشناس ما به نواحی گسیل می شوند تا سرعت کار افزایش و هزینه ها کاهش و در نهایت رضایتمندی شهروندان را منجر گردد.

ثابت قدم همچنین از برون سپاری در حوزه خدمات انفورماتیک خبر داد و یادآور شد در حوزه هوشمند سازی، مخابراتی و تجمیع دکل ها و ایجاد شبکه فیبر نوری، مطالعات به پایان رسیده و با انجام مناقصه، این بخش از خدمات نیز برون سپاری می شود.

وی همچنین به هفته پژوهش در آذرماه اشاره نمود و خواستار  ارائه مجوز شورا برای برگزاری نمایشگاه دست آوردهای شهرداری در حوزه پژوهشی شد.

ثابت قدم همچنین به طرح های در حال بررسی در دفتر سرمایه گذاری شهرداری اشاره نمود و اذعان کرد: برخی از مقوله های سرمایه گذاری از جمله مقوله شهربازی نهایی شده و انتظار می رود اعضای محترم شورا در اجرای مناقصه آن به مدیریت شهری کمک نمایند.

شهردار رشت به موضوع معوقات حقوق و رفاهیات پرسنل اشاره کرد و تاکید نمود: رفاهی پرسنل و بازنشسته های و موضوع بیمه آنها توسط کارشناسان در حال بررسی است و به زودی نهایی می شود.

ثابت قدم به پروژه های خدماتی در حال انجام اشاره نمود و یادآور شد: در حوزه افزایش سرانه فضای سبز محلات، اقدامات خوبی در حال انجام است و تا پایان سال۸ پارک محله ای دیگر بهره برداری می شود.

همچنین ساخت ایستگاه آتش نشانی، خرید ناوگان چند دستگاه اتوبوس، ساماندهی مشاغل شهری، ایجاد المانهایی برای افزایش زیبایی سیما و منظر شهری، و تلاش برای توسعه ورزش محلات و حفظ و تغییر کاربری باغات باقی مانده در حوزه شهری، آغاز بکار پروژه ساماندهی مزار شهدا، تلاش برای ساماندهی دستفروشان از طریق خرید ۵پلاک ثبتی در مرکز شهر و… از جمله موارد گزارش شده بود.

شهردار رشت همچنین وعده داد فردا شب بخشی از پروژه شهید رجایی از قسمت رویی به بهره برداری برسد و تا چند روز آتی بطور کامل پروژه مورد بهره برداری برسد.

۳محور پرتردد بازگشایی می شود

ثابت قدم یادآور شد: تا پایان سال ۳پروژه عمده بازگشایی افتتاحیه خواهیم داشت؛ بلوار امام علی، محور احسان دوست، محدوده زرجوب به تختی و همچنین تعریض در محور رسالت و شهدا  در اولویت های بعدی از جمله این موارد خواهد بود.

ثابت قدم پروژه های زیرساختی در حوزه زیست محیطی را هم تشریح کرد و خاطر نشان ساخت: مسیر دسترسی برای ایجاد تصفیه خانه سروان در حال انجام است به نحوی که برای دپری زباله هم با مشکل مواجه نشویم.

شهردار همچنین گفت: پایانه غرب شهر رشت افتتاح شده و اجرای پل های عابر پیاده نیز در حال اجراست و امروز یکی از این پل ها به بهره برداری می رسد.

تاکید رئیس شورا بر رفع موانع حقوقی تملک ها

 رئیس شورا پس از توضیحات شهردار گفت: تلاش شهردار برای اتکا به منابع درآمدی پایدار و کاهش اتکا به درآمد تخلفات ساختمانی ناشی از ماده ۱۰۰ ستودنی است. اما با توجه به تکمیل طرح تفصیلی شهردار و ابلاغ آن در برخی مناطق، انتظار می رود پرونده های کمتری به این کمیسیون گسیل گردد.

وی با اشاره به طولانی شدن پروژه زیرگذر شهید رجایی تاکید کرد: محور یاد شده، برای ساکنان مشکل ساز شده است، انتظار می رود شهردار به وعده خود عمل نموده و هرچه زودتر موانع تکمیل پروژه را بردارد.

 کاظمی به ایجاد پارک های محله ای اشاره نمود و اذعان کرد: در این تملک ها موانع حقوقی حتما برطرف شود تا برای شورای بعدی مشکل پرداخت غرامت پیش نیاید.

وی همچنین خواستار ارائه توضیحات مکتوب در مورد علت توقف خرید خودروی پلاک منطقه آزاد برای نوسازی تاکسیرانی، وضعیت اجرای پروژه های روان آبهای سطحی، ترمیم آسفالت ، نیاز محورهای پرتردد برای لکه گیری و ارائه اولویت های کارهای عمرانی تا پایان سال و اجرای مصوبات شورا در قید زمانی مذکور خاصه کیوسک های بانک شهر شد .

 در این جلسه همچنین هریک از اعضا موارد متفاوتی را مطرح و شهردار نیز بصورت مبسوط پاسخ های خود را بیان نمودند.

tel final1

Share